3740
Sök

Coilovers! Vilka ska sitta fram och vilka ibak?

4 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Hello! Fick hem mina coilovers som jag beställt från tyskland. (Kolla länken för att se hur coilsen ser ut)

http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-8E-8H-LI … 553wt_1190

Coilsen är till en Audi A4 1,8t B6 -04. Jag är ingen större mekaniker av mig så därför ställer jag en enkel fråga till er experter därute som säkert kommer dumförklara mig. Vilka ska sitta i fram och vilka ibak?

Tacksam för svar! Mvh smile

1 801 Inlägg
25 september 2012
Har du börjat plocka ner audin? Du märker VÄLDIGT fort vilken som ska sitta var tongue

4 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
BlauMes skrev:
Har du börjat plocka ner audin? Du märker VÄLDIGT fort vilken som ska sitta var tongue

Nej, ska börja imorgon! Kanske märker då var allt ska sitta, det du menar? smile

1 801 Inlägg
25 september 2012
stoman skrev:
BlauMes skrev:

Nej, ska börja imorgon! Kanske märker då var allt ska sitta, det du menar? smile

Precis. Men om jag ska gissa så ska de yttersta (på bilden) sitta i fram. Och de innersta ska sitta bak. Brukar vara så

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 september 2012
Dom med stötdämpare, ställskruv och fjäder i ett ska sitta fram, och dom med stötdämpare för sig och ställskruv och fjäder för sig ska sitta bak.

Du kommer dock se DIREKT när du lossar hjulen vilka som ska sitta var, och hur dessa ska monteras!

4 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Dom med stötdämpare, ställskruv och fjäder i ett ska sitta fram, och dom med stötdämpare för sig och ställskruv och fjäder för sig ska sitta bak.

Du kommer dock se DIREKT när du lossar hjulen vilka som ska sitta var, och hur dessa ska monteras!

tackar Pojkar! wink

3 Inlägg
26 september 2012
De som har en separat fjäder och gasdämpare ska sitta i bak. Lyft upp bilen så ser du hur det ska funka. Har du skaffat fjäderspännare?

4 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
Dixonkarlsson skrev:
De som har en separat fjäder och gasdämpare ska sitta i bak. Lyft upp bilen så ser du hur det ska funka. Har du skaffat fjäderspännare?

yes, fjäderspännare har jag smile

Sök