2606
Sök

Audi s2 92a går inte som den ska med laddet

19 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
i boxen är den ställd på 1.8bar de är de du menar?

19 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
problemt är kvar sad bytt fjäder i wastegaten men när jag har full gas så laddar den å sticker sen tumpar den ut laddet å laddar igen håller på så hela tiden  med full gas nere hela tiden nån som vet ? kan de ha med tändningen att göra?

1 938 Inlägg
3 oktober 2012
Vad har du för laddtryck när den dumpar laddet och gör som du beskriver, och vad dumpar den det till?

19 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
de är typ 1.8- 1.9 så går den ner till 1.2-1.3 typ

19 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
har märkt att de blir vakum i tanken såtestat å ta bort tanklocket åtagit bort magnet ventilen ,har den ikopplad bredvid men luggat hullet vid luftfiltret å en slang direkt från turbon till wastegaten å skruvet ner fjädern i wastegaten såladdet ligger på 1,4 men närjagger full gas precis innan laddet kommerså bara den börjar brrrra men gasarjagförsiktigt heladiten går de riktigt ger den inte tillräckligt med bränsletryck om jag inte har magnetventilen i???

1 938 Inlägg
16 oktober 2012
Harrejävlar....läste inte längre än till vakumen, men jag kan säga dig att tanken på s2 är uppbyggda kring ett vakumsystem, det är ventiler, rör och kopplingar på/i/runtom hela tanken.

19 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
ok se de ska jag inte bry mig om då? ursäkta okunnigheten :Phar mätt bränsle trycket på tomgång 2.5 bar och ökar när jag ger gas, ska kolla tänddelar  idag å se om något har get sig där så den inte kan ställa tändningen när jag kör.

tack för snabba svar

Sök