3216
Sök

Köpråd av den bästa, pålitligaste begagnade bilen för 20-25000kr volvo 850/855 säger 9/10, vad säger ni?

4 162 Inlägg
19 oktober 2012
#201
CHEEVA skrev:
zemet skrev:
Xuri skrev:

Lambo räknar jag inte som en dussibil år är dessutom tyskägt nu, lambo är hellre inget som gör mig värst upphetsad, finns bilar som är bättre i mina ögon :p

Men alfan å renaulten kan du får den dagen jag får dom.

Har skruvat tillräckligt med fransk skit  och skulle aldrig rekommendera de till någon, inte ens min värsta fiende...

Jag har ett riktigt djupt hat mot franska bilar, Såg en helt ny renault som stog och rök brevid vägen igår. Fyfan va glad jag blev då:) Hatar verkligen deras fula värdelösa bilar:)

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bugatti är väll inte det folk tänker på när man säger franska bilar men visst den är ett stort undantag.

Ska nämna att jag har ett nästan lika stort hat mot framhjulsdrivna bilar så att megane rs är snabb runt nunbergrin spelar ingen roll för mig personligen.


679 Inlägg
19 oktober 2012
#202
CHEEVA skrev:
zemet skrev:
Xuri skrev:

Lambo räknar jag inte som en dussibil år är dessutom tyskägt nu, lambo är hellre inget som gör mig värst upphetsad, finns bilar som är bättre i mina ögon :p

Men alfan å renaulten kan du får den dagen jag får dom.

Har skruvat tillräckligt med fransk skit  och skulle aldrig rekommendera de till någon, inte ens min värsta fiende...

Jag har ett riktigt djupt hat mot franska bilar, Såg en helt ny renault som stog och rök brevid vägen igår. Fyfan va glad jag blev då:) Hatar verkligen deras fula värdelösa bilar:)

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bugatti är egentligen tyskt, de återupplivade märket efter VW köpt rättigheterna till namnet osv. Redan tidigare låg Bugatti i Alscace regionen som var under tyskt styre, samma sak under ww1 och ww2 medan regionen idag ligger i Frankrike. Grundaren till Bugatti var egentligen Italiensk, vilket namnet kommer ifrån.


One Man Clan
4 287 Inlägg
19 oktober 2012
#203
CHEEVA skrev:
zemet skrev:
Xuri skrev:

Lambo räknar jag inte som en dussibil år är dessutom tyskägt nu, lambo är hellre inget som gör mig värst upphetsad, finns bilar som är bättre i mina ögon :p

Men alfan å renaulten kan du får den dagen jag får dom.

Har skruvat tillräckligt med fransk skit  och skulle aldrig rekommendera de till någon, inte ens min värsta fiende...

Jag har ett riktigt djupt hat mot franska bilar, Såg en helt ny renault som stog och rök brevid vägen igår. Fyfan va glad jag blev då:) Hatar verkligen deras fula värdelösa bilar:)

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bara för att en renault Rs har hållt ett varv runt ringen ser jag inte som så bra, då är fråga hur långe den höll efter ringen viktigare för mig.  har skruvat tillräckligt med renault och sämre skit finns inte.


Evildan
19 oktober 2012
#204
Jag vågar inte äta potatis, pizza eller baguette då jag är lite inskränkt och tror att det jag inte känner till eller förstår mig på ordentligt är farligt så jag äter bara lapskojs big_smile

Smålänning
7 887 Inlägg
19 oktober 2012
#205
Xuri skrev:
CHEEVA skrev:
zemet skrev:

Jag har ett riktigt djupt hat mot franska bilar, Såg en helt ny renault som stog och rök brevid vägen igår. Fyfan va glad jag blev då:) Hatar verkligen deras fula värdelösa bilar:)

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bara för att en renault Rs har hållt ett varv runt ringen ser jag inte som så bra, då är fråga hur långe den höll efter ringen viktigare för mig.  har skruvat tillräckligt med renault och sämre skit finns inte.

