2999
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Sleeper
3 084 Inlägg
16 mars 2010
Clintan66 skrev:
Blev klockad i 212 km/h på 70 väg med bettan.

Polis: Den ser ju bra ut. Går bra? Har du körkortet med dig?

Hjärtat slår så man kan se det utanför tröjan. Tänkte det var sista gången man såg det. Darrande på rösten.... "Ja" och gav han det.

Polis: Ta det lite lugnare nästa gång. Ha en trevlig dag.

Skakande tänder och fattade ingenting. Polisen kör iväg och jag fick ta en röka paus innan jag fortsatte.

"Jäkligt bra polis"     smile

erhmm....ofta

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

101 Inlägg
16 mars 2010
"Jaha, är det du nu igen ?"  6:e ggn jag blev stoppad av samma byling  wink

- riktiga män kokar egen ventilsallad -
projekttråd Audi GT ! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2169813

5 Inlägg
16 mars 2010
Va en sommar för några år sedan, jag körde fortarande min Golf vr6 med kjolpaket, 2,5" avgas och öppet filter. Och har man hört en vr6 med bytt avgas och sånt så vet man att det låter lite om dem. smile
Iallafall... Jag, och 2 kompisar till i bilen, va ute och körde lite. Kom ut på en 70 väg där jag började gasa på rätt duktigt, låg väl i ca 140-150. Då säger en av polarna "Är det snuten där framme?", jag svarar med "Äh, det tror jag inte." och så börjar jag gasa ännu mer, dum som man är. När vi kommer närmare så ser vi att det faktiskt va polisen där framme! Jag bromsar in och börjar köra lugnt. Vi kommer in på en 50 sträcka, då stannar polisen vid sidan om, på en "parkering", och släpper om mig för att sedan börja följa efter mig. Till slut blinkar de till med blåljusen. Jag stannar och ena polisen kommer fram.

P - "Du vet att din blinkers tokblinkar va?"
J - "Ja, jag vet det. Ena sockeln i fram är trasig, jag har en ny här i bilen. Har inte haft tid att byta än."
P - "Okej!" Sen börjar han titta lite på bilen och säger "Det här är en riktigt liten racerbil va? Den går rätt bra va?"
J - "Ja, för fan! Den går skapligt."
P - "Hehe."

Så fick jag visa kortet och blåsa som vanligt.

P - "Ja, det här såg ju bra ut!"
J - "Självklart!"
p - "Men du får ha en trevlig kväll."
J - "Detsamma!"

Han vänder sig om och börjar gå mot polisbilen, och jag börjar dra upp rutan. Helt plötsligt vänder han sig om och säger "Förresten..."
J - "Ja?"
P - "Du vet varför vi stoppade dig va?"
Jag spelar lite dum och säger nej. tongue
P - "Du körde ju ifatt oss." säger han och skrattar.
J - "Ja, det är sant..."
P - "Och vi kör ALLTID lagligt."
J - "Ja jävlar du..."
Efter det skrattade han bara och gick till polisbilen igen. tongue

Refined
1 770 Inlägg
16 mars 2010
Clintan66 skrev:

Hjärtat slår så man kan se det utanför tröjan. Tänkte det var sista gången man såg det. Darrande på rösten.... "Ja" och gav han det.

Skakande tänder och fattade ingenting. Polisen kör iväg och jag fick ta en röka paus innan jag fortsatte.

Du vaknade sen eller?

5 198 Inlägg
16 mars 2010
Zwudda skrev:
Clintan66 skrev:

Du vaknade sen eller?

HAHA  det är nog många som som skulle behöva vakna här tror jag.

2fast4you
371 Inlägg
16 mars 2010
hej har en liten historia om en norsk polis,
va en vanlig måndas morgon klockan halv 5 på morgonen på väg mot oslo,
kommer ur tunneln efter lilleström ut på motorvägen,
ligger i typ 100 kmh o kommer i kapp en svart volvo v70n som ligger i 80 trycker fullt så har väll en 120 förbi o svart röken står, efter ett tag ser jag volvon kommer i en bra fart bakom o lägger sig en 5 meter bakom o slår på blåljusen. svänger in till sidan o väntar på dödsdommen, nervös som fan ser jag att det kliver ur en yngre kille o går fram mot bil, så jag kör ner rutan, då säger han att man får inte köra för fort även fast man kör volvo. o jag bara nej jag vet. så vill han se ägarbevis o körkort o rubbet.
så kollar han över bil o klagar på regestreringsskylten som inte syns på grund av all snö. så han borstar av det o kommer tillbaka.. jaha du är svensk inte konstigt att han ryker som fan o går bra då.. för i sverige får ni ju chippa bil utan problem,, då säger jag jo den ryker ju som fan o än så länge har det gått bra me boxen i iallafall.. då tittar han på mig o säger, skärpning fredrik o så går han tillbaka till bil o där bakom har det annlänt en polis bil som följer mig hela vägen te jobbet.. men allt gick bra som tur va

haru kört fast eller

342 Inlägg
16 mars 2010
blev stannad i en flygande bes med min gammla opel som jag lånade i veckan för volvon hade pajat..

polisen kommer fram te mig och frågar

p: är denna bilen körbar i detta usla skick?
j: jodå än så länge.
P: jag får nog allt kolla närmare på detta..  är det din bil?
j: nepp det är en polares.
p: jaså vrf lånar du den då?
j: ne min andra bil e trasig å så passar jag på att serva denna bilen lite med.

sedan efter lite mer prat om vart jag jobbade osv, så fick jag reda på att vi servar hans privata bil på mitt jobb tongue

efter detta så fick jag blåsa visa körkort och åka iväg med ett papper med tre villkorstvåor

posljus hf/signalhorn och varningstriangle.  tur va detta för bilen i säg e inte i bra skickava det gäller rost och bromsar osv.

berömmer denna polisinsp. faktiskt han var mkt trevlig såna önskar jag det fanns fler av.

204 Inlägg
16 mars 2010
nitrox skrev:
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:
Haha har fått en del tomma ord från deras sida men något av det dummaste jag har hört är när jag blev tagen för drifting en gång med vinterbilen. Då förklarade polismannen för mig att jag tydligen bara "lånade" mitt körkort och det var inte alls mitt på något sätt, "vi tar detta när vi vill", sade han.

"Jaja ok förlåt", sade jag och tänkte på allt skitsnack och rykten som kretsar kring prövotid. Sen när han hade stuckit satt jag och skrattade lite för mig själv. Dem formar lagarna lite som det passar smile

ja har du prövotid "lånar" du ditt körkort för att bevisa att du kan behärska dig i trafiken.. det räcker nästan med en felparkering så kan man bli av med det.. efter prövotiden gått ut har dom svårare att ta kortet ifrån dig.

BULLFUCKINGSHIIIT!!!

ENDA skillnaden är att tappar du kortet måst du ta om det. efter prövotid kan du bli av med det i upp till 1 år utan att måsta ta om det.

vare sig prövotid eller inte så lånar man alltid ett körkort. Körkortet kan dom ta när som helst, precis som han säger. blir du tagen innan prövotiden gått ut får man ta om den helt

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!

218 Inlägg
16 mars 2010
åkte in på kontroll idag. Håller på att riva i inredningen och slipar på utsidan bilen, så han är väll inte jättevacker..
Ja fick visa körkort och sen blåsa lite, sen kunde ja nästan inte hålla mig för skratt!
Han frågar varför jag inte har "Kvitto" bak på bilen??

Så jag svarade, varför ska jag ha det ? Det fyller ju ingen nytta nu ändå.
så han sa typ bara mm, aa .. sen kollade han upp bilen tongue
Sen skickade han iväg mig illa kvickt^^
Trodde poliser hade lite mer koll på läget faktiskt!

153 Inlägg
17 mars 2010
Säger er det att Polisen i Ljungby och Värnamo är nog de värsta som finns även om det på senare tid tillkommit ett gäng nya sköna lirare smile

för en tidsedan när man körde runt på lite kjoltyg en kväll (skulle ut på fest sen) så vart jag inte mindre än stoppad 5 gånger samma kväll 4 av gångerna av samma polis fick blåsa 3 gånger sen de andra två vinkade de bara förbi och önskade mig lycka till smile skön gammal lirare som gjorde sitt jobb vilket jag uppskattar. dock att stans idiot till polis stod jämte o småskrattade lite är väl en annan femma..

