3330
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

83 Inlägg
19 april 2007
blev stoppad i min mormors blå-vit solblektasaab 900 från 1984 klockan 0230 en lördagsnatt..
för det första sänker jag volymen från oringalradion där dom spelar "bad boys" lite små roligt..
polisen: rolig låt, är det din bil?
jag: jo visst, roligt sammanträffande.. det är min mormors
polisen: det är inte läge att vara spydig nu, vems är bilen?
jag: det ÄR min mormors...
polisen: eeh, jaha.. vi ska bara kolla lite uppgifter...

lite tokroligt, dom kan inte haft jätte mycket att göra? smile
nu åker jag dock inte hennes 900 längre, utan min egna 9-3 smile

3 113 Inlägg
19 april 2007
hahaa big_smile poliser är verkligen sköna ett antal gånger tongue

Semper Fi

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 april 2007
Haha måste vara en relativt sen fredags natt då jag vart och hämtat upp tjejen i stan när hon slutat jobbet..man var ju lite tröt och ville hem och sova så man drog på lite granna..helt plötsligt kommer en stor jävla snutbuss upp i röven som ett skott..den följer efter mig genom hela stan och stannar mig efter ca 5-600m då den tänt hela tivolit.

Jag kör in till sidan och ur kommer det en tjej..rätt snygg faktiskt..men iallafall hon frågar:

Och vad håller ni på med då?
jag- "jadu..jag hämtar henne där"

hon- "jaha okej.. men..du tycker inte det gick lite för fort då"?

Jag -" ne det vet jag väl inte om det gjorde"

hon- nehe men vet du vad det är för hastighetsbegränsning i stan då?!

Jag "jajamän det är 50 vettu"

hon- "ja det stämmer ju..men va fan du drog ju iväg som en biltjuv trodde du hade snott bilen så vi fick ju köra som fan"

sen börja både hon och jag att skratta och hon sa "jaja ta det lugnt bara du har ju fortfarande prövo tid"

och jag svarade- hehe jajamän ska bli smile

hon hade förövrit 2 kollegor med sig som stod brevid..fick även blåsa och visa lappen.

"Liberty of thought is the life of the soul"

2 230 Inlägg
19 april 2007
haha fan va bra:) tänk om man fick ha nån sån rolig nån gång:P får mest sura folk:(

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Jägare
172 Inlägg
19 april 2007
HeHe polisen kan va förjävliga specielt här hemma.. i t.e.x linköping är dom mer förstånde än vimmerbys grisar..

Va i linköping då in Flames va där och skjusa upp några vänner..   

Kommer vid 11 tiden och glider in på torget som tydligen va enkel riktat.

Polisen säger då: här får man väll inte åk?

Jag: Jo folk med behörhörighet. men så värkar det juh va ihela den här stan och vända kunde man ju inte häller..

Polisen: har du körkort.

Jag: visst och vissar lappen. fick även blåsa då han tyckte det lukta öl. berode på kompisen.

Polisen: är du från stan.

Jag: Nej och jag kör inte hit  frivilligt. är som ett rott bo.

Polisen: nä vi märker det. du har tur idag så backa bak och ut den väggen och peka..

Jag: tack, och en trevlig kväll..

Vart stanad lite senare för att jag inte hade halv ljus.. hade tagit lite kort och glömde sjklart helvljuset.. dom bara önska mig en trevlig kväll och att jag hittar den bilen jag leta efter lätare om jag hade lyse också..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P

127 Inlägg
19 april 2007
Lägg dig ner på magen på marken!! - Med handen på pistolen i hölstret.

Bilplåtslagare
160 Inlägg
19 april 2007
på traktor tiden så blev jag stannad när jag körde på dispens.. och fick då höra "vad i helvete gör du här när du kör på dispens?" (var ca 12mil hemifrån) klockan var 12 en fredagkväll.. så jag svarade att jag kör ärende till gården big_smile han gillade inte riktigt mig sen..

sedan så blev en polare till mig stannad i helgen när han bogserade en som fått soppatorsk.. till sakne hörde dock att dom ej hade någon lina.. utan en utav passagerarna fick den briljanta idén att han skulle ligga ut genom bagaget och hålla i den andra bilen! (ej nyktert tillstånd) efter ca 2 km i 20 knyck så kommer polisen.. Hans första kommentar var "vad fan tror ni att ni håller på med?" ingen visste vad dom skulle säga.. sedan sa han att han inte var jätte imponerad av deras teknik tongue efter det så sa han att fixa en dunk istället åså åkte han big_smile

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu

Jägare
172 Inlägg
19 april 2007
Joo på epa tiden så vart man juh förföljd så fort dom såg en.. haha fy fan va man va dryg mott snuten då när dom stana en.. man vart så sur när det hände minst en gång i veckan..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P