Du har inte provat VAG-gruppens lite värre modeller märker jag...
Tänkte jag nån gång skulle läxa upp Volvon med ett varv på ringen... Lär ju inte bli snabbt det heller...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 162 Inlägg
19 oktober 2012
#206
twin_cam skrev:
Xuri skrev:
CHEEVA skrev:

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bara för att en renault Rs har hållt ett varv runt ringen ser jag inte som så bra, då är fråga hur långe den höll efter ringen viktigare för mig.  har skruvat tillräckligt med renault och sämre skit finns inte.

Du har inte provat VAG-gruppens lite värre modeller märker jag...
Tänkte jag nån gång skulle läxa upp Volvon med ett varv på ringen... Lär ju inte bli snabbt det heller...

Vad har VAG med Renault att göra? Eller är jag helt förvirrad?


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 oktober 2012
#207
Evildan skrev:
Jag vågar inte äta potatis, pizza eller baguette då jag är lite inskränkt och tror att det jag inte känner till eller förstår mig på ordentligt är farligt så jag äter bara lapskojs big_smile

?


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 oktober 2012
#208
twin_cam skrev:
Xuri skrev:
CHEEVA skrev:

skulle inte kalla bugatti veyron direkt värde lös tongue sen är megane rs snabbast runt ringen bland de framhjulsdrivna bilarna så de e ju också en ganska bra bil ! folk i sverige är allt för hemma blinda

Bara för att en renault Rs har hållt ett varv runt ringen ser jag inte som så bra, då är fråga hur långe den höll efter ringen viktigare för mig.  har skruvat tillräckligt med renault och sämre skit finns inte.

Du har inte provat VAG-gruppens lite värre modeller märker jag...
Tänkte jag nån gång skulle läxa upp Volvon med ett varv på ringen... Lär ju inte bli snabbt det heller...

Nej tyvärr då jag jobbade som volvo/renault mekaniker.

Men de jag lärt mig under åren är att tyskarna har generellt högre kvalite än syd europeerna i alla fall.

Fransmännen både gör skit å tar ruskigt betalt för reservdelarna...


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 oktober 2012
#209
Munkis skrev:
CHEEVA skrev:
tråkigt du känner så ... vill även på peka att den inte rostar mer än en 850 eller en 9-5a

har nog aldrig sett en rostfri 850 och alla 9-5or har rostiga bakskärmar och tanklock. Men om du nu inte gillar bmw, har du kollat på mercorna ? Samma höga kvalité som på bmwn och ofta är ju mercorna gubb bilar s¨bör passa dig perfekt

Xuri: Ja det är Aero turbon dvs td04h-15t kan ju va de långa servic intervallen som dödar de med som nämnts i tråden innan

Du är välkommen hit så får du se en rostfri 850 wink

Eller hit så får han se en rostfri 9-5 wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

146 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#210
ursäkta gubbar, jakten är lite i paus då jag är sjuk o ska opereras nu på tisdag, vart sängliggande o etc. jag är ute efter en v70/855 140hk minst, helst GLT som är rostfri o inte gått över 25k mil, AC eller ECC är krav! kom gärna med förslag, helst max 15000kr samt MÅSTE va företag så jag kan köra inbyte med min koreanska skit.

hoppas att när operation är över o jag loggar in här att drömbilen är hittad. kommer logga in med jämna mellanrum, tackar er andra som bidragit med tips o andra förslag.

blocketjakt is ON gubbar. NU KÖR VI! TUT TUT!

tack till er som hjälpt mig så in i helvete, lägger till er bland vänner om jag inte redan gjort d.

MVH

p

14 Inlägg
23 oktober 2012
#211
Känns som att många gick från ämnet volvo 850 är en bra pålitlig bil årsmodellen med krångel är 1992 massa elfel och skit med abs systemet så satsa på 93 och uppåt då hittar du delar sen kan jag recomendera t5 oxå går sjukt bra billiga att trimma med chip.
ska du köpa bil så kolla alltid kamrems byte även sparcklådor lyssna på motorns ljud misständningar och ventil spelet och finns en massa att kolla svårt att beskriva men här har du mina tankar iallafall smile

146 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
#212
tja!

yes, ska börja checka nu snart igen när jag är på fötter!
haft ett rent helvete med operation o etc. knas. sugen på en 855/v70, blir nog en av dom om jag inte hitta en fin 540 bmw kombi som är rostfri o låga mil.

