3020
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

29 Inlägg
29 mars 2009
#1121
_Glenne_ skrev:
sen gick han tillbaka till polisbilen och sen for dom så jag slapp nåra böter.. men lite nervös var man väll eftersom jag inte har betalat skatten än (har inte haft råd, ska betala den till veckan) men det sa han inget om men förmodligen så märkte dom det inte smile
Säker på att du ska ha 4 bilar om du inte har råd att betala skatt för en? hmm


635 Inlägg
29 mars 2009
#1122
Intressant tråd, men man undrar ju hur många % av det som står här är sant, det finns ju dom som lägger till en massa saker för att det ska låta coolt, finns ju även dom som hittar på nått som alldrig hänt eller sakts... jag känner själv några som är duktiga på det !! lol


22 Inlägg
29 mars 2009
#1123
Jag och min tjej gillar att åka bil..En kväll i Januari så åkte vi en liten sväng med bilen och satt å småpratade lite färden blev utanför stan på landsbygden för att nån timme senare hamna i stan igen (i Skövde) Jag säger till min tjej vad lungt det är ute ikväll. mjo säger tjejen..vi styr kosan mot Statoil i Ryd för att köpa en dricka å någon götta..klockan är någon minut i ett på natten...och vi kör i det lugna tempo vi haft hela kvällen. Jag kör i ca:40 Km/t inne i stan...och har utanför stan aldrig varit uppe i mer än 70 Km/t...så jag har väl i snitt kört ca: 25 % under hastighetsbegränsningarna hela kvällen.

Nåväl..så på väg till Statoil så ser jag en Saab 9-5 långt bakom i backspegeln..ca:400m...de avståndet blir snabbt med dennes försorg ca: 1m och nu så förföljer Polisen våran Subaru......jag förtsätter i ca: 45 km/t mot Statoil..men efter ca: 300m så fullkomligt exploderar polisbilen av ljus å ljud...Jag kör genast intill kanten och knappt innan jag fått stopp på bilen så springer...ja springer två kvinnliga poliser ur bilen med varsin ficklampa mot våran bil och den ena polisen rycker i handtaget på tjejens sida varpå min tjej får lite panikkänsla...och jag kör ner rutan å frågar lite försiktigt vad det är frågan om och sträcker fram körkortet..

P.: Ja man vet inte vad ni är för figurer....
J:  Ja vi är knappast inte krimminella iaf.
P:  Nja ni ser inte så kriminella ut iaf...men man vet ju aldrig.
P:  Vem äger bilen?
J:  Ja den frågan vet ni svaret på effersom ni gjort en QP redan antar jag....vi äger bilen..! och förutom en speedticket på 56 Km/t på 50 väg så har jag inte gjort något i kriminell väg någonsin.
P: kör upp en Alcoblås i trynet....Blås!!!!!!
P: Du får blåsa igen.....hahaha det visa ju inget...bra det
P: Vart är ni på väg?
J: Till Statoil
P: Ni ska inte på racing då?
J: Jag blir tvungen att be Polistjejen att ta frågan igen samt utveckla den då jag inte fattar vad hon vill komma.
P: Det står ju racing på bilen...
J: Jasså...jaha du menar KL-Racing dekalen...Ja jag har köpt grejor till bilen där....och jag kör knappast några blackrace om du tror det...och för övrigt så är det fel årstid......ler jag mot polisen.
P: Bra ni kan åka då
J: Tackar..å ha det bra

Vi rullar vidare mot Statoil...och polisbilen blir ståendes kvar.....men helt plötsligt är de en meter bakom igen....jag säger till tjejen....v f*n håller de två kvinnliga konstaplarna på med egentligen....Jag kör mot Statoil...och de ligger som slickade bakom oss in på macken...och tittar på oss...tills vi går in...sedan åker de sin väg.

Hmmmmm.....kusligt va det iaf....smile....hehe "Ska ni på racing eller?"...hehe vilken fråga mitt i Januari


Team740
211 Inlägg
29 mars 2009
#1124
Fuckface skrev:
Brorsan blev stoppad efter att ha hastigt korsat två 4-vägs stopp och kört en aning för fort... (det hade tydligen varit någon slags bilbomb i området tidigare under natten)... Polisen stoppar honom påväg ut mot motorvägen! Ca. 04.30...