5 Inlägg
19 april 2007
blev stoppad av polisen i onsdags för jag inte hade bältet på mej, han kom ut på övergångstället när ja skulle köra över å bad mej köra fram lite så vi kunde snacka. Så undrade han lite om bilen å sånt å ville se kortet, hade en polare med som även inte hade de på. Sen ger han tillbaka våra kort å säger: grabbar eftersom d e fint väder så släpper ja er tongue haha

342 Inlägg
20 april 2007
Blev stoppad i går.
Skulle köra bilen till verkstan, kladd med tomgång och bilen spydde ut svart rök när man gasade. Blir snällt innvinkad och polisen frågar om det är något fel på bilen.
Ja, sa jag. Ska in med den på lagning nu. Polisen tittar på mig och säger: Du, ett tipps till nästa gång. Köp en Volvo (kör bmw så...)
Senast redigerat av Happytart (20 april 2007)

perpelle
20 april 2007
Skön svenska många har här.

Nej, ingen polis har sagt något konstigt till mig.

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2007
-Vänd dig om.
-Du är härmed anhållen för rån.
And the story goes on...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 997 Inlägg
20 april 2007
FireTraXX skrev:
-Vänd dig om.
-Du är härmed anhållen för rån.
And the story goes on...

... och? wink

3 722 Inlägg
20 april 2007
Gick lite väl fort där.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 april 2007
vart stoppad ikväll.... det var fest på parken i grann byn så var jag och nåra polare dit och skulle kolla läget så vi stod utanför parken med bilen och då slog jag ju om till p-ljus och dimmisar när vi stod där... så åkte snuten därifrån precis när vi skulle åka och skjutsa nåra andra polare så jag hamnar bakom snuten och glömde att slå av dimmisarna och slå på halvljuset så polisen stannar vid vägkanten och börjar blinka in åt kanten så jag stannar då kommer snuten fram och säger:

polisen
- tycker du att du har bra lyse eller?! lite halvsurt

jag
- nja de vet jag väll inte, vadårå typ?

polisen
- nä för du kör med p-ljus och dimmljus på natt tid och det är ju inte dag nu!

jag
- jaha du menar så roll

polisen
- ja du vet det finns böter för sånt!

jag
- mm aa det finns väll det tyckte jag

polisen
- så slå av dimmisarna och slå på halvljuset!

sen gick han tillbaka till polisbilen och sen for dom så jag slapp nåra böter.. men lite nervös var man väll eftersom jag inte har betalat skatten än (har inte haft råd, ska betala den till veckan) men det sa han inget om men förmodligen så märkte dom det inte smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Biltokig
870 Inlägg
8 maj 2007
kul tråd... Bre på med fler historier nu fölks big_smile

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

9 Inlägg
8 maj 2007
galenone skrev:
detta hände då inte mig men en polare som va ute "drifta" lite på stan en dag i sommras och blev stoppad!
Polisen- har du körkort?
Polarn- Japp varsegod!
Polisen- du det här är ingen rally lisens! (och kollade surt på han)
polarn- näää men det är det här! (och drog upp camaro cup licensen) och log!
Polisen- hmmm (gav tillbaka körkortet och gick muttrande därifrån)!

*ASG* smile

Loke - Från fornnordiskans Loki. Loke är ett namn på en halvgud i den nordiska mytologin som också var släkt med jättarna. Loke hjälper gudarna och orsakar ibland problem för dem. Han var mångfacetterad, vacker, slug och kunde även vara ondskefull. I en ballad från Färöarna berättas om hur Loke räddar en bondson från ett troll med hjälp av list.

1 Inlägg
5 augusti 2007
När moppetiderna var attraktiva så körde man ju självklart trimat...  En natt vid macken glider det in en snutbil...  jag lyckades prata bort idioterna om att det inte var jag som körde moppen dit, så jag fick gå hem med den, men några sista kommerntarer kom han med
   - du har tur, efterssom att du har borrat upp cylindern till 80 cc så skulle det blivit mycket böter.
så fan heller att jag har borrat upp 50cc till 80cc.. och jag sa det åt han, men han värkade rätt bestämd.tongue

1 297 Inlägg
5 augusti 2007
"vafan håller du på med" ^_*

V70D5
199 Inlägg
5 augusti 2007
Polisen körde efter mig en natt o blinka in mig till kanten, fick blåsa o visa kortet, sen fråga dom
p -Är det din bil

-Nä, det är farsans

p -Jaha kör farsan en sån fin bil ( lite halvsurt ) Han syfta väl på all plast som sitter på big_smile

Det tyckte jag va lite små roligt..

Man lever bara en gång

Sök