3921
Sök

850 t5 går skit?

Non stop driving
402 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
#41
turbodeath skrev:
klart jag håller tummarna för så mycket som du bytt o ändå går inte bilen som den skall så måste det vara boxen...

ja har en liten känlsa av att det kan vara den. så nu håller vi tummarna på att det är den. önskar att boxen kommer imorgon.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#42
har varit och satt tillbaka ogrinal turbon. prov kört lite. han börjar spotta och fräsa vid 2000 varv ca. och ryker svart så han får ju för mycket soppa och går orent som fan. vad i fan kan det då vara? fortfarande boxen? har inte fått den nya boxen än som jag beställde.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

904 Inlägg
4 oktober 2012
#43
Slå en signal till autotech å prata med Bosse eller Patrik

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
4 oktober 2012
#44
Har du kollat den vacum slangen som sitter på röret mellan luft filtret å turbon

AUTOTECH S60 power

341 Inlägg
4 oktober 2012
#45
Har du kollat tryckslangen mellan intercooler och spjällhus? Är ju standard att den drar direkt om man höjer laddtrycket. Brukar gå hål där skarven till tomgångsmotorn är. Plocka loss den och titta

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#46
Blyfot_Racing skrev:
Har du kollat den vacum slangen som sitter på röret mellan luft filtret å turbon

Tänkte du på den slangen som går till magnetventilen då som sitter Inder till precis efter luftfilteret? Så är den hel

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

904 Inlägg
4 oktober 2012
#47
Link_696 skrev:
Blyfot_Racing skrev:
Har du kollat den vacum slangen som sitter på röret mellan luft filtret å turbon

Tänkte du på den slangen som går till magnetventilen då som sitter Inder till precis efter luftfilteret? Så är den hel

Ja det va den

AUTOTECH S60 power

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#48
robbinT skrev:
Har du kollat tryckslangen mellan intercooler och spjällhus? Är ju standard att den drar direkt om man höjer laddtrycket. Brukar gå hål där skarven till tomgångsmotorn är. Plocka loss den och titta

Behövder inte plocka loss den bara känna runt om med handen. Inget hål eller något på den.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

341 Inlägg
4 oktober 2012
#49
Min var det dock hål i på undersidan och inte vanliga stället. Så jag var tvungen att plocka loss den innan jag hittade det. Gången efter min betedde sig exakt likadant och jag letade som en tok efter läckage visade det sig vara tändspolen som var kass

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#50
robbinT skrev:
Min var det dock hål i på undersidan och inte vanliga stället. Så jag var tvungen att plocka loss den innan jag hittade det. Gången efter min betedde sig exakt likadant och jag letade som en tok efter läckage visade det sig vara tändspolen som var kass

Så då gick den menar du? Fast blörrade och fräste och tändspolen var kass?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

341 Inlägg
4 oktober 2012
#51
precis. den gick precis likadant som när det var hål på en slang.. bytte även tändkablarna till rediga då.

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#52
robbinT skrev:
precis. den gick precis likadant som när det var hål på en slang.. bytte även tändkablarna till rediga då.

Ja det konstiga är ju att den gick redigt när jag köpte den. Sen lödde vi om boxen sen med det cjipper gick den inte brq ladde konstift. Satte i orginal chippet. Gick som vanligt igen. Sen satte jag dit trimchip öppet luftfilter nya Volvo orginal tändstift ny magnetventil. Rengjprde fördelarlocket. Då det var svart å spetsrna inne i locket. Sen efter det aå startadr jag och bilen går skit. Har ju 3 tum på oxå hela vägen. Men blörrar och ryker efter 2000 varav

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

341 Inlägg
4 oktober 2012
#53
och den går inte bra med originalchippet heller? den ska gå okej även fast du satt dit massa annat ändå. Går det varva upp den försiktigt över 2000 utan att den går dåligt?

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#54
robbinT skrev:
och den går inte bra med originalchippet heller? den ska gå okej även fast du satt dit massa annat ändå. Går det varva upp den försiktigt över 2000 utan att den går dåligt?

Ja jag kan varva upp den sakta till 2000 varv utan problem. Även gasa lite så på tomgång. Men inte mer.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

341 Inlägg
4 oktober 2012
#55
Går den okej med originalchip?

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#56
robbinT skrev:
Går den okej med originalchip?

Ne det gör den inte lika dåligt.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

87 Inlägg
4 oktober 2012
#57
garanterat en tryckslang eller soppa pump eller har du satt tändkalblarna fel ?


Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#58
8_23sek skrev:
garanterat en tryckslang eller soppa pump eller har du satt tändkalblarna fel ?

ja det skulle vara om orginal intercooler har bått. tryckslangarna är hela. soppa pumpen har jag inte kollat. men den borde väl inte ge så bilen rycker då den får för mycket bensin? tändkablarna sitter rätt. jag är iaf. gammal volvo mekaniker så jag vet vart dom ska sitta. bara det att jag har inte hållt på med det på länge.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

341 Inlägg
4 oktober 2012
#59
Har du tillgång till att provtrycka hela insuget? gör det isf. Kolla soppatrycket men tror inte det borde vara något med det. Har du multimeter? isf kan du ju mäta upp tändkablarna å se så det inte är avbrott i någon

Non stop driving
402 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#60
robbinT skrev:
Har du tillgång till att provtrycka hela insuget? gör det isf. Kolla soppatrycket men tror inte det borde vara något med det. Har du multimeter? isf kan du ju mäta upp tändkablarna å se så det inte är avbrott i någon

provatrycka hela stystemet är inget jag har gjort. eller kan göra. ja multimeter har jag men vilka värdern ska det vara då när man kollar tändkalarna?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.


Sök