Har nu bestämt mig för att satsa rejält på drifting. Så har valt att bygga en bil efter proints alla konster och regler. Dom som känner mig vet mycket väl varför jag har valt att ta det här steget ;) tips och ideer är välkommna :)
Nu står bilen utanför garaget. Sitter bara och väntar på att han som har nyckeln till garaget skall komma så vi kan börja flytta bilar så att jag kommer in. jag ska försöka ladda upp lite bilder men det går så jäkla segt när jag inte har något fast internet utan sitter på endast 3g koppling :-/
det var bara ett urval. jag gjorde nämligen misstaget och be min flickvän att leka paparatsi. slutade med över 200 bilder ;P nu har jag även rotat fram mitt vektygsskåp som jag till min förtvivlan insåg hade börjat rostat efter förvaringen samt att det var mindre verktyg än jag hade för mig i det.
Jag vill även tacka Micke på Stefans Kranransporter och även Stefan för hjälen/sponsen med flytten av bilen
dags för en lite uppdate igen då nu har jag byggt adapterplattor för stolsfästerna så nu är det bara vänta på att stol och ratt kommer hem. sen när jag får hem nya pedalstället så ska jag modda det också efter smak
jag har även läst på lite mer om reglementet angående torpedväggen. och det var bra att ni påpekade det i tidigare diskussioner för nu har dom ändrat regerna för den. så hade jag gjort som jag tänkte från början hade det inte blivit godkännt.
så även min tanke att flytta bakmotorn för bättre viktfördelning gick i kras då motorn inte får sitta längre bak än torpedväggens lodlinje. :-/
om ni tittar på sista bilden så ser ni att jag har ritat ett vitt sträck. det vita sträcket är så stor växellådstunnel man får ha. det betyder inte att jag ska ha så stor ;P men man måste ju se hur det blir