granadadr skrev:
Evildan skrev:
granadadr skrev:
ehh offtopic,, men resonerar du likadant om aluvingar? jag tycker aluvingar borde vara tillåtet,, för vassa takräcken är tillåtna,, jag ser INGEN skilland på dessa i säkerhetssyfte
vad jag menar är att det finns konstiga lagar, klart som faan man inte får ha färgad film,, fattar ju vem som helst pga försämrat lyse,, men men
Vassa takräcken? Mig veterligen har de takräcken/lastbågar som saluförs nuförtiden relativt mjuka rundade hörn och kanter till skillnad från osthyvlar på bakluckan. (om man inte ska dra steget vidare och se på lasträcken på tillbyggnationer så som exempelvis vattenfall har på sina pickuper)
Att man inte får ha färgad film när fordonet framförs på allmän väg verkar för många skrämmande svårt att förstå, verkar ju skitsmart att försämra sina framlyktor, släck istället och kör på bara positionsljus, då blir det mörkt och mysigt, mission accomplished then
varför detta hat?? jag bryr mig inte om folk som har gula lysen,, eller blå film,, men jag blir arg när folk har fulkonverterat xenon så man blir bländad mitt på dagen
,, jag PERSONLIGEN tycker att det är snyggt med lagom tonade lysen,,
Hat? Inget hat, bara en förbryllad undran över detta med den stora oviljan att följa lagen för att ev sedan i en annan tråd sitta och grina över att man fått nedslag/regbes/körförbud/böter osv.
(absolut inte riktat mot just granadadr specifikt)
Varför detta förakt gentemot lagen och trafiksäkerheten?
Precis det är sådant resonemang som med fulxenon (jag gör som jag vill, resten ska bara hålla käften) som får makthavarna att agera hårdare och hårdare gentemot bilhobbyn, det är sådant som får dom att sätta in större resurser mot just bilhobbyutövarna, det är sådant som får polisen att stoppa oss oftare så fort vi kommer i en lite "roligare" bil för dom tar redan för givet att den på något vis framförs på något olagligt vis.
ngt överdrivet men en pågående utveckling.
Enl gor.g regler så är plastfilm knappt tillåtet att diskutera på forumet då:
7§ Uppmaning till brott
Det är inte under några omständigheter tillåtet att uppmana till brott i forumet (eller någon annanstans på Garaget)
Tveksamt om detta faller inom den ramen, uppmana att lära ngn hur man gör eller tipsa om var produkter finns?