Tja, som rubriken lyder så behöver jag hjälp med att byta stereon. En kompis sa att jag skulle köpa en adapter som heter PC2-05-4. Men den verkar inte passa. Så någon här som vet vad det ska vara för någon adapter eller om det är rätt, vart ansluter man den? Stereon är av märket Pioneer, kan skriva modellen om det skulle behövas.
Men vet inte vart jag ska koppla in den, för har provat men inget passar. Kanske rent av är fel kontakt? För ifrån orginalstereon var det ju bara en liten blå kontakt.
Monteringsram? Där stereon ska sitta i? Isåfall så har jag en då stereon passar i den från orginalet. Måste bara fixa en bit som täcker på höger sida
Den adaptern skall passa till din bil om det nu inte redan sitter en sådan där? För det är Pioneer sladden som saknas om jag förstår dig rätt eller? Vad heter din Pioneer cd spelare?
Hittade inte modell namnet men på undersidan stog det DEH-14OUB.
Det är en sådan iso-adapter som jag köpte, men den "stora klumpen" med sladdarna vet jag inte vart den ska kopplas men dom "2 små" kontakterna passar ju till dom som går ifrån stereon.