2019
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Skogsfan
649 Inlägg
19 oktober 2008
#781
Inte så jättekul kanske men ja, en jäklarns tur hade jag i.a.f.

Hade åkt(ovetandes faktiskt, minns inte men var lite kruxigt på något vis med allt) oskattad i lite längre än en månads tid tror jag i min gamle kadett utan att bli stoppad en enda gång.
Dagen till ära springer jag in på postkontoret, jag tror det var där i.a.f, minns inte exakt, och betalar in skatten och fick ett kvitto på att det var betalt och det var ok att köra med bilen tills det att märket kom och jag kunde sätta den bak på skylten.

Nu händer det lite typiska att precis efter detta blir man stoppad av en polisbil som låg bakom en, fick diskutera lite med honom och förklara detta med kvittot, han kollade upp det och jag fick köra vidare.

Senare på kvällen/natten vid kl 1 ungefär så kör jag in på en liten kort genväg som är enkelriktad och vad står då självklart på andra sidan(fråga mig inte vad de gjorde där, rätt avsides), jo, en polisbil som självklart åker fram och vill tala med mig, påpekar gammalt skattemärke, får förklara även för honom och åka vidare.
på hemvägen, tror klockan var ca 03.30 vid detta tillfälle ser man ÄN en gång ett par blåljus i backspegeln och får än en gång dra upp kvittot.

Det lite roliga med hela situationen var ju att jag samma dag precis betalt skatten och blir stoppad 3 gånger och innan dess, inte en enda gång:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

SAAB-fantast
41 Inlägg
19 oktober 2008
#782
De gånger jag blivit stoppad har varit i uniform (jobbar som väktare på Securitas) och det har slutat med lite skitsnack och ett ''Keep up the good work'' eller ''Kör försiktigt''. Men de gångerna har det varit ett rent stickprov från deras sida.

<SAAB - Born From Jets>

3 859 Inlägg
16 november 2008
#783
Jag har blivit stoppad en gång på cyckel ( TRO DET ELLER EJ !! ).
Jag hade varit på ett disko och jag var slut som fan så jag var lite ostadig xD

När jag hade passerat biblioteket i centrum så stannar en snutvolvo mig !
Två poliser kliver ur bilen.
Sedan så börjar dom fråga en massa jävla frågor !
- Har du druckit något i kväll ? Frågar den ena.
- Nej. Svarar jag.
Klockan var då runt 12 på natten !
Jag blev tvungen att blåsa men den sa att jag var nykter xD
Efter mycket snack och gåefterlinan så fick jag fara !
En av snutarna säger till mig :
- Ta det lungt med spriten grabben ! Så slipper du fyllecellen !
Det slutade då bra men jag skakade som fan då jag blev stoppad ! cool Jag tror att snutarna märkte att jag var jävligt nervös !
Senast redigerat av sammlund (16 november 2008)

"The road to victory is sometimes a sidewalk"

455 Inlägg
17 november 2008
#784
jag blev soppad för ett tag sedan, mörkt och kallt och regnade som fan så körde på och brydde mig inte om farten för någon polis är ju inte ute i sånt skitvädet fel!!!!! faann! nu åker jag dit för forttkörning va bra nojig när jag stannar! polisen kommer fram och vill se på körkortet och så får jag blåsa va ingen hastighetskontroll!! gnälde lite på jappsen på corollan bara lät lite för mycket!

>syns man inte finns man inte<

587 Inlägg
17 november 2008
#785
fick denna kommentarfrån en polis som mer eller mindre skriker i örat på mej :

Å va i helvete håller ni på med?

Ja å va höll vi på med...... Jo vi körde hemåt från stan efter det att vi tappat ner avgasröret så det hängde under bilen för att efter en stund släppa så bakomvarande bil fick väja för det. Bakomvarande bil var en civil polisbil. Vidare så frågade polisen om vi var på vägs till nåt folkrace....

de hela slutade med att poliserna ( de var 2 ) dividerade med varann om de skulle sätta böter för avsaknad av ljuddämpning eller ljuddämpning ej tillräcklig. kommer inte ihåg vilket det blev men vi fick åka vidare med en lapp om att vi skulle besikta om bilen å hade en vecka på oss att göra detta annars blev det automatiskt körförbud. Nån besiktning hamnade inte bilen på , det blev skroten. en rätt kul historia såhär i efterhand men just då var man rätt skakis .


1 963 Inlägg
17 november 2008
#786
sammlund skrev:
Jag har blivit stoppad en gång på cyckel ( TRO DET ELLER EJ !! ).
Jag hade varit på ett disko och jag var slut som fan så jag var lite ostadig xD

När jag hade passerat biblioteket i centrum så stannar en snutvolvo mig !
Två poliser kliver ur bilen.
Sedan så börjar dom fråga en massa jävla frågor !
- Har du druckit något i kväll ? Frågar den ena.
- Nej. Svarar jag.
Klockan var då runt 12 på natten !
Jag blev tvungen att blåsa men den sa att jag var nykter xD
Efter mycket snack och gåefterlinan så fick jag fara !
En av snutarna säger till mig :
- Ta det lungt med spriten grabben ! Så slipper du fyllecellen !
Det slutade då bra men jag skakade som fan då jag blev stoppad ! cool Jag tror att snutarna märkte att jag var jävligt nervös !
=O Styrefyllerist haha

Men are not born - Men are made

20 Inlägg
17 november 2008
#787
Jo jag får väll också slå ett slag och bekänna lite..hmm

Jag åker ifrån Alingsås till Göteborg i min hundkoja,(halv 7 en söndag)  ligger i runt 130-140. (kändes som 200) hade bråttom för att hämta upp en kompis och åka till Vårgårda för att hinna med en bio premiär.
hur som hällst. hämtar upp kompisen och beger mig emot vårgårda, hmm.. kan man hinna dit i tid?. det är en sak att köra för fort på 90väg när man e nästan ensam än att köra på 70-50 väg, eftersom de finns oftast anledning till de begränsningarna.

Kommer vafalls in i första rondellen i Alingsås och mellan träden ser jag allas älsklings farbror stående på en utfart softades och spanar.

skall bara tillägga att jag inte har någon huv,näst intill raka rör med kraftigt resonans ljud, alldeles för breda däck, fel färg på bilen och modifierad motor. skall man lika gärna åka in och ställa sig bakom polis bilen direkt? eller skall man låta dem få röra på fläsket och åka efter? mjo, ja fortsätter. de kanske sover..
blev förvånad att jag inte blev mer nervös än vad jag var (hade haft körkortet en månad) kan jue bara gå åt helvete.

farbror blå glider mycket riktigt ut och lägger sig några bilar bakom. inget händer..
jaha, jag kör la då som vanligt, förbi nästa korsning. (riktigt gott resonans ljud ur systemet).
någon idiot kommer i en jäkla fart och knör in sig bakom mig, med härliga blå ljus.
Svänger in på Statoil i kristineholm och stänger av motorn. ur bilen kommer då tre poliser. en går runt bilen medan den andra säger de vanliga.

-körkort?

-de luktar konstigt och rycker massor bakom bilen när du körde?

-jo, jag har precis renoverat motorn så kör på lite 2-t olja, svarar jag ((den motorn drog 5% motorolja))

-jaha ja, de förklarar de, sa polisen
-Kan du förklara varför du kör utan huv? det är jue vassa kanter och så. inte bra det här.. och fel färg e det också?

-ja, jag kom precis ifrån Göteborg där jag lämnade av huven på lack, istället för att köra olagligt på släp kärra och ingen annan kunde köra så tänkte jag eftersom jag inte skulle in i stan och köra, svarar jag

då backar han bakåt och börjar skriva, fan tänker jag och kollar upp på den tredje polisen. och jag känner i gänn henne. hon kliver fram och börjar helt plötsligt fråga om hur de går hemma på gården?

Då minns jag:D de vart chefens bästa kompis. vi pratar en stund om allt möjligt och sedan pratar hon med han som börgat att skriva.

