Japp, om man är seriös, annars funkar det hyfsat att slipa med fint våtslippapper och lackera med primer + lackfäg på sprejburk. håller rätt bra faktiskt
Slipade ner mina fälgar. Lade grundfärg. Sen lacka jag utsidan med Hammarite hammarlack(Ja de e silikon i men bara åh slipa bort/Borttagningsmedel då man ska lacka om!) Sen ska jag lacka insidan i svart med vanlig sprayfärg.
Men lacka tunna lager. Blir lätt rinningar eftersom fälgar inte e helt plana(Märkte det på mina xD)
Plasti dip kan inte vara någon höjdare om man har funderingar på att byta däck någon gång, eller har jag fel?
Varför inte? Lägger sig som ett skyddande lager gummi på fälgen. Ska du byta däck är det bara att antingen låta skiten sitta eller dra bort plastdipen och spraya om.
Plasti dip kan inte vara någon höjdare om man har funderingar på att byta däck någon gång, eller har jag fel?
Varför inte? Lägger sig som ett skyddande lager gummi på fälgen. Ska du byta däck är det bara att antingen låta skiten sitta eller dra bort plastdipen och spraya om.
Man sprayar ju inte däcket med det
Däckmaskinen haju en grej som skrapar mot fälgkanten lite. Om inte så får man be däckmannen ta det luuugnt
Ska man spraya om så lär man ta hela fälgen igen. (200kr)
Man sprayar ju inte däcket med det
Däckmaskinen haju en grej som skrapar mot fälgkanten lite. Om inte så får man be däckmannen ta det luuugnt
Ska man spraya om så lär man ta hela fälgen igen. (200kr)
En sak , man är ju inte så smart om man kör plastdip på ett par börn-fälgar då man byter däck mycket mer än normalt.
Även normalt byte resulterar i jobb och merkostnader med plasti dip om man har otur,
Ja fast byter man inte däck 3 ggr per säsong så.. Kör man som normal kanske 3 säsonger på ett par sulor så är la plastdipen värt det mer än om man ska va lite mer "seriös" ?