Men snälla...Jag kan inte få M5 V8 att dra mindre än M3 R6, oavsett hur jag kör! Snålkörning med V8 resulterar i allra bästa fall på typ 1.05 men då får man knappt röra pedalen. Har det slagit dig att jag som äger både V8 och R6 kanske har insett att båda typerna har sina för o nackdelar? I fallet med V8 så är fördelen att den är stark från 2000 varv och uppåt, nackdelen är att den är törstig. R6:ans nackdel är att den behöver lite varv, men att påstå att den är svag på låga varv vill jag inte, men inte jämförbar med V8 från 2000 varv så klart. Börjar man vid typ 4500 varv så blir det andra bullar. O för att avsluta detta: Du får gärna leva i villfarelsen att en stor V8 typ den som sitter M5 kan fås att dra mindre än en R6 i M3, jag önskar dig lycka till. Att din Corvette skulle vara om så endast EN droppe snålare än en M5 V8 håller jag inte sannolikt. Vi tycker olika, du är "jänkefierad" medan jag är kanske lite mer realistisk, men naturligtvis finns det inget som kan sägas vara "rätt eller fel" i ämnet. Vad som är "rätt eller fel" är upp till varje enskild ägare att svara på, jag äger båda motortyperna o bör således ha en mer rimlig uppfattning i förbrukninsgfrågan, iaf när det gäller M modeller. Punkt.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure