För ungefär precis 1 år sedan uppfyllde jag min dröm , att bli en ägare åt en evo 8a! Jag kollade runt ett bra tag innan jag bestämde mig , jag åkte och provade en bil i grannkomunen. Allt kändes rätt och bra , alla papper var okej , ny besiktad och ny skattad med massa nytt och bytt på bilen. Jag provade bilen , sedan åkte jag hem och funderade 2-3 dagar innan jag slog till. Nöjd som man var så fixade vi alla papper och förde över pengarna , sedan gick man och la sig efter en ganska hårt festande natt! Går upp på eftermiddagen och tvättar bilen m.m , sedan åker jag till västerås för att köpa ny stereo m.m Allt går klockrent tills vi ska åka hem , bilen börjar bete sig konstigt , går upp och ner i temp , bilen tappar laddtryck och jag svänger in på macken , precis när jag ska stanna så smäller det till i motorn , ryker och olja överallt. Kortfattat topplockspackningen gick och toppen vart skev m.m jag hade hunnit köra 8 mil med bilen , lämnade in bilen på lagning några dagar efter det , bilen har gått 5-600 mil sedan dess och nu kommer nästa problem. Bilen knackar och låter som en diesel , tappar laddtryck och går som skit.
Efter mycket tänk så har jag bestämt mig att riva ner motorn och bygga helt nytt och fräsch!
Första tanken var hur mycket kommer detta kalaset gå på ? Hur mycket effekt ska man köra med?
Efter att ha funderat ett tag och kollat runt på vad delar kostar osv så har jag tänkt landa på 500WHP.
Valet av rivningen och byggandet var inte svårt att bestämma sig för , jag kommer alltid att välja
www.speeding.nu , kan varmt rekomendera detta företag , har alltid fått bra hjälp , service och sjukt bra priser på allt. Dom erbjöd sig tillochmed att komma och hämta kärran på släp ' fagersta-borås , 60 mil tur/retur'
Så den 4e oktober kommer dom och hämtar bilen , jag följer även med ner till borås och hjälper till med rivningen! Återkommer med resultat , bilder och tankar den 7 oktober när jag har kommit hem från borås! Håll ut