2886
Sök

Varnar ni andra bilförare om polisens fartkontroller?

911 Inlägg
4 november 2006
det står iof i körkortsboken att man ska använda ljussignal om bilarna på motsatta körfältet har nånting farligt =P

Sen så kan man alltid säga att man blinka åt en polare för man får ju inte tuta för att hälsa . så jaaa, det går att slippa undan big_smile

pic up the phone, wazzzaaa

13 Inlägg
4 november 2006
Blinkar aldrig, däremot ringer jag polarna och varnar.

Örebroare i exil
970 Inlägg
4 november 2006
Brukar bara bli varnad av utländska bilister och av de flesta lastbilarna jag möter... Dock brukar jag bara varna lastbilar jag möter. Inte genom någon ljussignal, utan på annat sätt som de flesta rutinerade chaufförer hajar till på.

Hej FRA!

13 Inlägg
4 november 2006
740GL skrev:
Inte genom någon ljussignal, utan på annat sätt som de flesta rutinerade chaufförer hajar till på.

Fingret? Moona?

BMW tok
22 Inlägg
4 november 2006
Varnar alltid på 90 och 110. Det är inte de som kör lite för fort på stora vägar som är farliga utan de idioterna som ligger i 85 på 90vägarna, 85 på 70vägarna och möjligen släpper av lite på 50-vägarna (om de råkar se skylten som är farliga).

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white?.."
///M-Blom

Lastbils chaufför
114 Inlägg
4 november 2006
Ja kör lastbil å varnar alltid alla andra lastbils chaufförer wink

Projekt tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70700
If I´m going to die,
I shure as hell am going to die crashing
Copyright Lucky13

33 Inlägg
15 november 2006
Jag varnar.... Sätter på varningsblinkers... Sen vet man ju ofta var farbror blå brukar stå på dom ställen man kör ofta...

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...

30 Inlägg
16 november 2006
när ja varnar andra på motorvägen,så brukar jag öppna bildörren o hoppa ut i farten.Visst gör de ont ibland,men va gör man inte för att varna andra....bilen ja,ja,ja den är försäkrad så de är ingen fara med den=)

"Jag Rullar!"

4 Inlägg
16 november 2006
ja, jag varnar=)

Sweden

Evolution Garage
394 Inlägg
16 november 2006
Jag varnar oftast genom att göra tecken i framrutan... men blir ju nästan sugen på att sluta varna nu för att dom som bestämt aldrig varnar faktiskt ska åka fast tongue

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
16 november 2006
Jag varnar alltid genom att blinka..

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

835 Inlägg
16 november 2006
på 110 väg o kanske 90 väg, men ere på en 30sträcka eller 50 sträcka så får man faktistk skylla sig själv....ingen har SÅ bråttom.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
16 november 2006
"Dubbel-klick" med hel-ljusen kör jag med.

244 Inlägg
23 november 2006
jag varnar när de skjuter med laser men inte när de har rutinkontroll...
för dels plockar de in många kriminella rymlingar i rutinkontroller, plus att man även får blåsa... och jag håller inte rattfyllos spec högt... de jävlarna ska åka dit så det visslar om det!

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

.......
2 655 Inlägg
23 november 2006
jao_joo skrev:
jag varnar när de skjuter med laser men inte när de har rutinkontroll...
för dels plockar de in många kriminella rymlingar i rutinkontroller, plus att man även får blåsa... och jag håller inte rattfyllos spec högt... de jävlarna ska åka dit så det visslar om det!

845 Inlägg
23 november 2006
precis. håller me 2 sista skrivarna

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
23 november 2006
fasen d e la lite ork o sitta o blinka på alla bilar man möter:P men vet man nån kompis el nån i familjen som ska köra samma sträcka så e d klart man ringer o varnar dem:)

Två ord räcker, SAAB knäcker

-utan 940
1 728 Inlägg
23 november 2006
Jag avskyr poliskontroller och varnar alltid andra, jag blir i de flesta fallen även varnad själv så moralen är hög på våra vägar. smile

244 Inlägg
27 november 2006
Andreas 940 skrev:
Jag avskyr poliskontroller och varnar alltid andra, jag blir i de flesta fallen även varnad själv så moralen är hög på våra vägar. smile

egentligen är det väl fel å säga att moralen är hög om man varnar lagbrytare ;P även om jag tycker det är bekvämt att slippa onödiga inbetalningskort... tack alla som varnar smile

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

157 Inlägg
27 november 2006
Jag varnar alltid!
Tycker det är en bilists skyldighet smile

Sök