3533
Sök

Lagom trimmning av B230Fk

NeverSayNever
86 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Hej
Har inte så mkt erfarenhet i motor och trimmning men när vintern kommer tänkte jag plocka ner min 945 och göra iordning den lite .
Tänkte då fixa lite i motorn på den och undrar om man kan få lite tips om hur man kan skrämma upp en ltt lite , tänker inte på något varsting till enbörjan utan iallafall komma mellan 200-250hk smile

Vad skulle det kosta undeför och vad behövs göras med motorn ? Vet att det finns många olika alltenativ men det ska va hållbart, helst hållbart så man skulle kunna i framtiden trimma lite till big_smile

Tack i förhand för svar smile Och som sagt, inte så erfaren så beskriv gärna hur man gör smile
Tar emot alla förslag big_smile

347 Inlägg
24 september 2012
Till 200 hästar behövs det inte göras så mycket. Räcker med att sätta i ett chip och ställa på laddet. Nästa steg är att byta avgassystem och kam. Vill du ha runt 300 hästar så kan du kika på min 940 vad som sitter i den. Den motorn är till salu till vintern om du är sugen. smile

NeverSayNever
86 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Enchzzz skrev:
Till 200 hästar behövs det inte göras så mycket. Räcker med att sätta i ett chip och ställa på laddet. Nästa steg är att byta avgassystem och kam. Vill du ha runt 300 hästar så kan du kika på min 940 vad som sitter i den. Den motorn är till salu till vintern om du är sugen. smile

Okej, är viking chip något att köra på ? smile
Va inne och kikade lite på vad det satt i din big_smile något sånt får det nog bli i den big_smile vad ligger slanten på då ? big_smile

347 Inlägg
24 september 2012
Volvo_TDI skrev:
Enchzzz skrev:

Va inne och kikade lite på vad det satt i din big_smile något sånt får det nog bli i den big_smile vad ligger slanten på då ? big_smile

För mig blev det stor skillnad då jag bytte till anpassade vinking chippet så viking chip verkar vara bra. Beror på vad som ska följa med. Skicka pm om du är intresserad.

NeverSayNever
86 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Enchzzz skrev:
Volvo_TDI skrev:
Enchzzz skrev:

För mig blev det stor skillnad då jag bytte till anpassade vinking chippet så viking chip verkar vara bra. Beror på vad som ska följa med. Skicka pm om du är intresserad.

Okej, tänkte faktist satta i ett vinking chip i den big_smile ska ju även frächa upp motorn i den så , det kan ju väldigt lätt spåra ut när man väl är isär med allt :d hehe
Visst visst tongue

50 Inlägg
24 september 2012
Andra spridare, större lmm, chip o annan wg klocka så är du en bra bit på vägen till de iaf :p O sätter du på de så är de inte lika mycke som begränsar till en lite större uppgradering, till en början iaf wink

Sök