-"ha en trevlig kväll"

som vi säger här borta, REN JÄLA RÖTA!


tack för mig
Senast redigerat av Buffon_mk3 (17 november 2008)


Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 november 2008
#788
brukar alltid parkera vid första bästa lediga parkering så fort ajg märker att de ligger efter mej tongue hihiih
ibland kör de bara vidare... ibland så sätter de på blåljusen preciiis när man parkerat av nån korkad anledning :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Blyfot
829 Inlägg
17 november 2008
#789
Blev stoppad för att jag inte hade bälte på mig för ett par år sen. Åkte med en vit  245 med mattsvart huv. Hade även rosa ludna bältes kuddar. Polisen vinkade inte mig till kanten och bad om körkort. Sen tittade han på bilen och på mig. Sen sa han att de var nog de värsta han har sett under sina 20år som polis och pekade på mina kuddar. Han skrattade länge och väl. Sen sa hans kollega inte konstigt att han inte använder bälte sen skrattade dom igen. Och sa att du får åka med en tillsägelse. Och ta bort dom där.

"bara en mor kan älska en sån son"

218 Inlägg
17 november 2008
#790
eftersom jag bara är 17 så har det inte blivigt något med bil än...

Moped har dom jagat mig en jävla bit på. har tillåmed hjälpt till att pajja deras bil när dom dunsade över det största väg-guppet i hela stan  ( stolt;) ) gick väll isådär 75-80 blås för mig, och dom bromsade fan inte mycket ^^
Annars har jag mest fått snackat med dom när jag kört original.
En gång hade jag glömt att sätta på lyset på den , och då var jag väldigt trevlig!tongue

P: Jaha, förarbevis tack
J: jajemän
P: Ta av dig hjälmen också, Så det är Niklas du kallas?
J: jajemän
P: så , nu ska du få blåsa här
J: scccchhhwwwiimp *blå i ansiktet*
P: ja det var ju bra de där, men inget ljus har du på mopeden?
J: jo , de ska ja allt ha. *startar mopeden*
P: jamen se där ja! åk nu inte för mycket ikväll, det är mycket folk på stan.
J: okej

//Schruttan


925 Inlägg
17 november 2008
#791
Vi vart stoppade av polisen när jag åkte fort inne i centrum.

Polisen:   Hejsan Körkort tack
Jag: jaa här men ursäkta får jag gå kolla under huven för gasvajern brukar hänga sig;)
Polisen: haha ok det var därför det gick lite fort
Jag: jaa tyvärr ska laga det imorgon jag jobbar på Volvo
Polisen: Jaha trevligt då ses vi imorgon ska nämligen lämna in denna bil imorgon (polisbilen)
Jag: ok
Polisen: Men ta det lungt ikväll nu!!
Jag: jaa klart man gör när man har prövotiden kvar;)

Dagen efter så crusing på stan efter jobbet så sitter polistjejerna på ett fik mitt i stan och vinkar till oss
vi vinkar glatt tillbaka....

Feel The Difference

when ever - were ever
513 Inlägg
17 november 2008
#792
Det här hände för drygt 10 år sedan.

Jag åkte upp till kontoret för att prata med min transportledare. Efter en stund åker jag därifrån, något irriterad. Rullar på genom industriområdet o ut till stora vägen. Ser att det kommer en bil men jag stampar hårt o drar genom växlarna in mot stan. Preppad turbomotor som går riktigt bra.

Tittar hastigt i backspegeln o konstaterar att bilen jag såg innan va en målad polisbil. Hur kunde jag missat det? Bromsar hårt ner till 50 o fortsätter rulla genom stan.

Polisbilen följer på behörigt avstånd.

Kör genom centrum o svänger in på Willys parkering för att handla.

Polisen efter.

Jag parkerar o polisen glider upp brevid o en av gubbarna hoppar ur.

Jag sitter kvar i bilen för jag vet ju vad han vill. Kör ner rutan.

Han e ARG o stammar:
"Har du NÅN aning om hur fort du körde där borta,VA? Jag han inte ens få igång kameran!
Får se på körkortet?"

"Med alla dom här bokstäverna på körkortet borde du veta att köra bättre än så!"

Han tittar hastigt runt i bilen o får syn på min 1-åriga dotter i baksätet o tappar nästan luften.

Jag lyckas hålla mig lugn o förklarar att jag e sjukskriven pg av utbrändhet o att jag har lite svårt att hantera stress, att jag bråkat med min chef o att jag tog ut det på bilen.

Kommer inte ihåg exakt vad han svarade, men jag fick tillbaka kortet o poliserna åkte utan att skriva rapport eller nånting. Fick inte ens blåsa.



Jag har ingen aning om vilken hastighet jag höll men gissar på 170-180 på 70-väg.
Senast redigerat av mickefixare (17 november 2008)


165 Inlägg
17 november 2008
#793
Nu i år så stod jag i bilkön in till vallåkra träffen, alltså en söndags morgon vid 6-7 tiden på morgonen, med massa stylade bilar som väntade på att få köra in på området. Så kommer det upp en polis på mc bredvid mig, säger åt mig att veva ner rutan, vilket jag också gjorde..
Så säger han skitsurt: Du har inte besiktigat med det där avgassystemet på va?!
Jag: Öhh, joo??
Polisen: Nej det har du inte!
Jag: Joo!
Polisen: Det tror jag inte alls på! Vad tror du att alla små barn säger när du åker förbi deras hus och väcker dom?! Va??? (menar att det låter mycket)
Jag: Hmm, hur ska jag kunna veta det?
Polisen: Hörru du, jag tar dig där nere *pekar ner mot området*, så ska vi ta och skriva lite om det här va!
Sen åkte han vidare, och som tur va så svängde jag in före jag skulle passera honom igen..

Ja, dom hade väl inte bättre för sig än att förstöra för bilintresserade folk den morgonen.. roll

3 859 Inlägg
17 november 2008
#794
Felax skrev:
sammlund skrev:
Jag har blivit stoppad en gång på cyckel ( TRO DET ELLER EJ !! ).
Jag hade varit på ett disko och jag var slut som fan så jag var lite ostadig xD

När jag hade passerat biblioteket i centrum så stannar en snutvolvo mig !
Två poliser kliver ur bilen.
Sedan så börjar dom fråga en massa jävla frågor !
- Har du druckit något i kväll ? Frågar den ena.
- Nej. Svarar jag.
Klockan var då runt 12 på natten !
Jag blev tvungen att blåsa men den sa att jag var nykter xD
Efter mycket snack och gåefterlinan så fick jag fara !
En av snutarna säger till mig :
- Ta det lungt med spriten grabben ! Så slipper du fyllecellen !
Det slutade då bra men jag skakade som fan då jag blev stoppad ! cool Jag tror att snutarna märkte att jag var jävligt nervös !
=O Styrefyllerist haha
Haha !! När jag är väldigt väldigt trött så kan man tro att jag är full xD

"The road to victory is sometimes a sidewalk"

Försöker iaf
12 817 Inlägg
17 november 2008
#795
mickefixare skrev:
Det här hände för drygt 10 år sedan.

Jag åkte upp till kontoret för att prata med min transportledare. Efter en stund åker jag därifrån, något irriterad. Rullar på genom industriområdet o ut till stora vägen. Ser att det kommer en bil men jag stampar hårt o drar genom växlarna in mot stan. Preppad turbomotor som går riktigt bra.

Tittar hastigt i backspegeln o konstaterar att bilen jag såg innan va en målad polisbil. Hur kunde jag missat det? Bromsar hårt ner till 50 o fortsätter rulla genom stan.

Polisbilen följer på behörigt avstånd.

Kör genom centrum o svänger in på Willys parkering för att handla.

Polisen efter.

Jag parkerar o polisen glider upp brevid o en av gubbarna hoppar ur.

Jag sitter kvar i bilen för jag vet ju vad han vill. Kör ner rutan.

Han e ARG o stammar:
"Har du NÅN aning om hur fort du körde där borta,VA? Jag han inte ens få igång kameran!
Får se på körkortet?"

"Med alla dom här bokstäverna på körkortet borde du veta att köra bättre än så!"

Han tittar hastigt runt i bilen o får syn på min 1-åriga dotter i baksätet o tappar nästan luften.

Jag lyckas hålla mig lugn o förklarar att jag e sjukskriven pg av utbrändhet o att jag har lite svårt att hantera stress, att jag bråkat med min chef o att jag tog ut det på bilen.

Kommer inte ihåg exakt vad han svarade, men jag fick tillbaka kortet o poliserna åkte utan att skriva rapport eller nånting. Fick inte ens blåsa.



Jag har ingen aning om vilken hastighet jag höll men gissar på 170-180 på 70-väg.
Och jag hoppas du ångrar det i efterhand med tanke på att du hade dottern med dig?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 november 2008
#796
annie-a skrev:
Nu i år så stod jag i bilkön in till vallåkra träffen, alltså en söndags morgon vid 6-7 tiden på morgonen, med massa stylade bilar som väntade på att få köra in på området. Så kommer det upp en polis på mc bredvid mig, säger åt mig att veva ner rutan, vilket jag också gjorde..
Så säger han skitsurt: Du har inte besiktigat med det där avgassystemet på va?!
Jag: Öhh, joo??
Polisen: Nej det har du inte!
Jag: Joo!
Polisen: Det tror jag inte alls på! Vad tror du att alla små barn säger när du åker förbi deras hus och väcker dom?! Va??? (menar att det låter mycket)
Jag: Hmm, hur ska jag kunna veta det?
Polisen: Hörru du, jag tar dig där nere *pekar ner mot området*, så ska vi ta och skriva lite om det här va!
Sen åkte han vidare, och som tur va så svängde jag in före jag skulle passera honom igen..

Ja, dom hade väl inte bättre för sig än att förstöra för bilintresserade folk den morgonen.. roll
oj vad jag skulle få böter om de skulle stanna mej för det tongue hihiih

Sump Runk Rätt O Slätt!

205 Inlägg
17 november 2008
#797
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
Senast redigerat av Janosch (17 november 2008)

SKÅNING
1 215 Inlägg
17 november 2008
#798
HyperSonica skrev:
annie-a skrev:
Nu i år så stod jag i bilkön in till vallåkra träffen, alltså en söndags morgon vid 6-7 tiden på morgonen, med massa stylade bilar som väntade på att få köra in på området. Så kommer det upp en polis på mc bredvid mig, säger åt mig att veva ner rutan, vilket jag också gjorde..
Så säger han skitsurt: Du har inte besiktigat med det där avgassystemet på va?!
Jag: Öhh, joo??
Polisen: Nej det har du inte!
Jag: Joo!
Polisen: Det tror jag inte alls på! Vad tror du att alla små barn säger när du åker förbi deras hus och väcker dom?! Va??? (menar att det låter mycket)
Jag: Hmm, hur ska jag kunna veta det?
Polisen: Hörru du, jag tar dig där nere *pekar ner mot området*, så ska vi ta och skriva lite om det här va!
Sen åkte han vidare, och som tur va så svängde jag in före jag skulle passera honom igen..

Ja, dom hade väl inte bättre för sig än att förstöra för bilintresserade folk den morgonen.. roll
oj vad jag skulle få böter om de skulle stanna mej för det tongue hihiih
blir man stoppad för det och dom frågar om man har håll på avgassystemet så ska man antingen svara: Ja det är klart var skulle annars avgaserna komma ut? eller nej det är av big_smile de här omkring brukar ta det på skoj iallafall
Senast redigerat av alexm- (17 november 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Svartlistad
446 Inlägg
17 november 2008
#799
Janosch skrev:
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
haha det kallas otur !


Neerd
1 596 Inlägg
17 november 2008
#800
annie-a skrev:
Nu i år så stod jag i bilkön in till vallåkra träffen, alltså en söndags morgon vid 6-7 tiden på morgonen, med massa stylade bilar som väntade på att få köra in på området. Så kommer det upp en polis på mc bredvid mig, säger åt mig att veva ner rutan, vilket jag också gjorde..
Så säger han skitsurt: Du har inte besiktigat med det där avgassystemet på va?!
Jag: Öhh, joo??
Polisen: Nej det har du inte!
Jag: Joo!
Polisen: Det tror jag inte alls på! Vad tror du att alla små barn säger när du åker förbi deras hus och väcker dom?! Va??? (menar att det låter mycket)
Jag: Hmm, hur ska jag kunna veta det?
Polisen: Hörru du, jag tar dig där nere *pekar ner mot området*, så ska vi ta och skriva lite om det här va!
Sen åkte han vidare, och som tur va så svängde jag in före jag skulle passera honom igen..

Ja, dom hade väl inte bättre för sig än att förstöra för bilintresserade folk den morgonen.. roll
var där de tog mig med de jävlarna^^ klagade på samma sak...bla bla bla big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...


Sök