3308
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

KTM 660
537 Inlägg
12 maj 2009
#1161
Bullet--- skrev:
" altså, om du kör på någon så kan dem skada sig i din vinge när dem flyger över
" då sa jag, ja men då har jag ju redan kört på dem, vad gör det för skillnad med vingen då?
Haha han måste blivit lite paff va?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 517 Inlägg
12 maj 2009
#1162
_tedde88_ skrev:
en polare blev stannad i sin "vinterbil" (740 utan fjädrar och sånt) och en sur gammal polis kliver fram och frågar:
Hur fort går den här egentligen?
polarn: öömn det vet jag inte? som en vanlig bil antar jag? (lite förvånad)
polisen ser ut som ett frågetecken, springer bak och kollar och sedan säger han:
vad i helvete det är en BIL ju!!

den tycker jag är ganska klockren big_smile

kanske ska tilläggas att polisen trodde att det var en epa.
haha så händer det för mig med ibland:( inte skoj alls^^

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 maj 2009
#1163
sist va nog hmm ta det lung är halt ute . sen bara oh en polisbil får vi kolla i den sen bara du vet vell att den är chippad som standard va tydligen så har 90 tals polisbilar sentimentalt värde för vissa poliser=D. sen gick man in och de drog=D


835 Inlägg
12 maj 2009
#1164
Bullet--- skrev:
Hade en alu vinge på min mazda 323n ( ja, en 323) och var ute o körde, blev stoppade av polisen, han frågar, " har du besiktat bilen med den där"?, jag sa nej, det har ja inte ,
" du vet om att den är olaglig"
_Jag sa va?
" altså, om du kör på någon så kan dem skada sig i din vinge när dem flyger över
" då sa jag, ja men då har jag ju redan kört på dem, vad gör det för skillnad med vingen då?, desutom är plåten så tunn i bagaget så att den vikt sig vid en sån olycka".
sen gick polisen bak, ryckte lte o gungade vingen, kom tillbaka, gav mig mitt körkort och sa "godkväll"
Hehe, du har ju fortf. besiktningen kvar dock.

1 808 Inlägg
12 maj 2009
#1165
Ja fick en i helgen av farbror blå, på gävle cruisingen.
han slängde ett öga på körkortet åsså klämde han ur sig en väldigt rolig kommentar:

Jaha, större pollisonger iår ser ja tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
21 juni 2009
#1166
Blev stoppad nyss på väg in mot vaxholm.

Polis 1: Tja, körtkort och nykterhets kontroll
Jag: Visst...
Polis 1: Kan du stänga av motorn? killen i bilen bakom hör nog inte vad min kollega säger haha..
Jag: självklart.. lätt skrattandes ^^
Polis 2: Kan inte vi låna din motor? vi behöver lite extra pulver i våran, den är så slööö...
Jag: haha, självklart det är bara att kränga ur skiten!
Polis 1: Hur många hästar har du i den här då?
Jag: vet inte.. mellan 260 och 280 skulle jag tippa..
Polis 1: jahopp.. så tar vi ett djupt andetag och blåser..
Polis 1: Japp det är grönt... ha en trevlig kväll!
Jag: Desamma!

Riktigt trevliga och roliga snutar måste jag säga... fler av dessa tack!

En gång Evo alltid Evo...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 juni 2009
#1167
senaste gången va de redigt sura=D

snut nr 1 kommer fram blåsa körkort
sur snut nr 2 kommer fram vad fan flinar du åt gick sladden så bra

