2904
Sök

Varnar ni andra bilförare om polisens fartkontroller?

2 652 Inlägg
7 oktober 2006
StiFf skrev:
Nasty skrev:
Vad gäller bilbälte tycker jag att man borde ha böter på minst 10.000 kr för dom som inte använder det. Total idioti att köra utan. Det är inte jobbigt att ta på det och man fördubblar sina chanser att överleva i trafiken!

hoppas du är sarkastisk.........
tycker inte det borde vara böter på bälte öht, jag menar det är upp till var och en om man vill ta på sig bälte eller inte..
visst jag håller med om att det är idiotiskt att köra utan, jag kör alltid med bälte men om man kör utan så skadar man bara sig själv..
och jag tror faktiskt inte västerås har sveriges värsta bilförare, har sett mycket värre på andra ställen tongue

nej det är fel .. vart en olycka här runtomkring , en kilel som inte hade bälte på sej i baksätet o vid krocken flög han fram o tog med sej passageraren till graven också .

Wankel
1 080 Inlägg
7 oktober 2006
precision skrev:
StiFf skrev:
Nasty skrev:
Vad gäller bilbälte tycker jag att man borde ha böter på minst 10.000 kr för dom som inte använder det. Total idioti att köra utan. Det är inte jobbigt att ta på det och man fördubblar sina chanser att överleva i trafiken!

hoppas du är sarkastisk.........
tycker inte det borde vara böter på bälte öht, jag menar det är upp till var och en om man vill ta på sig bälte eller inte..
visst jag håller med om att det är idiotiskt att köra utan, jag kör alltid med bälte men om man kör utan så skadar man bara sig själv..
och jag tror faktiskt inte västerås har sveriges värsta bilförare, har sett mycket värre på andra ställen tongue

nej det är fel .. vart en olycka här runtomkring , en kilel som inte hade bälte på sej i baksätet o vid krocken flög han fram o tog med sej passageraren till graven också .

hmm ok...aldrig hört att nåt sånt har hänt....

MDS Västerås

1 833 Inlägg
7 oktober 2006
Jag blinkar alltid, i hopp på att folk varnar mig.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Evolution Garage
394 Inlägg
20 oktober 2006
Hakan_J skrev:
Som nån sa,behandla andra som du själv vill bli behandlad, å jag vill bli varnad om "pappa-blå" står med laser.

Jag säger detsamma!!!

Jag fattar inte vad det är för moral-tanter här egentligen.
Försök själv hålla "laglig" hastighet i t.ex göteborg när det är tät trafik och dom variabla gränserna slår om till 30 och kön ligger i 70! Vem vill inte bli varnad för poliskontroll då? Kör du i 30 i det läget så blir du troligen prejad av vägen av en stadsbuss när du sitter där och skriker "JAG KÖR LAGLIGT!"

Sen är det inte direkt många kontroller i rusningstrafik, men ni fattar poängen.
Jag är en av dom som tycker att polisen borde lägga pengarna på annat än att sätta fast "svensson" som kör 10km/h för fort på väg hem från jobbet. (jag är ingen förespråkare för fri fart heller, så skippa såna inlägg)

Jag varnar alltid när det är kontroll! Och hoppas att det finns folk som gör som jag!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

2 911 Inlägg
21 oktober 2006
Skulle aldrig falla mig in, tänk om jag varnar ett rattfyllo som sakta glider förbi kontrollen eller vänder och kör ihjäl ett barn senare, scenariot är fullt möjligt och trust me, det händer varje dag (att fyllon undviker just p.g.a. dessa varningar).

Den som blir varnad har ju ingen aning vad du menar, är det älg, olycka, laserkontroll, blåskontroll, halkigt eller så.

Här är jag, här kör jag, du kör där, sköt ditt så sköter jag mitt.

671 Inlägg
21 oktober 2006
Ja Jag varnar

Och är förbannad på alla andra som inte varnar...
Kör har kört mkt bil i England Tyskland Frankrike...
Där hjälps man åt i trafiken inte bara genom att dubbelblinka utan även när det är mkt trafik.
Då någon försöker ta sig ut på huvudleden så hjälper man dem genom att lämna en lucka..

Åker ofta fortare än snittet var jag än befinner mig och kan helt klart säga att Svenska o Belgiska förare är värdelösa i snitt. De byter fil snabbt utan att titta bakåt eller åt sidan...
Generellt sett så kör de egoistiskt....

Men svenskar är nog bland de sämre förarna ta tillfällen som när det kommer upp något oförutsett.. Då blir det krasch i hjärnkontoret o man står på tutan eller viftar med näven där är väl tyskarna lite lika oss, klara svårigheter att kompromissa.  En Engelsman eller Fransos löser bara problemet genom att åka upp på tex. trottoaren....

Att marscha närmare 200 går lättare i andra länder men här hemma går det åt bromsbelägg..
Jag är livrädd för o åka fort i detta land....

Vi är väl så odugliga det är väl därför vi måste ha dessa fartkontroller o spritmonopol o allt annat överförmynderi,,, eller ?
Har vi blivit sådana av systemet !

maximilian

3 Inlägg
2 november 2006
Alltid... Varför inte göra alla utom farbro blå en tjänst smile

238 Inlägg
2 november 2006
yes, blinkar och slår på varningsblinkers, det är bara ett sätt för dom att få 10-tusentlas kronor till statskassan att lasra..