återkommer när hälsan är tillbaka gubbar!

regards

Evildan
5 november 2012
#213
Ta det piano, å krya på dig.

Den sista 850/V70 är nog inte såld på blocket ännu smile

Vi kör på när du e i gång igen.
/Danne.

146 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
#214
Evildan skrev:
Ta det piano, å krya på dig.

Den sista 850/V70 är nog inte såld på blocket ännu smile

Vi kör på när du e i gång igen.
/Danne.

tackar för feedbacken danne! nej, verkligen inte! pärlan finns där ute o vi ska hitta den tillsammans! smile

gäller er andra med big_smile

146 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
#215
nu gubbar är jag tillbaka. vart en jävla pisstid på sjukan men börjar styra upp sig.

jakten på v70 innan -99 är igång igen. kollat en massa på BMW touring med o hade fan kunnat tänka mig det. iaf 5-serien. vet att några av er kommer bli glada för det beslutet.

har för er som inte vet en polare som jobbar på meca som äger 2st 540. varför 2 är pga att han ska plocka från delar från den andra bilen då den rostar rätt mkt. är detta ett problem på denna karossen? mekaniskt är den lika lätt o krabba med som en volvo? o hitta delar o etc? är det samma kaross på alla 5-serie touring?

hoppas allt är bra med er, snart är d jul. FUCKED UP förutom maten.

MVH

p

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 november 2012
#216
tragedy skrev:
nu gubbar är jag tillbaka. vart en jävla pisstid på sjukan men börjar styra upp sig.

jakten på v70 innan -99 är igång igen. kollat en massa på BMW touring med o hade fan kunnat tänka mig det. iaf 5-serien. vet att några av er kommer bli glada för det beslutet.

har för er som inte vet en polare som jobbar på meca som äger 2st 540. varför 2 är pga att han ska plocka från delar från den andra bilen då den rostar rätt mkt. är detta ett problem på denna karossen? mekaniskt är den lika lätt o krabba med som en volvo? o hitta delar o etc? är det samma kaross på alla 5-serie touring?

hoppas allt är bra med er, snart är d jul. FUCKED UP förutom maten.

MVH

p

Första generationen 5-serie Touring tillverkades mellan 1991 och 1996 och heter E34 vars efterträdare E39 kom 1997 och tillverkades till och med 2004. Bägge ryms inom budget men medan du kan köpa en riktigt fin E34 för det priset får du vara beredd på en tidigt och relativt enkelt utrustad E39 om du vill hitta ett friskt exemplar. Visst det finns 540i med automatlåda och lång utrustningslista till salu för runt 25.000:-, men en sådan bil till det priset är ofta sliten och kan tänkas kräva en hel del reparationer.

Jag skulle rekommendera en 525i E34 Touring av årsmodell 1993-1996 eller en 523i alternativt 528i av tidig årsmodell, åtminstone som en riktlinje för någon som är sugen på en femma. E39 har fördelen av att vara en modernare och bättre bil, men E34 har en fördel i att du förmodligen kan hitta ett exemplar i bättre skick.

Bägge har förenklat samma uppbyggnad som en gammal Volvo i mycket, där är förstås mer elektronik i en femma än en 245/745 och skulle ett elfel uppkomma kan det ta längre tid att felsöka i och med mer moment på en 5-serie men jag upplever inte det som svårare. Detsamma gäller en 855/V70 jämfört med äldre Volvo.

På en E34 Touring hade jag reflekterat över:
-Rost, det är inte känsliga bilar men de har sina svagheter och det börjar bli riktigt gamla bilar. Ta en titt i nederkant av dörrar och baklucka, runt dörrlister samt runt tanklocket, golv och balkar har ett bra skydd på E34 men bilarna är som sagt gamla så ta en titt under bilen efter rost och titta gärna i gamla besiktningsprotokoll i fall bilen någon gång fått en anmärkning på rost. Detta gäller visserligen alla äldre bilar.

-I de fallen bilen har en taklucka är det en rätt fräck historia med en stor öppning och dubbla luckor, men gamla luckor kan krångla och läcka vatten. På en bil med vanlig taklucka är det jobbigt, på en bil med dubbla luckor blir det jobbigare.