då kunde man inte låta bli och as garva haha=D
fan vad sura de va=D


23 Inlägg
21 juni 2009
#1168
Jag och tjejen var ute och körde en sväng en lördag kväll/natt klockan hade väl tickat fram imot en sisådär 2 tiden på tidiga morgonen, ligger och drar i 120km/h på en (70 sträcka som jag trodde) visade sig vara en 50 sträcka, mitt i en kurva som är bra lång och jävligt mysig att växla ner och dra på i, möter vi civilpolisen i en röd Saab 9-5 kombi, dom bromsar in och jag ställer mig på bromsen för att dom inte skall hinna klocka mig i den hastigheten som vi då befann oss i.. dom vänder och kör efter.. jag i min stilla ro glider då i den rätta hastigheten bara för att dom inte skall kunna ta mig på någonting, polisen fökjer efter mig en sisådär 10 minuter då vi kommer till en korsning där vi sedan tog höger för att kunna ta mig till våran parkering, när vi väl parkerat bilen och stängt av motorn så stövlar det ut 3 poliser i denne röda saaben, en kille och 2 tjejer, killen var trevlig som fan och frågade om bilen var min och om jag hade körkort( hade precis hämtat ut mitt splirrans nya körkort BECE) så jag ger han kortet och han kontrollerar allt som stod på mitt körkort, medans dem andra två tjejerna kollade in bilen min, den ena tjejen lös med ficklampa och kollade in i bilen genom rutorna.. sedan kommer den andra tjejpolisen fram och ställer mängder med dumma frågor som jag redan har besvarat, (denne siste tjejpolisen måste havarit på fyllan eller något liknande för hon glömde ju hela tiden av vilka frågor som hon hade ställt, dom ställde hon igen plus att hon struntade i vad killen hade sagt utan hon skulle ha kontrollen) då när jag fått tillbaka mitt körkort från denne tjejen så ställer hon samma fråga igen, "har du körkort?" och då svarde jag " Öh du gav mig precis tillbaka det? har konstapeln druckit ikväll?" då blev hon så jävla arg att hon smällde igen dörren och hoppade in i deras polis bil och så åkte dom där ifrån... måste ju säga att det var det mest udda polisbesöket jag någonsin har fått på en parkering!


Hornet85
20 juli 2009
#1169
Kallas tråd smile

1: Svensk registrerat, körkort tack, hmm skatte fusk
2: Men för fan skaffa svenskt körkort så vi slipper problem
3: Jaha det luktar skatte fusk

Kan säga att jag kör svensk registrerad bil i danmark men på danskt körkort.
Vilket gör att dom får lite problem efter som dom blir tvugna att kolla upp min adress mm

68 Inlägg
20 juli 2009
#1170
en vanlig nykterhets kontroll då det är en ynger polis tjej som börjar små prata om hur fin bil jag har och att hon själv vill köpa en bil men har inte råd just nu och helt plötsligt slänger hon ut sig att hon va singel...!! kan bara säga F*N att man hade just tjej då!! För hon va riktigt vacker!

NordiskaX40Klubben
För er som kör Volvo S40, V40, S40N, V50 och C30 med eller utan turbo!

Random
480 Inlägg
20 juli 2009
#1171
Jag och min farsa var och kollade på en Bmw 525a för några månader sen. Körde ut på en sträcka och upp i ca 100 när hela framrutan immar igen. Tog bara 1sekund sen såg man inte ut. Så svänger in på macken vi hade framför oss. Torkar rutorna och åker ut igen. Får sladd mitt i svängen. Ser polisen 20m framför än. Farsan bara oh nej. Nu blir det böter. Polisen åker upp bredvid oss och vevar ner rutan.

Polis: Jaha, Är det din bil?
Far: Nej är bara och provkör den, Svängde in på macken för att rutan immade igen på än gång. Fick sladd pga det.
Polis: Du, Köp inte bilen.
Far: haha nejdå, För mycket fel.

Polisen vevar upp rutan och åker vidare.

Sen för 3 år sen när man hade moped, Så var man på väg hem från ett natt bad. Tror klockan var runt 01:00 eller nått. Svänger höger i korsningen och upp i 70.  Sen efter ca 100m ser jag en bil i backspegeln. Sänker farten eftersom jag ska svänga in till min gata och vill inte riskera att bli tagen ifall det är en polis. Precis när jag svänger så drar dom på blå ljus. Jag stannar direkt och stänger av mopeden, Tar av mig hjälmen och fram med eu-kortet. Dom sitter kvar i bilen ca 2minuter och kliver ut båda två.

