3888
Sök

Hur lackerar man fäljar på bästa sätt?

185 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
som rubriken lyder, kan någon hjälpa en nybörjare?

Lev livet för du har bara ett

Pim_Pim
14 oktober 2012
Bäst till fälgar måste nog vara blästring och pulverlackering.

Avstängd
195 Inlägg
14 oktober 2012
Japp, om man är seriös, annars funkar det hyfsat att slipa med fint våtslippapper och lackera med primer + lackfäg på sprejburk. håller rätt bra faktiskt

140 Inlägg
16 oktober 2012
Som jag sagt innan. Ska du ha dem svarta/vita så kör på plastdip, enklare kan det inte bli. Finns mer färger om du kollar lite på nätet.

Mehhhhhhhhhhh

267 Inlägg
17 oktober 2012
blästra och måla

rostskyddsmålare

1 230 Inlägg
17 oktober 2012
äre rostiga plåtisar du ska måla eller äre fina aluminium fälgar? wink är ju lite skillnad på fälg och fälg wink

512 Inlägg
17 oktober 2012
Slipade ner mina fälgar. Lade grundfärg. Sen lacka jag utsidan med Hammarite hammarlack(Ja de e silikon i men bara åh slipa bort/Borttagningsmedel då man ska lacka om!) Sen ska jag lacka insidan i svart med vanlig sprayfärg. smile

Men lacka tunna lager. Blir lätt rinningar eftersom fälgar inte e helt plana(Märkte det på mina xD)

1 498 Inlägg
17 oktober 2012
Plasti dip kan inte vara någon höjdare om man har funderingar på att byta däck någon gång, eller har jag fel?

512 Inlägg
17 oktober 2012
ascona-tic skrev:
Plasti dip kan inte vara någon höjdare om man har funderingar på att byta däck någon gång, eller har jag fel?

Nopp. Bara åh lacka om. så 200Kr burken blir dyrt isf. Bättre ve vanlig färg isf. (70-150 kr burken om de int e nå spec färg)

140 Inlägg
17 oktober 2012
ascona-tic skrev:

Varför inte? Lägger sig som ett skyddande lager gummi på fälgen. Ska du byta däck är det bara att antingen låta skiten sitta eller dra bort plastdipen och spraya om.

Man sprayar ju inte däcket med det

Mehhhhhhhhhhh

512 Inlägg
17 oktober 2012
Drian skrev:
ascona-tic skrev:

Varför inte? Lägger sig som ett skyddande lager gummi på fälgen. Ska du byta däck är det bara att antingen låta skiten sitta eller dra bort plastdipen och spraya om.

Däckmaskinen haju en grej som skrapar mot fälgkanten lite.
Om inte så får man be däckmannen ta det luuugnt tongue

Ska man spraya om så lär man ta hela fälgen igen. (200kr)

1 498 Inlägg
17 oktober 2012
Däcket går ju också imot rätt hårt.

140 Inlägg
17 oktober 2012
Specialraggarn skrev:
Drian skrev:
ascona-tic skrev:

Däckmaskinen haju en grej som skrapar mot fälgkanten lite.
Om inte så får man be däckmannen ta det luuugnt tongue

Ska man spraya om så lär man ta hela fälgen igen. (200kr)

En sak , man är ju inte så smart om man kör plastdip på ett par börn-fälgar då man byter däck mycket mer än normalt.

Är det det ni menar?

Mehhhhhhhhhhh

1 498 Inlägg
17 oktober 2012
Även normalt byte resulterar i jobb och merkostnader med plasti dip om man har otur,

140 Inlägg
17 oktober 2012
ascona-tic skrev:
Även normalt byte resulterar i jobb och merkostnader med plasti dip om man har otur,

Ja fast byter man inte däck 3 ggr per säsong så.. Kör man som normal kanske 3 säsonger på ett par sulor så är la plastdipen värt det mer än om man ska va lite mer "seriös" ?

Mehhhhhhhhhhh

267 Inlägg
18 oktober 2012
kostar  ungefär 250 spänn per fälg att få blästrad o målad där vart jag jobbar

rostskyddsmålare

185 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
det är alu, ( dom fäljarna som är på forden nu )

250 spänn för blästring och målad? inte mer??

Lev livet för du har bara ett

267 Inlägg
18 oktober 2012
japp, tar ju inte långa stunden att måla en fälg

rostskyddsmålare

692 Inlägg
21 oktober 2012
Jag har en projekt tråd där jag precis har "renoverat" och lackerad både alufälgar och plåtfälgar, kika in där om du vill se hur jag gjorde.

Sök