Inte mycket humor men ändå;
hade hämtat en kollega vi var på väg till jobbet iförda halvsletna industrikläder, har inte brottom för femöre så jag lägger mig på 90pinnen å slappar till lite löst. kommer över ett backkrön och blir invinkad av en äldre polis jaha tänkte jag det var runt studenten så det är väl alkoholtest. Bussfickan är full av fordon så jag kommer precis innan för strecket vilket gör att han tvingas stå på vägen, vevar ner rutan
Blå: - Kan du köra längre in i rutan
Jag: -(tittar på honom tittar på busshållplatsen på honom igen och svarar) ja visst när du flyttat några av fordonen.
Blå surnar till lite och säger -"jaja, kliv ur och följ med" .. jag hade inte brottom men fan inte tid med det här.
Fick blåsa allt var grönt "ingen student sprit sa han" .. jag tittade uppenbart på mina egna kläder och frågade om det såg ut om jag skulle på fest, han svarade inte på det utan sa -"ja det gick lite fort där, 92km/h"
jag blir sne och tänker VA fan ska han gnälla över 2 jävla km/h tänkte jag och svarade -"jaha, Och?"
Nu är det hans tur att bli sne han svarar kyligt "det är 70 här"
en enda tanke:
HELVETE
1400kr fattigare, blev dock på lite bättre humör när en äldre herre på jobbet säger:
"Du får se det så här, dela upp bötern på alla gånger du kört för fort då blir det inte dyrt"
Det är sant men denna gång hade jag helt glömt att dom ändrat hastigheten på vägen.
Ett ärligt misstag faktiskt men men inga lättnader där inte.
Ett annat tillfälle var när jag kom på en 70 väg som blir 50 i 300 meter och sen blir det 70 igen så man saktar sällan ner, kommer i uppförsbacken och får se en snut, tänker bara FAN och bromsar lite onödigt hårt, fick visa lappen blåsa och precis innan jag vevade upp rutan så sa han bara "å du, det är 50 här nästa gång eller hur..." "aah vist svarade jag och hörde hur korkad jag lät" slapp den gången i alla fall.
Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst