kommer bli en unik bil både i motor och utseende. Sponsorer: www.tsdtuning.se www.spacer.se www.britalianracing.se www.bromsmannen.se www.vinylstyling.se www.dbakuten.se
Blir trögt och dyrt efter 220-230hk iaf, jag och en polare var ju nere till Kelleners med våra bilar. 13% remskiva, katback och en mapp på det. Polaren slängde i en ny kam på sin också (enkelkam ) gav 3-4hästar ungefär. Men jag brukar fortfarande glo på min gamla film just för ljudets skull (dom flyttade varvstoppet till 7500 varv istället för 6900)
jo vet att de är lite problematiskt å gå över 230hk. men de ska gå. kör just nu på 17% mindre hjul större ic catback msd tändning å en ecu pogrammering å den flyttar på sig bra nu. ska vara runt dom hk ni är i på filmen. men som sagt ny kan nya spridare fullflödessystem race kat å lite mer godis kommer ge en bra skuss till. visst kammen ger inte så mkt extra i just hk men de blir ett bättre register på bilen. ska även göra en redig live mappning och bäna den å se vart man hammnar jag sicktar på över 240hk i den
då vart nya spridare beställda. 444cc goda upp till 300bhp vilket jag inte kommer komma upp i med minin men kanske närmare den siffran vem vet. letar förövrigt delar till bilewn för att kunna påbörja å slänga ner den i backen
Okey saker beställda för utseendet på minin. Lite små saker å beställa så man börja bygga. Däck, stab.stag fram och bak, camberstag bak, delar till ett eget fullflödes avgassystem. Ja å lite mer smått å gott.
Bestämt mig också å köra utan toning på bilen för lite cleanare look
igår kom mina spridare med 44cc vid 3bar och 570cc vid 5 bar. har för min minin ligger original lite över 3 bar om jag inte läst fel. men men behövs mer bränsle vid nästa steg i trimmningen
thx:) diggar din bil med. alltid gillat 350z bilarna. dörrsidorna i bilen kommer bli liknande med väntar bara på varmare väder så man kan åka lite utan dörr sidor:)
thx:) diggar din bil med. alltid gillat 350z bilarna. dörrsidorna i bilen kommer bli liknande med väntar bara på varmare väder så man kan åka lite utan dörr sidor:)
Ska bli kul o se är det ett ark eller flera stickers?
ja precis 195 kommer bli lagom tror 45 i profil med eller 40 kanske inte bestämt mig där redigt ännu.
efter en sömnlös natt igår så beställde jag ett camber mätnings sak med magnet som man sätter på skivan. eftersom detta är mitt första stance projekt så vill man ju ha cambervinklarna lika på båda sidor. mest bak jag tänker på då för där kommer de bli justerbara camberstag medans fram sitter den justeringen redan på coilsen. men kommer mäta fram med kanske inte är 100 lika på märkningarna.
kommer även köpa kina däck till den för se hur de går å köra den å va de tar emot över allt å hur mkt den sliter galet.
men men inte där ännu å börja montera i veckan kommer ett paket komma ifrån uk och förhoppningsvis ett dyrt ifrån mekonomen med. sen får man försöka hitta resterande delar också så ska nog allt bli bra med.
Då ska du köra på 195/40! Har det på min röda, sitter hur bra som helst om man inte är så vågad!
BTW! Kollat igenom hela tråden, love it! Fått massor med sneak peaks av robin och kan säga, du har en stalker! Hoppas på att få hänga med tjejbilen jämte denna!
hahah jo har bett han vidarebefoga lite prylar å så. min är ju lika mkt tjejbil som din;) å de är ju tjejbilarna som är de coolaste pluss lockar mest brudar ju:) ska bli kul å åka på massor av träffar i sommar med denna faktist diggar din tjejbil med kanske skulle lackat mina fälgar rosa med så vi matchar hahah
Liten kul anekdot från några år sedan när det gäller MINI (2003 nångång). Jag har några polare som också körde MINI då och alla var väl mer eller mindre modifierade med coilovers, trim m.m. En kompis hade haft Impreza innan och kört en del med Imprezaklubben så vi frågade om vi fick vara med på deras bankörning vilket vi fick. Vi fick ju en hel del gliringar t.ex. att ni får ju hålla undan med era små shoppingbilar på banan så ni inte är i vägen osv osv...
Kan ju säga att det var andra tongångar efter körningen, tror inte jag behövde släppa om någon vid ett enda tillfälle, inte ens på rakorna (nu gynnar ju Kinnekulle våra bilar rätt bra men)
En annan gång hängde jag av en 300hk S3:a tre gånger på raken från stillastående tills ägaren vevar ner rutan och undrar vad fan man gjort med bilen
helt sjölvklart roligt har ju dragit en å annan t5:a som rullar mkt där jag bor å alla bara fasen har du kompressor matat den. å man förklara att de sitter original på dom å att motorn är på hela 1,6l så tappar dom hakan. gäller bara starta vid rätt varvtal på dessa bilar å plåga dom lite på högre varv innan man växlar så i princip flyger dom fram men sen till bankörningen å dom optimala med ett hjul i varje hörn å låg tungdpunkt original vilke gynnar väldigt mkt de ända som inte gynnar dom där är ju tyvär att motorerna ä väldigt värmekänsliga