-Bakluckan, vars gångjärn måste utvecklats av någon som endast arbetar måndagar. I gångjärnen går nämligen kablar ut i luckan, och eftersom gångjärnet stängs med en väldigt snäv radie finns risken att kablarna kläms sönder när de blir gamla och spröda. Då är det bara att öppna gångjärnen och löda ihop kablarna igen, tyvärr har BMW behållit den här konstruktionen fram till senaste 5-serie så det här gäller även E39 Touring och E61 Touring. Tänkvärt är att bilar med elbaklucka har andra gångjärn och klarar sig utmärkt, tyvärr saknade E34 och tidiga E39 det tillvalet.

-Läckage av olja från styrservon.

-Elektroniken brukar inte ställa till det, men E34 finns med BMW´s så kallade check control som håller koll på diverse punkter i bilen som lampor, vätskenivåer och så vidare. Med åldern kommer ärg på kontakter och med dem så börjar bilen vara för fel som inte existerar. Löses enkelt genom att man attackerar med en burk elspray och gör rent. Samma sak gäller baklamporna, någon som sett en E34 utan ljus bak?
Det finns två lösningar, antingen bankar man på dem så brukar de lysa ett litet tag, eller så gör man rent kontakterna enligt ovan!

Men rent generellt och mekaniskt är E34 en pålitlig och rejäl bil, M50-sexan som sitter i 525i är minst sagt ganska svår att ta död på. Om något så titta efter oljeläckage främst från ventilkåpan och avgasvärdena från senaste besiktningen, att det låter lite från motorn förekommer och det brukar vara ett tecken på att oljebyten inte skötts korrekt. Det är främst VANOS som kan börja låta, men det är inte mer än ett skönhetsfel.

E39:
-Rost här med, men till skillnad från E34 som rostar av ålder och (miss)skötsel har E39 en konstruktionsmiss i tätningen av plåtskarvarna som gör att modellen gärna rostar i kanterna av dörrar och bakluckan främst.

-Kylsystemet har många komponenter i plast, och de håller tills de blir gamla och plasten blivit spröd. Försök titta på och fråga ägaren om detta bytts, om inte så kan det vara en bra idé att byta i förebyggande syfte. Mycket enkla och billiga delar att byta. Kylfläkten är av Visco-typ och när den blir sliten tappar den sakta funktionen, när fläkten är slut riskerar bilen att koka vid kökörning i varmt väder. Också en enkel punkt att kontrollera, känner du på fläkten skall den inte vara glapp i centrum och skall göra lite motstånd när du snurrar den. Samma fläkt finns på E34.

-Bakluckans gångjärn har samma svaghet som E34 ovan.

-Elektronik är lite som på E34, man kanske får se över någon gammal kontakt med ärg. Utöver föregångarens punkter händer det att ABS-givarna och en sensor till krockudden gå sönder, samt bilens displayer kan tappa pixlar.

I övrigt är E39 precis som E34 rejäl, motorn är dock den uppdaterade M52 men denna är likt M50 inget som ställer till det om man inte missköter maskinen. Utöver det jag skrivit kan du ta en titt på www.Autopower.se och deras begagnatguide för en mycket noggrann genomgång av respektive modell, men ovanstående upplever jag är det som vanligtvis kan dyka upp.

Delar kan du hitta nästan överallt, från BMW själva till tredje part, skroten och sist men inte minst vid diverse sidor på internet. Det krävs inget speciellt för att arbeta med dem heller, i princip alla verkstäder bör klara av det. Minns jag rätt så har du nämnt att du bor i södra Halland? I så fall kan jag rekommendera den verkstad jag själv använder, han kan märket utantill, har mycket rimliga priser och har vunnit mitt förtroende till 100%.

Men femman är en härlig bil, det är inte den absolut enklaste, billigaste eller skottsäkra bilen som din rubrik efterfrågar utan då skall du ha till exempel en enkel japansk bil eller kanske en 316i E36 Touring, men femman är väldigt mycket bil för pengarna och jag hade personligen föredragit en sådan. Även om den så skall köras till verkstaden en gång extra per år för att vara pessimistisk!
Senast redigerat av Rquired (21 november 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
21 november 2012
#217
E34 verkar inte rosta så där jumbo mycket har en 530 stånde som vi köpte för 3000kr med 18" sönder sänkt och kanske inte i det bästa skicket men inte rost överallt även om det finns en del rost.

tycker att e34 är snyggare än e39 men det är väll en smak sak.

fast jämför man rost mellan en volvo och en bmw så rostar nog bmw märkbart mer.
fast dom har sina svaga ställen båda 2.

