näe, har haft en vit skiva under bilen, blir en pöl precis under skarven mellan låda och motorn.. men det är från motorn de läcker, ovanpå på baksidan.. måste ha blåst o-ringen i fördelaren? eller packboxen när jag gasade så mycket..
om det inte är igensatt vevhus, eller kolvringarna.. så hade jag väl bara oflyt att o-ringne på oljestickan va trasig plus att packboxen va inne på sista versen samtidigt? så fick två olika problem samtidigt? men verkar ju ändå som att oljeläckaget från motorn och de från röret har något ihop tycker man :S
aja.. ba gasa tills de rasar
Eller ställa den nu för säsongen och lyfta ur motorn och ge han en fin renovering.
Ställer av den snart men kanske inte nödvändigt med en renovering? fint vevhus, fina kolvringar.. om det nu bara var stickan bara packboxen som behövs bytas.. ska göra det innan jag ställer av den iallafall så får vi se hur länge den pallar med nästa sommar :p
tror inte det har med varandra att göra möjligvis tvätta du bort smuts som tätade ditt läckage när du motortvätta... tror på oringen runtn fördelarn.. är säkert stenhård och asdålig samma med din ventilkåpspackning.. http://folkraceshop.se/sotningssats-vol … gory_id=76 bara att handla där du kommer inte undan billigare
Kanske ett konstigt inlägg.... Går inte vevhusventilationen från vevhuset till insuget på den här bilen? Sitter det då inte en backventil på slangen?
nej den går från vevhuset till lmm/turbo ingen backventill.. finns väl ingen turbobil där vevhuset går till insuget??? då skulle ju det bli tryck på bägge sidorna av backventilen..
Kanske ett konstigt inlägg.... Går inte vevhusventilationen från vevhuset till insuget på den här bilen? Sitter det då inte en backventil på slangen?
nej den går från vevhuset till lmm/turbo ingen backventill.. finns väl ingen turbobil där vevhuset går till insuget??? då skulle ju det bli tryck på bägge sidorna av backventilen..
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
Kanske ett konstigt inlägg.... Går inte vevhusventilationen från vevhuset till insuget på den här bilen? Sitter det då inte en backventil på slangen?
nej den går från vevhuset till lmm/turbo ingen backventill.. finns väl ingen turbobil där vevhuset går till insuget??? då skulle ju det bli tryck på bägge sidorna av backventilen..
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
nej den går från vevhuset till lmm/turbo ingen backventill.. finns väl ingen turbobil där vevhuset går till insuget??? då skulle ju det bli tryck på bägge sidorna av backventilen..
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
ge dig nu vet du hur en backventil funkar? släpper ut men släpper inte in? kolla den till din vindrutespolning:) har den med laddet att göra?
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
ge dig nu vet du hur en backventil funkar? släpper ut men släpper inte in? kolla den till din vindrutespolning:) har den med laddet att göra?
klart jag vet hur en backventil fungerar!!!! frågan är om du gör det??? hur fan tror du det blir om du sätter tryck på den sidan som ska vara stängd????då måste de uppnå högre tryck på andra sidan för att kunna öppna...de förstår väl vem som helst.. fungerar backventilen till vindrutetorkarna om du sätter en lika dan pump på andra sidan backventilen...
nej den går från vevhuset till lmm/turbo ingen backventill.. finns väl ingen turbobil där vevhuset går till insuget??? då skulle ju det bli tryck på bägge sidorna av backventilen..
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
Luftfilter... nej... Tack för att du försöker förklara lätt för mig
Lite visdomsord till dig innan jag stänger ner. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur lite man egentligen kan.... Jag kan inte så mycket, snart kanske du lärt dig så mycket så att du kommer till samma insikt Natti!
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
Luftfilter... nej... Tack för att du försöker förklara lätt för mig
Lite visdomsord till dig innan jag stänger ner. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur lite man egentligen kan.... Jag kan inte så mycket, snart kanske du lärt dig så mycket så att du kommer till samma insikt Natti!
ge dig han har hört hur det funkar utan att ens provat det minsta:)
Finns absolut turbobilar där vevhuset går till insuget, därav backventilen... för att citera någon tidigare i tråden "så innan du rör till det mer så sluta skriv om du verkligen inte vet vad du pratar om..".
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
Luftfilter... nej... Tack för att du försöker förklara lätt för mig
Lite visdomsord till dig innan jag stänger ner. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur lite man egentligen kan.... Jag kan inte så mycket, snart kanske du lärt dig så mycket så att du kommer till samma insikt Natti!
du får gärna ge mig några exempel på turbomotorer som vevhuset går till insuget..