Måste även tillägga en detlaj, när jag kör firmabilen i jobbet och har bråttom och har bestämt tider m,m...då de är en massa traffikanter (oftast 65 + )som kör så otroligt sakta så jag får spasmiska ryck, ligger i 54 på 70 väg, 75 på 90 väg, detta gör mig så frustrerad då de oftast inte finns omkörningsfält, detta kallar jag egoism  att bara tänka på sig själv och köra gravt sakta och tro att allt är frid och fröjd bara för dom har tid, oftast leder de till att andra traffikanter kör om på olämpligaställen m,m ink. mig

Ge böter till dom istället
Senast redigerat av C2racing (2 november 2006)

199 Inlägg
2 november 2006
cirka 90% av gångerna varnar jag

452 Inlägg
2 november 2006
Jag brukar oftast blinka .. men visst, ser jag en bil kommer i allt för hög fart så "ha den brå hejdå" .. ne men det blir att blinka så hoppas jag att den dagen jag råkar överstiga hastighetsgränsen med någon kilometer att någon blinkar på mig ..

Håller hastigheterna för det mesta (undantag på motorvägen) och vet inte vad jag hade gjort om konstapel blå hade plockat in mig för att jag låg 2-3 kilometer över hastighetsbegränsningen och klappat mig på axeln och räckt över böteslappen .. jo ja tackar ja ..

kontorsråtta
231 Inlägg
3 november 2006
dom kommer ju för f*n inte bötfälla dig om du kör 92-93 på 90 väg. Polisen räknar på 10% felmarginal på laser / mätarhastighet. Dett har jag hört av en bekant som är polis.

X40 Nordic
784 Inlägg
3 november 2006
De e väll ändå så att dom släpper upp till 6km på varje gräns eller??

454 Inlägg
3 november 2006
Psykdoktorn skrev:
Nej, jag varnar inte.

Varför skulle jag göra det? Då hindrar man ju faktiskt polisen från att hitta de där rötäggen som inte kan lära sig att knäppa fast bilbältet, köra lagligt med mera. Nu kanske jag låter skittråkig, men så gör jag.

Sedan är det ju upp till var och en som kör, om de vill köra för fort eller inte. Jag har kört väldigt mycket för fort tidigare, men ju äldre man blir desto mer inser man att det är korkat att hjälpa de som gör fel och därför är farliga i trafiken.

Ja är emot det du säger ! egoistiskt är motiveringen

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
3 november 2006
ryttersson skrev:
Psykdoktorn skrev:
Nej, jag varnar inte.

Varför skulle jag göra det? Då hindrar man ju faktiskt polisen från att hitta de där rötäggen som inte kan lära sig att knäppa fast bilbältet, köra lagligt med mera. Nu kanske jag låter skittråkig, men så gör jag.

Sedan är det ju upp till var och en som kör, om de vill köra för fort eller inte. Jag har kört väldigt mycket för fort tidigare, men ju äldre man blir desto mer inser man att det är korkat att hjälpa de som gör fel och därför är farliga i trafiken.

Ja är emot det du säger ! egoistiskt är motiveringen

Håller du upp dörrar till bankrånare också? Lite i överkant, men tänker man lite så kommer man fram till att det går efter samma princip.

526 Inlägg
3 november 2006
Blinka aldrig.. Det kan vara ett fyllo du du möter och blinkar åt..
Kanske han svänger av eller saktar ner och inte blir stoppad..

Så nej, jag blinkar inte..

BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
3 november 2006
Varför blinka? Då tycker ju folk nog bara att du e korkad. Jag sätter på possitions ljusen och varningblinkers. Skall väll erkänna att jag flashar till med heljusen också.

***hitman***

Supraman
2 300 Inlägg
3 november 2006
Blinkar inte.
Dels för att man kan åka dit för det, ibland har dom en gubbe med laser tidigare och ser han att man blinkar så åker man dit.
Sen får var bilist så för sina egna handlingar.
Har dom valt att köra för fort eller onyktra så är det deras val och då får dom stå för det.
Inte vill jag hjälpa någon som t,ex är full bakom ratten att komma undan, tvärtom.
Jag räknar alldrig med att folk ska hjälpa mig komma förbi en kontroll.
Har jag gjort något så får jag stå för det, värre än så är det inte.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

kontorsråtta
231 Inlägg
4 november 2006
Stefan Varberg skrev:
Blinkar inte.
Dels för att man kan åka dit för det, ibland har dom en gubbe med laser tidigare och ser han att man blinkar så åker man dit.
Har dom valt att köra för fort eller onyktra så är det deras val och då får dom stå för det.
Inte vill jag hjälpa någon som t,ex är full bakom ratten att komma undan, tvärtom.

Hallelujah! Äntligen en person med vettigt resonemang, håller med dig till fullo! smile

526 Inlägg
4 november 2006
Draedon skrev:
Stefan Varberg skrev:
Blinkar inte.

Hallelujah! Äntligen en person med vettigt resonemang, håller med dig till fullo! smile

Samma här..

Sök