En annan gång vart när jag och en kompis skulle iväg på nått blev stannad vid trafiklyset och fick blåsa.
aspiranten nämnde nått med att kolla regskylt och gick bak och kollade. visste att ena regbelysningen lyste svagare än den andre så trodde de skulle nämna nått men inget. inget häller om ett par bakdäck som kunde varit på gränsen till olagligt. även fast han kände på de tongue

Stod även i samma veva och snackade lite allmänt och var social om det var mycket rattfylla. etc De sa att de hade stoppat några stycken och när de stoppade mig och när jag körde därifrån så stod det en moppefjun med en scooter 5m in på gräsplätten och såg helt förstörd ut. troligen hade de väl tagit hans moppekort eller något. stackarn..

ca 1 v efter blev jag stannad igen av vad jag tror var samma aspirant och samma visa där blåsa och kolla regskyllt och däcken. när jag fick köra vidare såg jag stans värsta snut stå och flina.. tror inte ens han ville stoppa mig alltid varit hans kollegor som pratar med en smile hade de varit griniga och fel snut så hade jag säkert fått böta men bytte däck följande måndag.

Sen att jag fått mig en föreläsning om att köra på 2 hjul i kurvorna av en polis är väl lite lustigt tongue fick dock beröm för min bilkörning och att bilen såg fin ut. kan ha nått med att göra att jag köpte bilen av en fd polis.

Låg bakom en Ljungbybo till Värnamo på E4an och tänkt fin bil o undra vart han ska hän. vi ligger o nöter om ett gäng lastbilar och jag tänker här ska jag ju strax av så jag släpper av lite och lägger mig i rätt fil för att komma in. 500m längre bort ser jag snuten svänga ut och efter bilen jag låg efter. bägge svängde av ner mot stan och låg en bil bakom fick sen reda på att han blev att med BECE ett par månader och ett par tusenlappar så att ligga o nöta lite fort på motorvägen är inte alltid så smart.  nötade farthållaren hela vägen hem sedan tongue

Har så många historier där snuten gör bort sig så det inte är sant.. men det tar vi en annan gång tongue
Nja jag har inget ont om snuten i allmänhet bara de inte leker övernitiska.. träffat en del roliga prickar så visst finns det guldklimpar och rötägg inom alla yrken. fast de får nog samma svar och frågor och bortförklaringar dagligen så de tröttnar nog och blir lite griniga tror jag.

Så slutsatsen? mja kom fan inte till ljungby och Värnamo om man vil bli stoppad 57 olika gånger kvittar om man kör sin egna bil, kompisens, jobbilen eller åker med någon.
stannad blir man till slut big_smile på gott och ont ^^

55 Inlägg
17 mars 2010
Detta hände mig inatt runt halv 3 snåret påväg hem från jobbet och donkens drive in, träffar på en bil, till vilka ja trodde var en polare som slutade den tiden på samma donken...

Så ja åker brevid med volvon och stannar och får se att det inte var han...så ja fortsatte hemmåt. Så ser jag samma bil åka närmare och närmare sen saktar ifrån osv...trodde han ville leka...tänkte ju inte på att det var en civilare, om det nu var det.

Så ja körde ifrån....hamnade på runt 90 på 50-väg tills ja såg att deras sk blåljus började lysa...2 st diodslingor av typ knightrider stil bakom grillen tillsammans med helljus. Så jag stannar med flit mitt på bron efter att jag kört ifrån typ...så stannar han brevid och frågar vafan jag håller på med..och att jag körde 90, svarade snabbt att han inte skulle kört så som han gjorde...eftersom det provocerade mig till att köra fort....hur ofta kör civilare ford focus liksom.. Nu vet jag inte om de va civilare men vare sig de va poliser eller inte så vart de ägda...och jag kom undan böter smile.

NissanMotorsport
17 mars 2010
Sushikocken skrev:
Clintan66 skrev:

erhmm....ofta

Ända anledningen ja kan komma på är att han hade fått ett larm om ett grövre brott som han var tvungen att åka till. Och tog ditt körkort för att kolla namnet lite snabbt om han skulle stanna dig någon annangång

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 april 2010
Erok skrev:
Var ute och sladdade lite på en välkänd parkering tills en svart v70 kommer in med full fart så jag tar det lugnt ifrån och självklart kommer det upp ett par blåljus..

Polis: Tjena, körkort!
jag: varsågod.
Polis: hörru du, kom ut å säg vad fan det är för fel?
(Vi ställer oss bakom bilen och jag inspekterar den som aldrig förr)
Jag: ehm det är absolut inget fel, skattad och besiktad.
Polis: Har du körkort?! vad är det för fel!?
jag: inget? iallafall inget jag vet om och såvitt jag vet så kan det inte vara något?
Polis: du vet alltså inte vad det är för fel?
jag: nej?
Polis: Det är ju en saab!!!!

Denna gången var min puls i ungefär 200 med skakande tänder och allt, var så inåthelvetes förbannad...
Bad dom dra åt helvete och fick en ett garv som heter duga tillbaka sedan bad dom mig ta det lugnt och tänka på att saab snart inte finns..

lite kul såhär i efterhand men då var man fan inte speciellt glad må jag säga! big_smile

haha, skönt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

352 Inlägg
11 april 2010
Erok skrev:
Var ute och sladdade lite på en välkänd parkering tills en svart v70 kommer in med full fart så jag tar det lugnt ifrån och självklart kommer det upp ett par blåljus..

Polis: Tjena, körkort!
jag: varsågod.
Polis: hörru du, kom ut å säg vad fan det är för fel?
(Vi ställer oss bakom bilen och jag inspekterar den som aldrig förr)
Jag: ehm det är absolut inget fel, skattad och besiktad.
Polis: Har du körkort?! vad är det för fel!?
jag: inget? iallafall inget jag vet om och såvitt jag vet så kan det inte vara något?
Polis: du vet alltså inte vad det är för fel?
jag: nej?
Polis: Det är ju en saab!!!!

Denna gången var min puls i ungefär 200 med skakande tänder och allt, var så inåthelvetes förbannad...
Bad dom dra åt helvete och fick en ett garv som heter duga tillbaka sedan bad dom mig ta det lugnt och tänka på att saab snart inte finns..

lite kul såhär i efterhand men då var man fan inte speciellt glad må jag säga! big_smile

låter trovärdigt...

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

420 Inlägg
11 april 2010
ventohuan skrev:
Jag blev stoppadmed min gamla firmabil. Företaget heter Ji-Kå Gallring AB så de stod ju på halva bilen. Deförstapolisen sa när han kom fram till mig va:
-Vad gallrar ni? Inte bland folk väll?
Sen precis när ja skulle svara så säger han:
- Får man kolla flaket de kan ju finnas ett lik där o då hoppas ja du spänt fast de så han inte slår sig.
Ja viste inte vad ja skulle säga.
Men sa till slut ja de har ja.
Då garvade han o bad mig köra vidare. Vet inte vad han ville.
Dom hade kanske bara tråkigt eller något.

hahaha jag dör !!

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
13 april 2010
beemern skrev:
ironeagle skrev:
Blev följd av 2st snutar, dom stoppade mig inte, utan följde bara efter tills jag kom till parkeringen. Stängde av bilen klev ur, då kommer ena blårocken framspringandes till mig och ville se lappen, visst sa jag, men då vill jag veta varför du kommer nu? han sa att jag körde full?? jasså sa jag, ja men då ska du få se lappen, och visade han den, då kom den andra pliten med alcotestaren och jag blåste. Det var ju negativt det här sa han med arg röst. -jo, hade du hoppats på annat?  -Du har ju kört full och blivit stoppad för det förut!.  -Ja men det var 9år sen, det har gått ur vid det här laget. båda kollade surt på mig och sa att det är bra att dricka vatten, sen vände dom på klacken och gick. Skulle vara kul att veta vad som föregår i en polis skalle ibland! ^_^

HAHAHAHA.

hahahahaa

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

41 Inlägg
14 april 2010
Hade haft kortet i ca 1 månad då jag blev stoppad i vanlig kontroll.

Polis: Kan vi få se kortet
Jag: jadå.
Polis: ojdå, det var det färskaste kortet på länge. Trevlig bil du har (hade min alldeles nyinköpta Calibra). Vad är det för någon?

Han ska gå runt och kolla bakpå för att kolla märke, modell osv, men eftersom det inte finns på min bil kläckte jag ur mig:

Jag: Det är inte lönt att du går bak där och kollar, står ändå inget, haha!

Gav ganska detaljerad info om bilmodell, motor osv. Han såg ganska chokad ut över att en tjej visste såna saker. Avslutade, fortfarande lätt chokerad, med:

Polis: Eh, jaha okej... ta det lugnt med dina hästar!
Jag: Det är lugnt, jag låter inte alla springa på samma gång.

