tragedy skrev:
Xuri skrev:
http://www1.garaget.org/archive/41/4044 … 928230.jpgDär de lyser som mest har har du ett svart lock med 4 skruvar, de är ETM / elektroniska gaspjället. Kan dock vara svårt å se i mitt motorum för de är så mycke olja å smutsigt där ;D
Min bil är uttagen 25/5 1999 å jag har etm så de är lite blandat när spjället kom verkar de som.
jag la upp min bil på sidan nu , du får väl ge ett vettigt bud så kanske den blir din ? kamrem å service gjort för 1000 mil sedan på firman. ac, dragkrok osv
ahaaa, bra du förklara helt å hållet, seriöst, tack verkligen. suveränt. ok, så den ska inte alls finnas på bilen jag ska köpa OM d nu är så att jag inte köper din? haha
ok, din bil har d o faserna fanns inte på x70 så som d gjorde med x40. då hajjar jag. lärt mig en hel del tack vare dig/er. jag vill lära mig allt egentligen, funderat på o köpa en bil o bara klura ut själv vad som kan va fel, låter inte så bulletproof men haha, vafan, hur ska man annars lära sig? ja kika på din bil! jag kommer få 20-22k för min bil tror jag så blir d jag kommer erbjuda dig oxå.
HAAA, då är du bilmekaniker antar jag i o med du säger du gjort d på firman? hur ser serviceboken ut annars? o om du skulle klanka ner på bilen ngt va skulle d va? att d inte är turbo?
menar ngt fel elr så som jag ska passa mig för? låter som en drömbil om du fråga mig annars, ska kika genast
Nej de ser helt annorlunda ut om de är mekaniskt spjäll på bilarna.
precis man lärs sig genom att våga ! även om de kan bli fel nån gång då å då.
haha jag gav betydligt mer för min kärra än 22k :p
Jag jobbade som volvomek för 4 år sedan på största volvoverkstan i stan.
Har inte jobbat med bilar sen dess å vill inte heller :p
Jag köpte bilen i hopp om att kamremen var bytt då den varit inne på service 8 månader innan jag köpte den.
dock hade min gamla arbetsplats missat i 3 års tid att byta kamrem även att den varit inne varje år på service.
Å jag jobbar som resemontör så jag bara lämnade in å bytte för jag inte orkade/hade tid när man är borta hela tiden. serviceboken är fullstämplad, alltid på blekinges största volvoverkstäder.
Klanka ner är att den saknar effekten jag skulle vilja ha i en bruksbil, förut hade jag en leksak å plocka ur garaget å leka av mig med. men de var för mycke haverier å för lite skruvtid över så jag sålde av allting å tänkte köpa mig en lite värre bruksbil i stället. annars är de en perfekt bil då jag har 2.5 mil enkel resa till jobbet dom gångerna jag väl är på hemmaplan. då är de gött att åka bra, vill även ha en säker bil när jag hämtar dottern. Denna bilen såg jag som ett klipp å köpte efter jag kollat på den en gång för de var lite trångt med 4årig dotter i barnstol i skodan
annars är de inga fel på den allting lirar. vart lite strul med farthållarn/gaspedalen men jag uppdaterade mjukvarorna å rengjorde allting sen har de funkat perfekt.
ska bara servas strax å besiktas så är allting tip-top igen.
Har man en bil man tycker är tråkig så gasar man inte :p
den soppapengen kan man spara å lägga på en ny bil istället.
940in med 370hk, den var rolig. dock ack så farlig å ej körvänlig
spelar ingen roll vad man kör nu om de har under 300hk så är de tråkigt.