2498
Sök

Problem med basen, den höjer sig krafigt ibland.

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Hej, jag har ett problem med mitt billjud, har sökt runt lite på forumet men hittade inget, ursäkta mig om det skulle finnas.
iallafall,  det består av 2 kicker comp tolvor, steget vet jag inte riktigt vad det heter, men det är ett gas alpha steg iallafall, med 250wrms, lite för litet för det men enligt personalen på brl så var det fullt möjligt att driva dem,
Problemet är att basen spelar sämre än när jag ställde in det, och ibland kan det "hoppa till", så att basen spelar jättehögt, fast det är bara i någon sekund, och sedan går det tillbaks till "dåligt".
Är det slutsteget som är för litet, för dålig jord etc?
Tacksam för svar,
MVH Tim

2 024 Inlägg
30 september 2012
Kollat så inte den ena basen slutar spela?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Båda två spelar men ibland blir det högre,

1 230 Inlägg
30 september 2012
signaljorden? eller lågnivåkablarna? smile

edit, hur är steget jordat förresten?
Senast redigerat av Zzoink (30 september 2012)

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Steget är jordat i hatthylleplåten, har skrapat bort färgen, fungerade jättebra tills nu.

2 024 Inlägg
30 september 2012
Sitter basarna i samma låda? Gör de det så tycker jag att du ska prova att koppla ur dem en åt gången då det annars är svårt att avgöra om bägge fungerar som de ska.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 230 Inlägg
30 september 2012
Masjavlar skrev:
Steget är jordat i hatthylleplåten, har skrapat bort färgen, fungerade jättebra tills nu.

testa att byta jordpunkt först wink helst i bältesinfästningen eller annan "kraftig" jordpunkt smile den där tunna plåten jordar inge vidare wink

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Skall testas imorgon, tack!

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
Sitter basarna i samma låda? Gör de det så tycker jag att du ska prova att koppla ur dem en åt gången då det annars är svårt att avgöra om bägge fungerar som de ska.

japp, dom är sammankopllade så att det är bara en anslutningskanal, kommer ej ihåg vad det igenkligen heter men hoppas att du förstår :-)
Edit: även detta skall provas imorgon.
Senast redigerat av Masjavlar (30 september 2012)

13 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Böt jordpunkt först och fungerar perfekt ! Tack för hjälpen

Sök