Kör fort så hinner inget hända...

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 november 2012
#218
imorgon blir nog min s70 såld till en polare tongue


146 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#219
wow mr halmstad, fy bubblan, med dessa kriterier känns det som den där BMW:n är rätt långt borta, haha.
nej, men allvarligt om jag förstått rätt så är E39 den jag är ute efter, den lite rundare o nyare.
när man tittar på vilka som äger såna så är d mkt gamla gubbar som haft den väldigt länge o dom bruka va mer måna om bilarna än vad en 18-25åring är.
det är väl inte förrän nu dom är nere i detta fantastiska pris? detta har ju vart bilar som börjat på 300k+ iaf om jag inte minns fel? där ngnstans börjar det.

jag har nämligen hittat en V70 2,5T -98 som gått 18k mil som dom begär 20k för. bättre än den jag hittade tidigare som ni sa va för dyr samt hade gått 10k mer än denna. den va komplett ifylld servicebok. kamremmen va bytt vid 14k mil så den ska ju bytas nästa år iaf då jag med säkerhet kör 2-3k mil årligen.

Xuri, wtf? haha, va fick du för den tillslut? den lät ju som en dröm.




Rquired skrev:
Första generationen 5-serie Touring tillverkades mellan 1991 och 1996 och heter E34 vars efterträdare E39 kom 1997 och tillverkades till och med 2004. Bägge ryms inom budget men medan du kan köpa en riktigt fin E34 för det priset får du vara beredd på en tidigt och relativt enkelt utrustad E39 om du vill hitta ett friskt exemplar. Visst det finns 540i med automatlåda och lång utrustningslista till salu för runt 25.000:-, men en sådan bil till det priset är ofta sliten och kan tänkas kräva en hel del reparationer.

Jag skulle rekommendera en 525i E34 Touring av årsmodell 1993-1996 eller en 523i alternativt 528i av tidig årsmodell, åtminstone som en riktlinje för någon som är sugen på en femma. E39 har fördelen av att vara en modernare och bättre bil, men E34 har en fördel i att du förmodligen kan hitta ett exemplar i bättre skick.

Bägge har förenklat samma uppbyggnad som en gammal Volvo i mycket, där är förstås mer elektronik i en femma än en 245/745 och skulle ett elfel uppkomma kan det ta längre tid att felsöka i och med mer moment på en 5-serie men jag upplever inte det som svårare. Detsamma gäller en 855/V70 jämfört med äldre Volvo.

På en E34 Touring hade jag reflekterat över:
-Rost, det är inte känsliga bilar men de har sina svagheter och det börjar bli riktigt gamla bilar. Ta en titt i nederkant av dörrar och baklucka, runt dörrlister samt runt tanklocket, golv och balkar har ett bra skydd på E34 men bilarna är som sagt gamla så ta en titt under bilen efter rost och titta gärna i gamla besiktningsprotokoll i fall bilen någon gång fått en anmärkning på rost. Detta gäller visserligen alla äldre bilar.

-I de fallen bilen har en taklucka är det en rätt fräck historia med en stor öppning och dubbla luckor, men gamla luckor kan krångla och läcka vatten. På en bil med vanlig taklucka är det jobbigt, på en bil med dubbla luckor blir det jobbigare.

-Bakluckan, vars gångjärn måste utvecklats av någon som endast arbetar måndagar. I gångjärnen går nämligen kablar ut i luckan, och eftersom gångjärnet stängs med en väldigt snäv radie finns risken att kablarna kläms sönder när de blir gamla och spröda. Då är det bara att öppna gångjärnen och löda ihop kablarna igen, tyvärr har BMW behållit den här konstruktionen fram till senaste 5-serie så det här gäller även E39 Touring och E61 Touring. Tänkvärt är att bilar med elbaklucka har andra gångjärn och klarar sig utmärkt, tyvärr saknade E34 och tidiga E39 det tillvalet.

