Hej igen.
Började somsagt leta rost senare efter mycket demontering.
Vissa ställen var det mkt rost och då var det inte många ställen alls. Resten är bara småprickar från stänk av att någon stått med en vinkelslip eller liknande och fått Svetsloppor på hela taket och baklucka som mest.
Låter bilderna tala;
Det var dom rostigaste ställerna förutom då framskärmarna som direkt blev skrot.
Nu kommer vi då till några ställen som det absolut inte fanns någon rost på.
Orkar inte dra upp vartända bild då jag alltid ta way to many -.-
Bilen är alltså inte rostig någonstans på dessa ställen.
Det är bara massa rester och smuts från dämpmattorna som satt i.
Kommer att försöka rensa/tvätta/fresha upp så mycket det går i hela coupen senare
Visar lite bilder från själva stolar och baksätet;
Synd för detta söndriga ställe här. Får se hur jag löser detta
De ända högtalarna som fanns i bilen. skalen ska nog användas och uppdatera med andra hötalare i dom senare
Underredet. Ska gåsigenom ännu mer senare och det kommer även kollas upp avgasröret om det finns läckage etc. Kanske svetsa helt nytt rostfritt med engång.
Senare blev det att montera av skärmbreddarna bak och leta rost och jag hittade mindre än jag trodde faktiskt. Dock var det relativt mycket ändå.
Här kan ni ungefär se hur det ser ut.
Samma vart det med trösklarna.
Var väldigt mycket ytrost på dom.
Dom blev slipade helt plåtrena och använde Rustconverter som verkar riktigt lovande.
Grundade sedan tröskeln och bakskärmen.
Tråkigt värre så har jag ingen föredetta bild på tröskeln för att visa er hur stor skillnade det verkligen vart!
Hittade en bild som var sådär. Hade redan börjat en del med dörren.
Såhär fin blev tröskeln
Förutom lite svetsning som är kvar så är bilen i princip klar för lack
Taket som nästan är klart.
Bakluckan är helt rostfri överallt. På ovansidan samt underkant vid skylltbelysning nu. Dock ingen bild på det som helt klar än.
Mycket här inne är nu också rostskyddsgrundat.
Skärmen kapades all rost bort och ska rostskyddas medmera på insidan nu för att skärmbreddaren senare kommer monteras på igen. Kan ju sänka mer nu när det är kapat
Mycket dålig bild. Men som ni ser så är det "Fågelbadet" som kapas bort och hela motorrummet ska Wiretuckas så mycket jag kan göra och även spacklas och svetsas på alla skarvar
Många kan tycka att för mycket kaross fix kan blir för tråkigt av mycket på en gång.
Därför gick jag då över till motorn ett tag och gav ett ryck där
Som motorn såg ut innan uppfreshning
Långt ifrån klart men det är en bra början
Ratten som ska monteras i Jettan. Mycket Olskoool
Men först ska eget rattnav tillverkas