Hej allesammans!
Tänkte att jag skulle starta ett projekt om min Honda Prelude.
Har stora planer för henne, frågan är bara hur långt man kommer.
Min pärla är född 98 och är i silvergrå.
Jag har haft henne i min ägo lite mer än två månader och redan börjat att peta lite granna på henne.
Det som kommer att hända.
-Nya Fälgar
-angel eyes
-Nya bakljus
-Mugen fram och bak skärm
-Nya blinkers
-Nytt avgassystem
-Sänka henne
-Fixa rost
-Lacka henne svart!
Första bild på Bilen!
Det förta jag gjorde med henne var att byta huvud enhet och alla högtalare i bilen. Det blev en Pioneer DEH-6400BT. samt 2st Hertz 5,25 och 2st Hertz 6,9. Blev riktigt bra. Installerade kort där efter även en 12" SPL Dynamics bas!
Fick ut den gamla huvudenheten efter många om och men
Byggde lådan själv, för att det skulle bli billigare och roligare. Biligare blev det nog inte och roligt var det inte häller i slutet, men nöjd blev jag
Jag tog ut all isolering efter att fått veta att det skulle skada basen och att det spelar bättre utan isolering.
Färdigt
Färdigt
Sen var det det där med fula original fälgar! Silver går inte tänkte jag, här ska det vara svarta med röda bromsok.
Av med hjulen
slipa och grundmåla
Måla svart!!!
Maskera och rengör. Måla rött för de extra 25 KW (MCM)
Färdig. Blev helnöjd! Då var det bara att måla de där bak med.
Rost och Skärmkanter! Inte roligt.
Förra ägaren hade gjort ett dåligt jobb, jag "Det kan ju inte vara så svårt" fram med slipmaskinen och lite plasting padding.
Sen var det bara att måla. Eller?
Blev ju dö bra.(I två veckor, nu har det kommit lite rost igen) Blir till att lämnain den och få en plåtslagare att byta hela skärm kanten.
Nu sitter jag och väntar på lite dioder jag beställt. Ska byta all belysning till blå samt installera lite snyggt sken nere vid fötterna, Blått såklart!
Har installerat lite lampor. Några kvar men det ser rätt bra ut.
Blått ska det va!
blått
AC enheten var riktigt jobbig men tillslut gick det med. har några lampor kvar sen är jag klar där!