- Var är du påväg?
- Jag är påväg till jobb, varför skulle jag då vara klädd såhär (satt i grön ful overall)
- Är det din bil?
- Ja, men den står på min far...
- Jaha, säger han och lyser in i baksätet och ser en låda... Polismannen frågar rent spontant, vad har du i lådan då? Och tittar suspekt på min bror...
- Min bror, stressad som ett djur och allmänt omänskligt otrevlig på morgonen klämmer ut: ETT LIK, VA FAN TROR DU?
- Polisen förklarar situationen och suckar lätt, ber honom köra vidare!

Detta var i närheten av den ökända mångstaten Rosengård!
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahaha

Burn Rubber Not Your Soul

344 Inlägg
30 mars 2009
#1125
haha sköna kommentarer big_smile

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
30 mars 2009
#1126
Blev stannad efter att ha varit fullechaffis.. Hade glömt att sätta på halvljuset för att min kopplingavajer hade gått av så fick starta på 2.an tongue

De hoppade ut 6 poliser som omringer bilen, de kollar på den o klagar..
Några av de bästa frågorna,

Har bilen varit vit?
Jag: Jepp men den är rollad matt svart...
Tvätta den då! ser ju hemsk ut.

Har du bromsar på bilen ?
Jag: Ja jag tror det sitter nåt, typ nya volvo org skivor o klossar runt om.
okey, hmm

Dina lampor fungerar inte du!
Jag: joho det gör det, vred på tändingen, så tändes halvljuset
hörde ett svagt.. satan

Sen hörde jag dem visa ska vi ta en flygande,
Ingen ide sa den andra.

Gällde min vinter bil, en volvo 740.

//David

635 Inlägg
30 mars 2009
#1127
Är det bara jag som traffat på trevliga poliser under mina snart 30 år med körkort, jag körde mycket raggarbil och va fyllechaffis under 80-talet men alldrig träffat på någon otrevlig eller grinig polis när man blev stoppad.. kompisen jag körde oftast åt hadde en trimmad Plymouth GTX med dom bredaste gatdäck som fick plats i hjulhusen bak, bilen va oxå hissad till max bak, endast små TRUCH-ljuddämpare som satt plaserad under framstolarna, sen va det 3 tum grova raka kopparrör dragna rakt ut bak, lät skitskönt nar man drog på... det enda polisen fråga efter va om bilen va besiktad med dom breda bakhjulen, och det va den ju oxå, bara att visa upp bespappret, sen fick man åka vidare, inte ofta man blev stoppad heller för den delen när man såg polisen !!


130 Inlägg
30 mars 2009
#1128
Låg o pressade min härliga förstabil bmw 318 på E20 kanske 3-4 dagar efter jag fått lappen, kör om en del bilar, kanske 180-190km/h, får en buss framför mig o en röd saab dyker upp bakom mig, han kanske vill rejsa tänker jag.. väntar på att refuger o sånt som dykt upp försvinner, sen kuggar ja ner o drar, saaben hänger på o såfort jag e om bussen så ser jag blåblinket i grillen på 9-3an :\

Sneak-poliserna som stoppade mig var trevliga o sa att dom klockade mig till 135km/h, men visste att jag både hade kört fortare och tänkte köra fortare. Försökte slingra mig o säga typ: amen ja körde ju bara om bussen jue", men dom va typ inte så lättlurade.. dom drog iaf ner det till 119! o sa att jag det förmodligen bara blir böter, slutade med 1800:- om jag inte minns fel, detta hände sommaren 2000, har åkt fast för diverse saker efter det, men första gången är alltid minnesvärd smile


