Jo jag får väll också slå ett slag och bekänna lite..
Jag åker ifrån Alingsås till Göteborg i min hundkoja,(halv 7 en söndag) ligger i runt 130-140. (kändes som 200) hade bråttom för att hämta upp en kompis och åka till Vårgårda för att hinna med en bio premiär.
hur som hällst. hämtar upp kompisen och beger mig emot vårgårda, hmm.. kan man hinna dit i tid?. det är en sak att köra för fort på 90väg när man e nästan ensam än att köra på 70-50 väg, eftersom de finns oftast anledning till de begränsningarna.
Kommer vafalls in i första rondellen i Alingsås och mellan träden ser jag allas älsklings farbror stående på en utfart softades och spanar.
skall bara tillägga att jag inte har någon huv,näst intill raka rör med kraftigt resonans ljud, alldeles för breda däck, fel färg på bilen och modifierad motor. skall man lika gärna åka in och ställa sig bakom polis bilen direkt? eller skall man låta dem få röra på fläsket och åka efter? mjo, ja fortsätter. de kanske sover..
blev förvånad att jag inte blev mer nervös än vad jag var (hade haft körkortet en månad) kan jue bara gå åt helvete.
farbror blå glider mycket riktigt ut och lägger sig några bilar bakom. inget händer..
jaha, jag kör la då som vanligt, förbi nästa korsning. (riktigt gott resonans ljud ur systemet).
någon idiot kommer i en jäkla fart och knör in sig bakom mig, med härliga blå ljus.
Svänger in på Statoil i kristineholm och stänger av motorn. ur bilen kommer då tre poliser. en går runt bilen medan den andra säger de vanliga.
-körkort?
-de luktar konstigt och rycker massor bakom bilen när du körde?
-jo, jag har precis renoverat motorn så kör på lite 2-t olja, svarar jag ((den motorn drog 5% motorolja))
-jaha ja, de förklarar de, sa polisen
-Kan du förklara varför du kör utan huv? det är jue vassa kanter och så. inte bra det här.. och fel färg e det också?
-ja, jag kom precis ifrån Göteborg där jag lämnade av huven på lack, istället för att köra olagligt på släp kärra och ingen annan kunde köra så tänkte jag eftersom jag inte skulle in i stan och köra, svarar jag
då backar han bakåt och börjar skriva, fan tänker jag och kollar upp på den tredje polisen. och jag känner i gänn henne. hon kliver fram och börjar helt plötsligt fråga om hur de går hemma på gården?
Då minns jag:D de vart chefens bästa kompis. vi pratar en stund om allt möjligt och sedan pratar hon med han som börgat att skriva.
-"ha en trevlig kväll"
som vi säger här borta, REN JÄLA RÖTA!
tack för mig