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
ge dig nu vet du hur en backventil funkar? släpper ut men släpper inte in? kolla den till din vindrutespolning:) har den med laddet att göra?
klart jag vet hur en backventil fungerar!!!! frågan är om du gör det??? hur fan tror du det blir om du sätter tryck på den sidan som ska vara stängd????då måste de uppnå högre tryck på andra sidan för att kunna öppna...de förstår väl vem som helst.. fungerar backventilen till vindrutetorkarna om du sätter en lika dan pump på andra sidan backventilen...
Förstår inte riktigt vad du menar... en backventil styrs av vakuum och övertryck... för att förklara lätt... Om det sitter en backventil mellan vevhus och insug så stänger den när turbon laddar och det blir ett övertryck i insuget, så fort som turbon inte längre laddar bildas det ett vakuum i insuget och då öppnar ventilen. I mitt exempel sitter det två vevhusventilationer, ena ligger före turbon och den andra ligger efter turbon (insuget). Båda har backventiler. Med trasig eller felvänd backventil så skapas ett övertryck i vevhuset och oljan letar sig ut tex genom oljestickan. Men som sagt... jag vet inte så mycket.
men då skulle ju den inte släppa ut nån vevhusventilation så fort det blir laddtryck.....så på dom bilarna du har sett med vevhusventilation till insug måste ha något mer utsläpp typ till luftfilter... och jag vet mycke väl vad ja pratar om... om ja ska förklara det lätt för dig om vevhuset går till insug på en turbo och du laddar 1kg så måste alltså vevhuset komma upp i 1,1kg för att orka släppa ut vevhuset i insuget,, då skapar du tryck i vevhuset som är allt annat än nyttigt..
Luftfilter... nej... Tack för att du försöker förklara lätt för mig
Lite visdomsord till dig innan jag stänger ner. Ju mer man lär sig desto mer förstår man hur lite man egentligen kan.... Jag kan inte så mycket, snart kanske du lärt dig så mycket så att du kommer till samma insikt Natti!
du får gärna ge mig några exempel på turbomotorer som vevhuset går till insuget..
ja men du har ju två vevhusventar då är det helt annat.....och jag fråga dig förut om det var delad vevhusventilation och då skrev du att den inte går till luftfilter men då har jag bara en fråga vad har du före turbon????
ja men du har ju två vevhusventar då är det helt annat.....och jag fråga dig förut om det var delad vevhusventilation och då skrev du att den inte går till luftfilter men då har jag bara en fråga vad har du före turbon????
Kanske inte riktigt vad du skrev inget går in i luftfiltret, skulle bli ett rätt oljigt filter då. Även om jag skulle plugga ventilationen som går in före turbon så skull blocket bli ventilerat men inte lika bra då det endast sker när turbon inte laddar.
Du måste stilla min nyfikenhet... När man använder tre frågetecken på samma fråga, blir det då en viktigare fråga eller drygt?
ja men du har ju två vevhusventar då är det helt annat.....och jag fråga dig förut om det var delad vevhusventilation och då skrev du att den inte går till luftfilter men då har jag bara en fråga vad har du före turbon????
Kanske inte riktigt vad du skrev inget går in i luftfiltret, skulle bli ett rätt oljigt filter då. Även om jag skulle plugga ventilationen som går in före turbon så skull blocket bli ventilerat men inte lika bra då det endast sker när turbon inte laddar.
Du måste stilla min nyfikenhet... När man använder tre frågetecken på samma fråga, blir det då en viktigare fråga eller drygt?
'
helt klart drygt.. din vevhusvent går ut i slangen mellan turbo och luftfilter alltså samma som på volvo fast de behövs ingen extra till insuget anledningen till att man sätter det innan turbon är att det är enda stället där alltid är vakum på en turbo motor..
ja men du har ju två vevhusventar då är det helt annat.....och jag fråga dig förut om det var delad vevhusventilation och då skrev du att den inte går till luftfilter men då har jag bara en fråga vad har du före turbon????
Kanske inte riktigt vad du skrev inget går in i luftfiltret, skulle bli ett rätt oljigt filter då. Även om jag skulle plugga ventilationen som går in före turbon så skull blocket bli ventilerat men inte lika bra då det endast sker när turbon inte laddar.
Du måste stilla min nyfikenhet... När man använder tre frågetecken på samma fråga, blir det då en viktigare fråga eller drygt?
'
helt klart drygt.. din vevhusvent går ut i slangen mellan turbo och luftfilter alltså samma som på volvo fast de behövs ingen extra till insuget anledningen till att man sätter det innan turbon är att det är enda stället där alltid är vakum på en turbo motor..
Första gången jag håller med dig till 100%, helt klart drygt. Men före turbon är inte det enda stället det blir vakuum på på en turbobil, så fort som turbon inte laddar så har du ett vakuum i insuget.