3050
Sök

Råd, byta eller ej?

309 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
Hej, jo det är så att jag inte har så stort behov av min bil längre då jag börjat plugga. Kommer endast använda bil under helgerna fram tills nästa sommar i stort sätt.

Har därför funderat på att göra mig av med bilen. Har fått en bytes förslag på en passat 98a. Som han säger är renoverad i motorn en hel del. Förutom det är det ett par okej fälgar annars är det inte så mycket mer. Bytes förslaget är att jag behåller allt mitt ljud samt fälgarna.

Är bytet värt pengamessigt? Alternativet är att jag ställer av min bil och låter den stå till våren och säljer den då, eller helt enkelt väntar tills i sommar och kör med den då. Känns som att min bil inte kommer sjunka något i värde då det är den typ av bil det är. Passaten tappar värdet ganska snabbt?

Någon som har fundering kring detta? Skulle du byta?

43 Inlägg
25 september 2012
Nej tongue dom ligger väl runt 15 på blocket och liknande ?

1 327 Inlägg
25 september 2012
Varför inte behålla bilen du har istället? Det är ALLTID nya problem när man byter bil som man upptäcker eftersom.

5 676 Inlägg
25 september 2012
Jag skulle inte rekommendera att byta bil, speciellt inte till en -98as Passat (B5)då det är mycket problem med framvagnarna på dem. Har pratat med flera som spenderat över 30k på framvagnsdelar för att dem går sönder hela tiden.

Nä jag tycker du ska behåll 855an istället och ställa av den ifall du inte har råd att köra med den, om du nu har någon plats att ha bilen stående.
Senast redigerat av simlar (25 september 2012)

Hobby Fotograf
650 Inlägg
25 september 2012
gulbert skrev:

Inte i det skicket som TS bil är va? då får du nog lägga lite mer än 15 000
Senast redigerat av ProXem (25 september 2012)

818 Inlägg
25 september 2012
ProXem skrev:
gulbert skrev:

Inte i det skicket som TS bil är va? då får du nog lägga lite mer än 15 000

Han menar nog att passaten är värd ca 15

309 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Tack för svaren. Ni har nog rätt! Jag gör så att jag ställer av den och har kvar den så kör jag med den nästa sommar när jag har tid och råd smile

Sök