Min fru har en Voyager 2,4 -99 så allt jag nämner är sant...
Tröttare motor får man leta efter. Vi körde med Voyagern i somras när vi skulle på semester. Det var första och sista gången vi kör med den fullastad på Sveriges underbara 2+1 vägar... Att köra om är istort omöjligt och dricker soppa som en racerbil gör den. Att bagaget är pyttelitet på längden är inte heller något plus. Vi är en stor familj och veckohandlar, påsarna får inte plats utan vi får stapla på höjden, barnvagnen får också ställas på höjden. Och vill man ha plasten hel på bakluckan får man ta av hjulen från vagnen...
Rostar också på alla möjliga ställen, hinner inte laga ett angrepp innan jag hittar nästa.
Vi hade planerat att skrota skiten och köpa en nyare men jag har blivit varslad och vet inte om jag har jobbet kvar om ett halvår.
Men detta skulle jag själv valt:
Stow n' go (stavas?) -direkt farligt att bära ut soffan själv vid behov av lastutrymme.
GRAND Voyager -barnvagnen får plats eller hunden eller matkassarna eller...
3,3 liters motorn - så man åtminstone kan köra om traktorer och slippa ligga och pressa i 3ans växel på Hallandsåsen och andra liknande backar.
Jag är sådär nöjd nu men vi behöver verkligen en 7 sitsig bil och att köpa dyrt nytt är inget alternativ eftersom vi har en bil till och är i behov av 2 pga pendling till jobb.
Så ska du ha den som 2a bil duger en beg Voyager bra men som första/enda bil så får du leta bland nyare och då finns det massor med andra bilmärken som lätt konkurrerar ut Voyagern.
Lycka till