3275
Sök

Leasa en Volvo V40 för 1990:-/mån bra eller dålig affär???

117 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Såg på bilias hemsida att dom hade ett erbjudande på att leasa en Volvo V40 för 1990 i månaden, har aldrig leasat någon bil förut så vet inte nått hur det funkar om det är bra eller om man bara förlorar en massa jämfört med att köpa den direkt. Sen undrar jag vad som händer när leasing perioden är över måste man betala något restvärde eller vad det kallades? O hur funkar det isf?

Kan se annonsen på denna sida

http://www.bilia.se/EPiUpload/SV/Kampan … /index.htm

Självlärd
3 083 Inlägg
12 oktober 2012
Med tanke på att du kan hitta en V40 för 10-15K på blocket så känns det ju ganska ovärt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
12 oktober 2012
Volvo142_73a skrev:
Med tanke på att du kan hitta en V40 för 10-15K på blocket så känns det ju ganska ovärt

Tror han menar en nyare V40:rolleyes:

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

Självlärd
3 083 Inlägg
12 oktober 2012
_XeoN_ skrev:
Volvo142_73a skrev:

Tror han menar en nyare V40:rolleyes:

Kan va så. Fast det framgår ju inte någon stans big_smile

117 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Förlåt att jag inte skrev det men det handlar om en helt ny, trodde det framgick när jag skicka med sidan till bilia.

Självlärd
3 083 Inlägg
12 oktober 2012
tobbee_90 skrev:
Förlåt att jag inte skrev det men det handlar om en helt ny, trodde det framgick när jag skicka med sidan till bilia.

Har aldrig varit in på bilia. Vet att dom existerar men dom kanske handlar med begagnade bilar också. IDK

117 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Skit samma, finns det någon annan som kan ge mig lite mer seriöst svar eftersom ja inte vet så mkt om leasing.

3 173 Inlägg
12 oktober 2012
Det lättaste e nog att gå in på volvo och prata med dom direkt.satt du får raka rätta svar direkt utan massa konstiga frågetecken

117 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Tänkte göra det på söndag men tänkte att de kunde vara bra med någon som kan lite mer om det om det ens är värt att tänka på det eller att det är bättre o köpa en ny bil istället

Självlärd
3 083 Inlägg
13 oktober 2012
tobbee_90 skrev:
Tänkte göra det på söndag men tänkte att de kunde vara bra med någon som kan lite mer om det om det ens är värt att tänka på det eller att det är bättre o köpa en ny bil istället

Har du kollat vad en ny V40 kostar?
Har du kollat hur länge leasingavtalet är bundet? Och ifall det tillkommer några "dolda" avgifter utöver de 1990:-

* Voff voff *
10 650 Inlägg
13 oktober 2012
Leasingavtal har ofta milbegränsningar som kan vara ganska så dyra att överstiga, och som kan komma som en rejäl kalldusch när bilen ska lämnas tillbaka om man inte haft koll på dom.

Så kolla noga avtalet!

Varför vill du egentligen leasa bilen istället för att köpa den på lån?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

117 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Skulle tippa på att den kostar strax under 250000. 2 års bindningstid, utöver så får man stå för skatt o försäkring och service.

1500 mil får man köra per år. Tyckte det kändes rätt billigt jag betalar ju mer för min c70  i månaden så tänkte sälja den och köpa en ny lite mer användbar bil men sen såg ja bilia som hade nått erbjudande på en v40 o på dom 2 åren kanske man betalar 60,000kr det känns som en bra deal för det är ju säkert vad den kommer tappa i värde.