Polis 1: Får jag se på ditt körkort?
Jag: Javisst här har du.
Polis 1: Det ser bra ut. Och så ska du blåsa här. Det ser också bra ut.
Polis 2: När köpte du den?
Jag: Minns inte riktigt, 2-3 månader sen.
Polis 2: Ny eller?
Jag: Japp.
Polis 2: "Kollar lite mer på mopeden" Hur snabbt går den?
Jag: Vet inte riktigt. Ca 55 kanske? Ifall man har tur wink
Polis 2: Ok, Ha en trevlig kväll.

Var min första "stoppning", Var lagom skakis. Skumt att dom inte provkörde den eftersom den lät som fan. Kanske inte så rolig läsning tongue

12 086 Inlägg
20 juli 2009
#1172
Jag orkar inte dra hela historien.. men hela grejen är att en polare till mig sa till polisen
"håll käften o gå o sätt dig i bilen" polisens kommentarer både innan och efter var långa och hårda tongue Jag satt för en gångs skull tyst och beskådade infernot big_smile
Senast redigerat av JapMax (20 juli 2009)

48 Inlägg
20 juli 2009
#1173
har blivit stoppas säkert 30 gånger..

en gång stänger jag just garage portarna när en polis bil kommer indundrandes, hoppar hur å skriker hur fan kör du.
Jag: nä jag kör lugnt
Polis: har fått samtal att du kör som en idiot , kör om på insidan / helsträckade linjer
jag jo det kan säkert stämma typ lite erkänner
Polis : pratar med dom som ringt in dom vill inte vittna rädd att det bli nå skit då
polis: du hade jävligt tur den här gången , for därifrån.

andra gången.
jag har jobbat klart i norge/bodö känner som att jag vill hem for 50 mil.
möter en färgad bil i 140 ser att dom tok bromar jag trycker å kör det som går kommer till fauske.
Då ser jag att dom gjort en vägspärr där, går ej vända så kör sakta in dom går ut på gatan å pekar in.
Polis: kommer fram hissar ner dom kolsvarta rutona , körkort säger han. kollar säger du ska ha jävligt tur att vi inte har kunnat klocka dig he dig hem jävligt fort vill inte se dig här igen. allså skit sur..


står och tokspelar på domus. jag som e kaxig vart helt stum.
kommer halv joggandes framen polis.
Polis: är du helt dum eller sänk för fan volymen , gick därifrån direkt. hann ej säga nått..

glider in på max . polis kommer fram direkt.
Polis. oj här blir det böter dimljus och liten reggplåt.
Jag: slår av dimljus när dom ser på och säger jag har inte på nå dimmljus , reggplåt gick igenom bes.glider sakta fram och parkerar dom kollar på varann och säger inget. klarar mig.


på väg hem från staan.
dom stoppar mig.
Polis. vi har lite att gnälla på. dimljus,tonat,avställd,vittljus bakåt,neon,ingen reggplåt , utan bälte ,
Jag : satan här blir det dyrt.
Polis , vi är snäll den här gången kör raka vägen hem så åker du bara på dimljus .
Jag : tack tack smile

Det var nåra gånger. kärringen skriker måste gå..

