2537
Sök

angående burna

9 108 Inlägg
5 oktober 2006
#21
bil-gunnar skrev:
hehe okej, vet ej hur kopplingen på hans bil är riktigt... men hur märker man om den är dåligt eller a, tillräckligt dålig isåfall då?

Men herre, har du körkort ens? Om den slirar är den dålig. UT OCH TESTA NU.


civic: jo motorn var typ original där också smile 275or är rätt tröga att dra runt också. Så det är en fin bil om man vill leka..
Senast redigerat av MilleN (5 oktober 2006)


17 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#22
nej jag har ju inte det,,, skrev ju det först fast i förra inlägget dock...  ja vet inte vad som menas med slirar riktigt, nån?

911 Inlägg
5 oktober 2006
#23
bil-gunnar skrev:
nej jag har ju inte det,,, skrev ju det först fast i förra inlägget dock...  ja vet inte vad som menas med slirar riktigt, nån?

Du kanske borde sluta tänka på att ta bilen och börja burna om du inte vågar testa den ! 
Finns ingen bok som säger hur man gör världens grymmaste burn !

pic up the phone, wazzzaaa

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
5 oktober 2006
#24
håll dej till din moped

1 926 Inlägg
5 oktober 2006
#25
asso killen måste skämta..

bullsmugglare
190 Inlägg
5 oktober 2006
#26
hehe en burn kommer ju naturligt sen om några år annars=) fan jag kunde ju tillochmed få loss min cp groda, chopper, invalidmoped eller vad dom nu heter=)

och som alla säger testa dej fram!!, testa på nått tokhalt underlag först om du känner dej osäker=)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

562 Inlägg
5 oktober 2006
#27
börja testa på någon gammal sandväg på landet? så lörde jag mig iaf...

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

17 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#28
haha fan va taskiga ni är:P de är la inte så lätt om man inte ens har körkort ju, man kan väl inte åka o testa med sina föräldrar man övningskör med eller på körskolan direkt... det uppskattas nog inte haha...  fösöker bara få en klar uppfattning om hur det går till ju. Undrade ju bara hur man vet om kopplingen är dålig eller märker det så... jaja

2 652 Inlägg
5 oktober 2006
#29
om motorn varvar mer än vad den ger i hastighet så är den dålig . åker du tex på 5ans växel o motorbromsar i 70 o sen lägger full gas så ska den inte börja varva onormalt mkt mot hastigheten .

svårt att förklara men tror du fattar .

17 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#30
okej men jo ja fattar väl iaf lite av de du säger:D ska fråga kompisen om vi ska testa hehe... får väl se hur det går:D

1 854 Inlägg
5 oktober 2006
#31
bil-gunnar skrev:
okej men jo ja fattar väl iaf lite av de du säger:D ska fråga kompisen om vi ska testa hehe... får väl se hur det går:D

Tips börja på  blöt asfalt smile kan va svårt och ställa upp bilen på torr asfalt..

Sliter mindre oxå..

Börna loss nu och säg sen hur det gick smile
Senast redigerat av onej84 (5 oktober 2006)

1 723 Inlägg
5 oktober 2006
#32
jens volvo in sports skrev:
falloutboy skrev:
jag burnade med min gamla 240 GL och det tog ju inte lång tid innan den gick sönder. Den är som inte gjord för det.... smile

Men högt varvtal och upp med kopplingen snabbt så släpper det väl lite.

vad var det som gick sönder då?

vet inte exakt, det var för 10 år sen så jag har förträngt det. men en slö 240 är ju ändå inte gjord för det. inte många bilar som pallar det i längden. en burn hit eller dit gör ingen större skada.

Smålänning
7 883 Inlägg
5 oktober 2006
#33
Sympati med bil-gunnar. jag har inte heller körkort (än) men jag övade med en skrotfärdig opel kadett 1200S på en åker. tips: exprimentera med varvet det är olika på alla bilar. (enligt ägaren behövde kadetten 6000 r/min på asfalt 50hk). nu vet inte jag om detta funkar på en bakhjulsdriven men om man "spänner" drivlinan (släpper kopplingen till dragläge) innan man släpper helt så kanske det inte blir samma knyck. sen ökar du trycket på bromsen tills bilen precis står still. men gör det inte för länge om det inte är din bil. det sliter lite på bakdäck och belägg.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

17 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#34
hehe ja ska försöka, eller vafan jag o jag,,, de är ju inte min bil men ska fråga om ja får prova iaf;) annars får ja väl vänta tills ja ahr kortet o testa på vår egna bil eller nåt:P hehe men ja ska garanterat fråga om ja får prova haha:D ska börrrna som fan isåfall:D

2 644 Inlägg
5 oktober 2006
#35
Nu vart ja me sugen på o bränna lite hmm blire vell o slänga på dom gammla plåtfälgarna me ett par skitdäck o leka som fan imorn smile

Johan Lindgren

1 396 Inlägg
5 oktober 2006
#36
bil-gunnar skrev:
man kan väl inte åka o testa med sina föräldrar man övningskör med

Jo, vissa;)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

17 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#37
haha snacka om schyssta föräldrar då smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 oktober 2006
#38
Eller så skaffar man en riktig bil med automatlåda, då har man bara två pedaler att oroa sig om! smile
Bara hålla nere bromsen och sen stampa på gasen!
Vill du glida lite frammåt äre bara släppa lite på bromsen.
Kan tänka mig att det är mycket jobbigare med manuell dock, inget jag behöver tänka på för jag är för lat för att ha en bil med manuell. big_smile

Lycka till iaf, bara öva på!
Senast redigerat av FL3JM (5 oktober 2006)


draminbil.nu
1 382 Inlägg
5 oktober 2006
#39
det står ju för hundringen 18 gånger hur du ska göra? Går inte att skriva ner mer exakt! Det enda du möjligtvis inte fått ett super exakt svar på är isåfall hur du gör när det väl börjat spinna: Ju snabbare du vill att däcken ska snurra desto mer gasar du! Ifall du märker att det börjar hoppa och ha sig så gasa mer eller tryck ner kopplingen max igen!(naturligtvis släpper du då gasen samtidigt)


2 652 Inlägg
5 oktober 2006
#40
tror nästan att han driver med oss .


Sök