3959
Sök

Vad har du haft för problem med din VOLVO?

2 763 Inlägg
19 januari 2013
Henkix skrev:
BOLIN_ skrev:
BOLIN_ skrev:
Volvo V70XC, har under under ett år och 3000mil bytt båda styrlederna, båda stabstagen, batteri, båda hjullagerna fram, kylvätsketemperaturgivaren en gång och behöver göra det igen, kylare. Sedan givetvis service och bytt alla lampor i strålkastarna fram! smile

Om jag ska köpa Volvo igen? Utan tvekan! Goare bil får man leta efter! smile

Får uppdatera lite här då, först ut är höger drivaxel fram och nu har jag problem med servon och troligtvis även ett läckande värmepaket!

värmepaket nu med?

Troligtvis ja!

Volvo - For Life

58 Inlägg
19 januari 2013
Volvo S60R awd-04

Vinkelväxel+hylsan
Gaspjället Märke BOSCH
Avgassystem....
Övre+Undre motorfäste

Sedan de vanliga slitdelarna som Länkarmar,Bromsskivor,Belägg,skrammelstag,mm,mm:)

Dumpersförare.
970 Inlägg
19 januari 2013
KJensen skrev:
VolvoCoffe skrev:
KJensen skrev:
Först funka bilen ganska bra, sen gick sen märkte jag att folk pekade illa på min bil vid tex rödljus. Då upptäckte jag att den läckte saftig med olja från både returpackningen och från oljefilterflyttaren (heter den så?) så olja sprayades på min katt så de rök fint när man stod still. Annars funka den klockrent till turbon la av när jag skulle sladda inför ca 100 pers, de va pinsamt.
Sen fick den stå i ca 4 månader medans jag bytte turbo och bytte lite delar, men sen blev den jobbig. Kolen i generatorn la av, bromljusen har bara lagt av med, kupefläkten går inte att stänga av just nu, så mitt batteri dör! Tutan dog, men de är fixat nu.   
känns som om den aldrig kommer till bes för varje gång jag säger: nu är den redo! så kommer nytt fel..

o fy satan. det lät inte bra.

Ja de har vart lite jobbigt, men gjorde framsteg idag! Drog säkring nr 5 (motorrumsbelysning) och sen funka kupefläkten som den skulle igen haha! Får se om bromsljusen vill mig väl imon!

det med bromsljusen. det är kanske så enkelt att du bara behöver byta givarn vid pedalen.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg

Sök