-Läckage av olja från styrservon.

-Elektroniken brukar inte ställa till det, men E34 finns med BMW´s så kallade check control som håller koll på diverse punkter i bilen som lampor, vätskenivåer och så vidare. Med åldern kommer ärg på kontakter och med dem så börjar bilen vara för fel som inte existerar. Löses enkelt genom att man attackerar med en burk elspray och gör rent. Samma sak gäller baklamporna, någon som sett en E34 utan ljus bak?
Det finns två lösningar, antingen bankar man på dem så brukar de lysa ett litet tag, eller så gör man rent kontakterna enligt ovan!

Men rent generellt och mekaniskt är E34 en pålitlig och rejäl bil, M50-sexan som sitter i 525i är minst sagt ganska svår att ta död på. Om något så titta efter oljeläckage främst från ventilkåpan och avgasvärdena från senaste besiktningen, att det låter lite från motorn förekommer och det brukar vara ett tecken på att oljebyten inte skötts korrekt. Det är främst VANOS som kan börja låta, men det är inte mer än ett skönhetsfel.

E39:
-Rost här med, men till skillnad från E34 som rostar av ålder och (miss)skötsel har E39 en konstruktionsmiss i tätningen av plåtskarvarna som gör att modellen gärna rostar i kanterna av dörrar och bakluckan främst.

-Kylsystemet har många komponenter i plast, och de håller tills de blir gamla och plasten blivit spröd. Försök titta på och fråga ägaren om detta bytts, om inte så kan det vara en bra idé att byta i förebyggande syfte. Mycket enkla och billiga delar att byta. Kylfläkten är av Visco-typ och när den blir sliten tappar den sakta funktionen, när fläkten är slut riskerar bilen att koka vid kökörning i varmt väder. Också en enkel punkt att kontrollera, känner du på fläkten skall den inte vara glapp i centrum och skall göra lite motstånd när du snurrar den. Samma fläkt finns på E34.

-Bakluckans gångjärn har samma svaghet som E34 ovan.

-Elektronik är lite som på E34, man kanske får se över någon gammal kontakt med ärg. Utöver föregångarens punkter händer det att ABS-givarna och en sensor till krockudden gå sönder, samt bilens displayer kan tappa pixlar.

I övrigt är E39 precis som E34 rejäl, motorn är dock den uppdaterade M52 men denna är likt M50 inget som ställer till det om man inte missköter maskinen. Utöver det jag skrivit kan du ta en titt på www.Autopower.se och deras begagnatguide för en mycket noggrann genomgång av respektive modell, men ovanstående upplever jag är det som vanligtvis kan dyka upp.

Delar kan du hitta nästan överallt, från BMW själva till tredje part, skroten och sist men inte minst vid diverse sidor på internet. Det krävs inget speciellt för att arbeta med dem heller, i princip alla verkstäder bör klara av det. Minns jag rätt så har du nämnt att du bor i södra Halland? I så fall kan jag rekommendera den verkstad jag själv använder, han kan märket utantill, har mycket rimliga priser och har vunnit mitt förtroende till 100%.

Men femman är en härlig bil, det är inte den absolut enklaste, billigaste eller skottsäkra bilen som din rubrik efterfrågar utan då skall du ha till exempel en enkel japansk bil eller kanske en 316i E36 Touring, men femman är väldigt mycket bil för pengarna och jag hade personligen föredragit en sådan. Även om den så skall köras till verkstaden en gång extra per år för att vara pessimistisk!

146 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#220
Growe skrev:
E34 verkar inte rosta så där jumbo mycket har en 530 stånde som vi köpte för 3000kr med 18" sönder sänkt och kanske inte i det bästa skicket men inte rost överallt även om det finns en del rost.

tycker att e34 är snyggare än e39 men det är väll en smak sak.

fast jämför man rost mellan en volvo och en bmw så rostar nog bmw märkbart mer.
fast dom har sina svaga ställen båda 2.

känns så med, vet ej vf men läser mer "rostfri" i annonser på volvo än bmw. kanske kollat mer på volvo.


Sök