2932
Sök

Bytte till led blinkers, nu lyser det i alla blinker som "usa look"?

2 174 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
#1
tjena, Köpte nya svarta blinkers från england till min e46, led - E märkta.

När jag koppla in dom så lyser ena blinkersen fram, och båda på sidorna glöder när man åker, vill inte ha det så, och det är inte så när jag stoppar dit orginal blinkers.

Det måste vara fel motstånd i blinkersen förmodligen, någon som har en ide hur man kan lösa detta smidigt?

tack för svar smile


2 Inlägg
23 oktober 2012
#2
Kan vara en säkerhetsdetalj som gör att blinkersen glöder när det blir för lågt motstånd i parkeringsljusen (ex sätter dioder ist för vanliga, eller trasig lampa) så man alltid har något parkeringsljus.
Fick så på min '00 e39, och en kompis fick så på en '05 e46 när vi satte dioder i parkeringen. Tyckte det blev snyggare iaf smile


2 174 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#3
ascona_76_80 skrev:
Kan vara en säkerhetsdetalj som gör att blinkersen glöder när det blir för lågt motstånd i parkeringsljusen (ex sätter dioder ist för vanliga, eller trasig lampa) så man alltid har något parkeringsljus.
Fick så på min '00 e39, och en kompis fick så på en '05 e46 när vi satte dioder i parkeringen. Tyckte det blev snyggare iaf smile
samma här smile engelska blinkers hade positionsljus som glöder därför va de så smile



Sök