379 Inlägg
30 mars 2009
#1129
ännu en runda i värnamo
(civilv50)
p-jaha e de farsaans bil
d- a det e det
p-okej va gör ni här
d-inget vi softar,åker runt
p-började trycka på min strömbrytare till slutsteget,va e det??
d-till bas
vi gick ut ur bilarna o stog o snacka me dom
ja sa lite på skojj jaha va gör ni ute da letar ni efter driftare på snöiga vädret
p-vah va e de för något
d-a driftare
p-jahha ja slirare nja alla slirar väll
d-heheh vi börja skratta ni oxxo eller????
p-ao du poliser får köra som dom vill o blinka me ögat  wink
wtf XD

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Power of changes
270 Inlägg
30 mars 2009
#1130
1.Polis: här gick det fort,  110 på 90 väg 2500 kr i böter ( Min POLARES MORSA !!! )

2.Polis: ser du så dåligt att du måste ha dimljus på, 800 kr i böter

3.Stoppad av MP ( Militär polisen) när man låg i lumpen, 160 km/h på 70 väg tror jag att det är. det var veckan innan ja skulle mucka, inga böter, inget snack med majoren big_smile (LIVGARDET)

4.Händerna på huven

5. Fick punktering och hade inget reserv hjul, så ja  åka 4-5 km för att ställa bilen hos en polare,
blev stoppad av polisen och sen säger dom: vet du att du har punktering, man ba nää va ?? har ja missat det, äre det därför ja kör 10 km/h på en 70 väg ?
nä men ja sa: ah tack jag vet, ja ska bara svänga av där slutet av vägen å stanna där. Polisen: ah okej hoppas du fixar däcket, ha en bra da

Power 0f You

Der Dildo-dirigent aus Dortmund
55 Inlägg
30 mars 2009
#1131
sist jag fick böter så satt jag i baksätet på polisbilen o kolla på böteslappen.. så blev de nån pinsam tystnad så jag satt o läste på den bara så sa jag: Kiruna (för jag läste ju de) o snuten bara, jaa de blir väl glesbyggdsbidrag av dina pengar så garvade dom.. smått oväntad kommentar från en för övrigt inte så imponerad konstapel tongue

///M - the most powerful letter

11 Inlägg
30 mars 2009
#1132
Polisen hade en rackarns trafikkontroll som jag råkade fastna i, får då höra av ena konstapeln att min bil låter mycket (en bmw 318is med sista burken bytt mot en simons 2.5"). Polisen blir sedan tyst och sen säger han "Som gammal BMW fantast så tycker jag att en BMW ska man glida i, de ska inte höras...." Och skrattar.

Finlirare
478 Inlägg
30 mars 2009
#1133
Om man sladdat lite - "Jag slant på kopplingen" big_smile


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
31 mars 2009
#1134
"Jävla timråbor" har man väl fått höra någon gång tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Supraman
2 300 Inlägg
31 mars 2009
#1135
Blev stoppad i borås för en helg sedan.
Polisen undrade vad jag som varbergare gjorde i borås.
sa att jag skulle träffa kompisar och sen sa ja att boråsarna kommer ju ner till varberg på sommaren så då får ju varbergarna komma upp på vintern.
Han fattade piken och bara flabbade.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

294 Inlägg
31 mars 2009
#1136
"hur många varv körde du??"

Hudiksvall, nångång i våras vid lidl rondellen.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Mjuk som Sten
96 Inlägg
24 april 2009
#1137
Polisen: det är kul med turbo, synd att det inte finns någonstans man kan bruka det bara!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 april 2009
#1138
Efter att ha hissat ner rutan fick jag en fartkamera/laser (eller vad den nu kallas) upptryckt i ansiktet. Efter att ha tittat oförstående på polisen (som hittills inte sagt ett ljud) ett tag sa han "du körde för fort". Sen gick han till sin bil.

Inte konstigt en del ogillar poliser, de kan åtminstone vara trevliga även om man gjort fel...

Så ingen kommentar, snarare brist på en sådan hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 008 Inlägg
24 april 2009
#1139
"Fan va du kör då"

Efter att ha mött dom i en korsning där det gick lite för fort, dom var snabb på at vända och tända blåljuset smile


Skyracer
917 Inlägg
24 april 2009
#1140
"Fan vilken häftig bil, vänta skall jag hämta kollegan och visa lacken innan du kör vidare... får vi ta ett kort?"  smile

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö


Sök