Han skulle bara veta... big_smile

En annan kul sak som hände oss när vi var påväg hem från nattklubb. Hon som kör är såklart nykter, men min kompis har halvdäckat i baksätet. Polisen stoppar oss och vill allmän snacka med oss för att se vad det är för folk som är ute och rör sig. Min däckade kompis märke rinte att vi stannat och gått ur bilen. Polisen knackar försiktigt på rutan utan resultat. Knackar lite hårdare och min kompis sätter upp ett svartmanikyerat långfinger och mumlar ngt som låter som "dra åt helvete" och andra oförskämdheter på rikitgt bred skånska. Hon trodde det var vi som jävlades med henne big_smile När hon efter ett tag fattade att det var polisen åkte fingret ner jävligt fort och hon gömde sig i jackan. Poliserna bara skrattade åt allting.

335 Inlägg
14 april 2010
Woolf skrev:
Hade haft kortet i ca 1 månad då jag blev stoppad i vanlig kontroll.

Polis: Kan vi få se kortet
Jag: jadå.
Polis: ojdå, det var det färskaste kortet på länge. Trevlig bil du har (hade min alldeles nyinköpta Calibra). Vad är det för någon?

Han ska gå runt och kolla bakpå för att kolla märke, modell osv, men eftersom det inte finns på min bil kläckte jag ur mig:

Jag: Det är inte lönt att du går bak där och kollar, står ändå inget, haha!

Gav ganska detaljerad info om bilmodell, motor osv. Han såg ganska chokad ut över att en tjej visste såna saker. Avslutade, fortfarande lätt chokerad, med:

Polis: Eh, jaha okej... ta det lugnt med dina hästar!
Jag: Det är lugnt, jag låter inte alla springa på samma gång.

Han skulle bara veta... big_smile

En annan kul sak som hände oss när vi var påväg hem från nattklubb. Hon som kör är såklart nykter, men min kompis har halvdäckat i baksätet. Polisen stoppar oss och vill allmän snacka med oss för att se vad det är för folk som är ute och rör sig. Min däckade kompis märke rinte att vi stannat och gått ur bilen. Polisen knackar försiktigt på rutan utan resultat. Knackar lite hårdare och min kompis sätter upp ett svartmanikyerat långfinger och mumlar ngt som låter som "dra åt helvete" och andra oförskämdheter på rikitgt bred skånska. Hon trodde det var vi som jävlades med henne big_smile När hon efter ett tag fattade att det var polisen åkte fingret ner jävligt fort och hon gömde sig i jackan. Poliserna bara skrattade åt allting.

de sista va faktiskt lite kul

67 Inlägg
14 april 2010
Det är skit kul att höra alla kommentarer folk fått ifån polisen pga av olika anledningar..... smile
Men känns som det är väldigt många som är stolta att dom kört 100 på 70 väg, 100 på 50 väg mm....

Det är sånna som ni som orsakar dödsolyckor...
Tycker inte ett dugg synd om er som blir av med kortet...

Tänk på att ni riskerar andra människorsliv.....

Fråga er själva, "hur skulle jag känna, ifall jag en morgon fick veta att min, syster, bror, kompis eller förälder blivit ihjälkörd, för att ett par killar var ute och lekte å körde 110 på 70 väg.

Tänk efter.... Skit kul att köra snabbt, men lova då att stå för konsekvenserna...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 april 2010
astrom86 skrev:
Det är skit kul att höra alla kommentarer folk fått ifån polisen pga av olika anledningar..... smile
Men känns som det är väldigt många som är stolta att dom kört 100 på 70 väg, 100 på 50 väg mm....

Det är sånna som ni som orsakar dödsolyckor...
Tycker inte ett dugg synd om er som blir av med kortet...

Tänk på att ni riskerar andra människorsliv.....

Fråga er själva, "hur skulle jag känna, ifall jag en morgon fick veta att min, syster, bror, kompis eller förälder blivit ihjälkörd, för att ett par killar var ute och lekte å körde 110 på 70 väg.

Tänk efter.... Skit kul att köra snabbt, men lova då att stå för konsekvenserna...

Bra skrivet! smile

Särskilt de som efteråt på forumet klagar på polisen efter ha blivit stoppade för ha gjort nåt olagligt... Men på plats sitter dom ihopkrupna och snälla som korgossar.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök