3125
Sök

Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
567 804 Visningar
Uppdaterades senast 25 augusti 2018
2 100 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Masen_Racing skrev:
Inte kanske de gäller mig men vad ligger en lön för en mekaniker?

Grymt jobb du gör!!!

Tack! Den är väldigt varierande. Vet dom som ligger under 18-strecket och dom över 30... Mycket beror på erfarenhet och arbetsgivare smile

Jo jag trivs fint SpeedOfLight :-)

Tja!

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
16 februari 2013
Det är såpass mkt ändå smile

Du får en sju jäkla rabatt på Volvo wink

43 Inlägg
16 februari 2013
Masen_Racing skrev:
Inte kanske de gäller mig men vad ligger en lön för en mekaniker?

Grymt jobb du gör!!!

Lönen som som mekaniker är varrierande men en vanlig lön som ny utbildad mekaniker brukar ligga på mellan 15k upp till 18k innan skatt smile

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Hade tänkt att åka till skroten nu i helgen. Men förkylningen höll sig minsann kvar! Så tänkte det var lika bra att stanna hemma och bli helt frisk innan man ger sig ut i kylan... Så satsar på kommande helg istället!

En bagagerumsmatta dök upp till salu helt ny i kartong. Den kunde man ju inte bara låta bli wink
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_5944.jpg

Fortsatt trevlig helg på er!

Tja!

Ung&Dum
430 Inlägg
17 februari 2013
Dennis_999 skrev:
Hade tänkt att åka till skroten nu i helgen. Men förkylningen höll sig minsann kvar! Så tänkte det var lika bra att stanna hemma och bli helt frisk innan man ger sig ut i kylan... Så satsar på kommande helg istället!

En bagagerumsmatta dök upp till salu helt ny i kartong. Den kunde man ju inte bara låta bli wink
http://i585.photobucket.com/albums/ss29 … G_5944.jpg

Vad åker du till för skrotar i stockholmstrakten ? smile

In hoc signo vinces

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
CurvaN skrev:
Dennis_999 skrev:

Åker inte till någon skrot i Stockholm då alla suger ^^ Åker till Västerås istället.

Tja!

1 804 Inlägg
17 februari 2013
Dennis_999 skrev:
CurvaN skrev:
Dennis_999 skrev:

Åker inte till någon skrot i Stockholm då alla suger ^^ Åker till Västerås istället.

Kungsåra? smile

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
CurvaN skrev:

Kungsåra? smile

Korrekt wink

Tja!

1 804 Inlägg
17 februari 2013
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:

Kungsåra? smile

Korrekt wink

Det är ett fint ställe det wink

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Kungsåra? smile

Korrekt wink

Det är ett fint ställe det wink

Jodå. Det duger ^^

Tja!

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
17 februari 2013
När kommer det börja hända något som är byggrelaterat? Är mest bara skriverier imo.. sad

huehue

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
jeppanh0e skrev:
När kommer det börja hända något som är byggrelaterat? Är mest bara skriverier imo.. sad

Jag ser att du inte har en bil själv... Köp en egen och se hur fort det går att bygga smile Jag håller på i min egen takt. Har ingen tidspress smile

Tja!

996 Inlägg
17 februari 2013
Undrar också faktiskt lite hur det går, säger inte att det bara är skrivning, är bara lite nyfiken big_smile Har du någon rost kvar att laga?

2 100 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
TBergsten skrev:
Undrar också faktiskt lite hur det går, säger inte att det bara är skrivning, är bara lite nyfiken big_smile Har du någon rost kvar att laga?

Är rätt mycket kvar att laga. Men jag håller väl tyst om det är så trist :-)

Tja!

996 Inlägg
17 februari 2013
Dennis_999 skrev:
TBergsten skrev:

Är rätt mycket kvar att laga. Men jag håller väl tyst om det är så trist :-)

Haha ne gere wink Tycker det är kult att höra, blir lika sugen varje gång att inhandla någon lite rostig räser och laga då du skriver/lägger upp bilder faktiskt smile

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
17 februari 2013
Undra på varför många byggen ser ut som dem gör?
Lär faktiskt hålla med Dennis, man stressar i sin egen takt. Det är på det viset alla bra resultat blir bra!!!

Kämpa lugnt..

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
18 februari 2013
Dennis_999 skrev:
jeppanh0e skrev:

Jag ser att du inte har en bil själv... Köp en egen och se hur fort det går att bygga smile Jag håller på i min egen takt. Har ingen tidspress smile

Min bil blev förstörd i en krock i måndags.

Ta din tid, det var inget illa menat. Frågade bara När det börjar, om det är någon käpp i hjulet eller dyl

huehue

414 Inlägg
18 februari 2013
Tog mig 6 månader att byta bränsle slang och kolla över bromsarna på min bil.. Inte färdigt än ska införskaffa belägg idag. Ingen ide att stressa, ta det i sin egna takt( jag är rätt lat ). Resultatet blir bäst då:)

Lycka till Dennis, Klockrent jobb hittils smile

31 Inlägg
24 februari 2013
Vad ska du ha för något? känner själv när jag har vart där ett par gånger och att det är rätt urplockat och dylikt.
Dennis_999 skrev:
CurvaN skrev:
Dennis_999 skrev:

Falgfixaren.se
647 Inlägg
25 februari 2013
Tjenare!
Läst igenom hela tråden!
Shit vilket jobb du lägger ner, kommer bli kanon!
kommer följas, och lycka till

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Sök