998 Inlägg
13 oktober 2012
Att du ska betala 1990kr/mån och sen stå för skatt, försäkring och service tycker jag låter som en dålig affär.
Om du vill ha mer användbar bil än din c70 så titta på v60, bättre på det mesta om man jämför med v40.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Forummoderator
18 041 Inlägg
13 oktober 2012
Så här är det: Leasing är att betrakta som långtidsuthyrning. Allt som skatt, försäkring, service osv ingår. Det man betalar själv är drivmedel, olja och spolarvätska. Har jobbat med detta. Det luriga ligger i en eventuell förhöjd hyra någonstans. Eller en form av restvärde. Ofta ska man lägga en deposition på 5000 eller 10000 som man får tillbaka när man lämnar bilen i oskadat skick... Att leasa är alltid en dålig affär. Du ska vara lika kreditvärdig för att leasa en bil som för att köpa den. Fördelen är att man har en fast kostnad varje månad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

117 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Ja har faktiskt kollat på v60 såg att bilia hade en v60 black edition som den kallades för 279 som såg rätt fin ut, anledningen att ja kollat på leasing istället för att köpa är ju för att man inte ska behöva lägga mycket i kontant och lån och inte behöva bry sig om värdet på bilen sjunker som en sten då är det bara o lämna in den. Så skulle vara beredd att betala lite extra för en bil som ja bara kan lämna tillbaka efter 2 år men då gäller det ju att man inte behöver betala något restvärde för då kan jag lika gärna köpa bilen men när ja bygger en v60 så hamnar man ju på typ 350,000 kr, då känns de nästan rätt gött o bara leasa bilen istället så man slipper lägga så mycket pengar på bilen.

Forummoderator
18 041 Inlägg
13 oktober 2012
tobbee_90 skrev:
Ja har faktiskt kollat på v60 såg att bilia hade en v60 black edition som den kallades för 279 som såg rätt fin ut, anledningen att ja kollat på leasing istället för att köpa är ju för att man inte ska behöva lägga mycket i kontant och lån och inte behöva bry sig om värdet på bilen sjunker som en sten då är det bara o lämna in den. Så skulle vara beredd att betala lite extra för en bil som ja bara kan lämna tillbaka efter 2 år men då gäller det ju att man inte behöver betala något restvärde för då kan jag lika gärna köpa bilen men när ja bygger en v60 så hamnar man ju på typ 350,000 kr, då känns de nästan rätt gött o bara leasa bilen istället så man slipper lägga så mycket pengar på bilen.

Du kan inte bygga bilen själv. Du får en som står i lager. "Take it or leave it" är det som gäller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

117 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
tobbee_90 skrev:

Du kan inte bygga bilen själv. Du får en som står i lager. "Take it or leave it" är det som gäller.

Okej, men då är det inte speciellt billigt för v40n med tanke på att man måste betala skatt, försäkring och service själv utöver den fasta på 1990 i månaden eller?

Självlärd
3 083 Inlägg
13 oktober 2012
tobbee_90 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
tobbee_90 skrev:

Okej, men då är det inte speciellt billigt för v40n med tanke på att man måste betala skatt, försäkring och service själv utöver den fasta på 1990 i månaden eller?

Citerar vad smurfen skrev längre upp " Allt som skatt, försäkring, service osv ingår. Det man betalar själv är drivmedel, olja och spolarvätska." smile

117 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
tobbee_90 skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Citerar vad smurfen skrev längre upp " Allt som skatt, försäkring, service osv ingår. Det man betalar själv är drivmedel, olja och spolarvätska." smile

Okej fast om ja förstått bilia rätt så verkar det ju inte ingå i priset det är väl därför de kan va så billiga men räknar man med skatt, försäkring o service så blir det inte så billigt sen.

Självlärd
3 083 Inlägg
13 oktober 2012
tobbee_90 skrev:
Volvo142_73a skrev:
tobbee_90 skrev:

Okej fast om ja förstått bilia rätt så verkar det ju inte ingå i priset det är väl därför de kan va så billiga men räknar man med skatt, försäkring o service så blir det inte så billigt sen.

Ah du tänker så wink. Nej då blir ju inte så billigt

EDIT:
Jag kan inte hitta annonsen på sidan? :S
Senast redigerat av Volvo142_73a (13 oktober 2012)

Sök