tumtum

Fixare
321 Inlägg
20 juli 2009
#1174
Märkligaste jag varit med om är nog förra veckan. Åkte hem från jobbet sent en kväll och körde väl en aning för fort. Såg ett par strålkastare i backspegeln men tänkte inte så mycket på det. Svängde in på min gata och körde väldigt sakta då jag hade min supra som låter som en hel jetplansfabrik och vill inte störa grannarna mer än nödvändigt.
Såg iaf att den andra bilen också svängde in på min gata och när jag stannar min bil ser jag att det är en polisbil som svänger in på gården. "va fan nu då" tänkte jag.
Ut stegar två poliser och kommer fram mot mig.
En av poliserna säger då
-"jaha det är till att vara ute och nöjesåka mitt i natten"
-" öh, nä jag kommer från jobbet" svarade jag.
-"jaså, jaha. Vi har nämligen fått rapporter om att det buskörs inne i stan"
-"jaha, men det va inte jag iaf" (va dessutom fortfarande arbetsklädd
Den andra polisen som onekligen verkar sur över att jag säger emot svarar med att bilen inte kan vara laglig så som den ser ut.
"jo" svarade jag den är registrerad i detta utförande när bilen kom till sverige.
Lågt mummlande från polisen.
Helt plötsligt får den andra snuten syn på min 300zx som står bakom där jag parkerat.
-"oj det va en riktigt bil" fick han ur sig samtidigt som man såg ett stort leende på läpparna.
-"jo, svarade jag den är riktigt trevlig"
-"ja den såg jag några gånger förra året. Låter ju förjävla mysigt dom där" sa han helt förtjust.
-"Jag har en f40-vinge liggande till den om du är intresserad. Jag sålde nämligen min för ett par år sen och glömde skicka med vingen så nu liggen den bara och skräpar"
Jag bara: "öh, okej. Eh, jo det hade kanske gjort sig bra på min bil" Ser numera ut som ett frågetecken i ansikten.
Då tar polisen upp ett block och skriver sitt namn och nummer. Sen säger han "ring mig så kan du ju komma och kolla på vingen om du vill"
-"eh, okej det ska jag göra" nästan stammade jag fram.

Dom gick tillbaka till sin bil och verkade glömt bort varför dom hade följt mig hem.
Men precis innan dom åker säger den sura snuten -" också inget buskörande i fortsättningen"
"nädå det är lungt" svarade jag. sen åke dom.

Jävligt lustig kväll men nu har jag någon att diskutera bilar med iaf tongue

Lone Star Garage

77 Inlägg
27 juli 2009
#1175
Vissa situationer kan man faktiskt klara sig ur rätt lätt, blev stannad i centrala göteborg en fredag natt.
Råkade svänga in på en bussväg för att alla i bilen satt och skrek typ "kör höger, nej vänster nej rakt nej höger". Så det blev som det blev, naturligtvis stod det en piketbuss där...
Polisen stannar mig och frågar om jag vet vad det är för gata jag kört in på, då börjar jag direkt spela urkorkad och vilsen lantis typ, tongue
"men, men, jag är inte från göteborg, jag hade så svårt att hålla koll på alla bilar och jag vet inte vart jag är, hur kommer jag till frölunda?"
Polisen verkar tycka jag är totalidiot och säger hur jag ska köra, och mumlar något när han går därifrån.
Bara att tacka och buga att jag slapp böter, sen körde jag vidare ut från bussvägen och bort till parkeringen där vi skulle stå, den låg ca 500m bort. tongue


511 Inlägg
27 juli 2009
#1176
Jag har en rolig jävel,

Jag körde up för b-kortet, klarade det galant så klart, men fartglad som man är, på vägen hem i en jävla saab 2.3 t så sitter man och trycker på gasen aldeles för mycket 99 på 70 väg, polisen vinkar in mej och jag hajar ingenting hade ju missat att det gått från 90 till 70, ja hur som helst, han frågar mej efter körkort och jag var ju skit glad, slänger fram lappen och han tar in mej i polisbusen, knappar in mej på datorn, och 2 andra poliser tyckte detta verkade spännande,
jag hör ett ljud från polisen VA FAN DU HAR JU INTE KÖRKORT KÖR DU BIL UTAN KORT ÄRU INTE KLOK.
vaaa säger jag va fan säger du jag lovar att han godkände mej,
polisen tittar på mej och frågar vadå har du nyss tagit det?
ja kom precis från uppkörningen,
alla poliser står och skratar åt mej 3-4 st samlas runt och förstår inte att en grabb inte ha lärt sej någonting och har till och med nyss tagit körkortet,
och sedan gratulerade han mej till att vara den första han någonsin stoppat för fortkörning som inte ens haft körtkotet i 1 timme,
som plåster på såren så sänkte han min böter, och jag blev ju nervös så när jag ska åka så slinter jag från kopplingen och gör världens börn på gruset och sprutar grus på polisbusen.
dom hade riktigt sköj

