3490
Sök

Söker bra eftermarknads sprut

17 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
tjena håller på och ska turbokonvertera en bmw 525a och söker efter ett bra sprut till den, någon som har koll på vart man kan få tag i det ? typ Vems, eller nira eller något annat bra smile

//Patrik

Thedriftking
19 oktober 2012
Handla vipec på PPF röstar jag för smile

7 274 Inlägg
19 oktober 2012
Jag slår ett slag för maxxecu! smile
Prata med dom som du vill ska mappa bilen, dom om någon vet vad du ska satsa på.

5 089 Inlägg
19 oktober 2012
ja som någon annan skriver. Prata med den som ska mappa din bil vad han är bra på.

Själv kör jag med Nira och är helnöjd!

\Lindgren

184 Inlägg
19 oktober 2012
Klart du ska ha ett Nira om du bor i värmland.

LG speed i karlskoga
eller Halvarsson i torsby.

Bara att välja och vraka wink Dessutom kan du köra 6 cyl sekventiellt till ett vrakpris!

17 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
ja de lutar åt nira faktiskt !smile

379 Inlägg
22 november 2012
Beror helt på budget. Har mappat flertalet M50 med Vems och orginal motorhärva med felfria resultat.

17 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
kostnaden spelar ingen roll utan vill ha ett riktigt bra sprut,

kommer köra så jag ligger runt 550hk sen kommer det ju garanterat uppgraderas och bli högre effekt

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 november 2012
Är väl bara 4 kandidater som kan mäta sig med varandra?
ViPec, Ska du ha sekventiellt är det V88 som gäller annars V44
Autronic SM4, blir ju ej fullt sekventiellt
Maxxecu, Fullt sekventiellt upp till 8-cyl
Nira, Vågar ej svara på hur många cylindrar det klarar sek?

184 Inlägg
23 november 2012
Nira klarar oxå 8 sekventiellt

379 Inlägg
24 november 2012
Är pengar ingen faktor så bör du kolla upp va din mappare gillar bäst!

ViPec V88 eller nya Nira hade jag lagt pengarna på om man haft 15k över.

Givetvis skall du köra sekvensiellt, de kan va gött att ha om du ska upp i riktigt mycket mos i framtiden.
En sak som är guld värd är hur många avgastemp ingångar sprutet har. En temp i varje pipa ihop med fullt sekvensiell så kan man va säker på att man har en maskin som går säkert.

MaxxECU är oxå intressant.. De är ju dock fortfarande väldigt nytt och bara en kille som står för support så de kan va lurigt att köpa de.

819 Inlägg
24 november 2012
Nira skulle jag kört om det var en femcylindrig motor det handlade om.

Till din motor skulle jag valt vipec/link uteslutande! Samma sprut men olika namn..

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

7 274 Inlägg
24 november 2012
Webrex skrev:

Givetvis skall du köra sekvensiellt, de kan va gött att ha om du ska upp i riktigt mycket mos i framtiden.
En sak som är guld värd är hur många avgastemp ingångar sprutet har. En temp i varje pipa ihop med fullt sekvensiell så kan man va säker på att man har en maskin som går säkert.

MaxxECU är oxå intressant.. De är ju dock fortfarande väldigt nytt och bara en kille som står för support så de kan va lurigt att köpa de.

PPF är numera ÅF åt maxxecu så även dom borde kunna stå för support tycker jag.

379 Inlägg
25 november 2012
Brains skrev:
Webrex skrev:

PPF är numera ÅF åt maxxecu så även dom borde kunna stå för support tycker jag.

De finns fler som är ÅF för MaxxECU men de är nathaniel som byggt de, så hur nån annan kan ge support än honom förstår jag inte tongue

Med tiden så kommer ju givetvis andra oxå bli insatta om han är öppen med informationen! Men än så länge är de nog han själv som får svara på frågorna. Iofs så är de ett väldigt simpelt uppbyggt system, lätt att förstå sig på menyer mm. Och jag har bara hört bra saker än så länge!

Sök