Som sagt innan man klagar på tunga trafiken bör man faktist åka med i en lastbil eller buss en dag så inser man snart vart det stora problemet är!
helt ärligt ser jag sällan en lastbilchafför som beter sig märkligt eller gör idiotgrejer i trafiken
dagligen ser jag bilister som är rent sagt livsfarliga i trafiken
Oftast är det inte billister som kör fort och på det sättet beter sig farligt utan snarare folk som kör lite för försiktigt
och tycker att det är en bra ide att svänga ut på motorvägen i 60km/h och utan att använda blinkers och allt där till.
Oftast råkar lastbilschaffören illa ut pga tyngden osv så när man tex måste göra en undanmanöver eller liknande så klarar lastbilen inte det och då går av vägen
allt pga någon idiot trängt sig in 2cm framför dom eller liknande .
En sak jag märkt är att många bilister har en förmåga att börja öka farten när man kommer upp jämsides med dom.
Gärna när dom är i den döda vinkeln varför vete fan men gubbjävlar är fan värst då snackar vi 45 och uppåt.
Sen när man gör ett misstag med ett stort fordon blir det ofta så mycket värre.
en bil som kör av händer det sällan så mycket med och är lätt att slita undan
medans en lastbil som vält tar tid att få bort
för alla gör misstag i trafiken och det går inte att komma ifrån
risken ökar väldigt för en yrkeschafför då denna tillbringar betydligt mycket mer tid på vägarna mot en svensons.
Farligaste är när man åker samma jävla väg hela tiden. Jag sitter och kör på små grusvägar osv tillslut vet man jhu nästan vilka man möter vart varje dag.
en vacker dag så krockar man nog pga man vet om alla faror efter vägen.
Förra vintern stog jag för en dikeskörning med en 13.8meters buss
Hade inte en möjlighet att påverka utgången och då ska det tilläggas att jag stog stilla och skulle backa och när jag släppte upp kopplingen åkte röven ner i diket och slet med sig fronten av bara fan ner i diket