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

4 005 Inlägg
27 juli 2009
#1177
1.
Blev stoppad efter lite rondell-driftning

Jag: -"såå.... vad händer med mitt körkort nu?"
Polismannen: -"Vart är ditt körkort?"
Jag: hmm..... i din bröstficka?
Polismannen: ajustd.....! (pinsam tystnad)
Jag: ok.... sad

2.

Åkte från mcdonalds med 4 snygga tjejer i bilen i ~200.
Såg i backspegeln i kurvorna på motorvägen långt långt bak att det var något som närmade sig fort.
Jag fundera på om jag skulle gasa på och köra av vid första avfart eller bromsa. '
Jag bromsade.
Efter en stund kom det fram en bil och la sig bakom mig, när jag bromsade ner till 90 så bromsade han också ner. Jag såg inte vem det var bakom.
Jag bromsade ner till 70 så gjorde han det med. Såg fortfarande inte.
Då bromsade jag hårt ner till ~30 så kom det upp en polisbil bredvid. OJ tänkte jag.

Blev stoppad lite senare och får höra
HÖR FAN KÖR DU, vi har legat i 200 efter dig i 2 mil utan att komma ifatt dig!
-jasså? jag körde inte så fort
-inte? hur förklarar du att vi inte kom ifatt dig då?
-Ni kanske inte hade så snabb bil?
-hmpfh...

Efter att ha rytit åt mig, kollat upp bilen och mig och varit allmänt elak så stoppade han in huvudet i bilen med sin ficklampa och lös lite och fick se 4 söta tjejer tittandes på honom med valpögon. Då ändrade hans attityd HELT och han hämtade sin kollega. smile

Helt plötsligt gick konversationen in på hur smart det är att köra så fort med 4 söta tjejer i bilen, att böter var dyrt dyrt dyrt osv.

Han kom med förslaget att om de släppte mig så var jag tvungen att bjuda alla tjejer på en god middag.
Jag tyckte det var en helt okay ide, tjejerna med. Så jag godtog förslaget och så fick vi åka smile

Lärdom: Var lugn lugn lugn,  trevlig och ha ett gäng söta smarta tjejer i bilen.


Muttley
27 juli 2009
#1178
J_84 skrev:
en vanlig nykterhets kontroll då det är en ynger polis tjej som börjar små prata om hur fin bil jag har och att hon själv vill köpa en bil men har inte råd just nu och helt plötsligt slänger hon ut sig att hon va singel...!! kan bara säga F*N att man hade just tjej då!! För hon va riktigt vacker!
Och du tog inte numret till henne? i nödfall liksom smile

4 005 Inlägg
27 juli 2009
#1179
tkd_rille skrev:
J_84 skrev:
en vanlig nykterhets kontroll då det är en ynger polis tjej som börjar små prata om hur fin bil jag har och att hon själv vill köpa en bil men har inte råd just nu och helt plötsligt slänger hon ut sig att hon va singel...!! kan bara säga F*N att man hade just tjej då!! För hon va riktigt vacker!
Och du tog inte numret till henne? i nödfall liksom smile
åh vad korkat! går väl alltid att byta upp sig?


Bärs!
3 456 Inlägg
27 juli 2009
#1180
Senast var det: "Nu finns både du & bilen i registret, så du bör ta det j*vligt lugnt i fortsättningen."

Nu är min bil omlackad & till salu. wink

Garaget.org peakade 2008.


Sök