är du säker på att du verkligen ska ge dig på ett sånt jobb?
vill inte vara taskig men att börja demontera och montera toppar och montera slipade kammar och sen fundera över kamremmen kan sluta ganska dåligt
men alla kan lära sig så

Vi börjar med toppen i huvudtaget
1# bultarna ska kontroleras så dom inte blivit för sträckta redan
är dom det så ska dom bytas
2# toppen ska dras med moment detta är otroligt viktigt!! och dom sak dessutom dras i rätt ordning ny packning måste ALLTID användas
3# kamaxlar som är omslipade kräver att man flyttar upp tryckarna med Lashcaps detta är väldigt viktigt för annars kommer mest troligen bilen inte gå så jävla bra när det fattas någon mm lyft

kamremmen är så enkel att man inte behöver fundera något närmare på det
markeringar finns och är tydliga
försäkra dig dock om att verkligen fördelaren sitter i rätt!
på en 740/940 med B230F slipper man fördelaren men annars kan fördelaren ställa till stora problem
inte sällan någon haft upp den och inte fått i den rätt
häng dit remmen efter markeringarna och sen tar du loss fördelar locket och kollar att rotorn står i hacket som är i fördelaren
har du en äldre motor tex b21/b23a/e och b230A så måste man även göra en tändingsinställning efteråt
man har viss inställningsmån på dom äldre motorerna där man vrider fördelaren
tänk oxå på att kamremmen blir för lång om man planar för mycket då får man montera en kortare rem
tror gränsen går vid 3mm?!
du kanske kan mer än vad jag tror men bättre att hjälpa så mycket man kan istället för att vara spydig eller bara sitta och skratta om det blir knas
Lycka till!