23 oktober 2012
Trådstartare
BULLIS87 skrev:
Brohmee skrev:
lät ju trevligt de
ska bygga nytt i vinter jag oxå, tänk på att den mesta effekten i en bubbla motor sitter i topparna så snåla inte på dem och jag kan lova att de kommer bli dyrt
45tusen räkna på de och då ha man en ganska mild motor!
för mig blir de inte så dyrt
det dyraste blir ju förgasarna och inköp av original dubbelportstoppar
har en cnc fräs hemma i garaget så kan göra allt arbete själv
okej! ja flrgasare insug och gasreglage e ganska dyrt! topparna är en hel vetenskap att porta bra! sen brukar de vara väldigt svårt att hitta ett par otginal dp toppar som de inte e sprickor i! finns ett fåtal i sverige som kan göra de riktigt och bra, sen ska du väl ha större ventiler och hårdare fjädrar och då måste du byta stötstänger, nya lyftare en annan kam och vippställ om du vill ha effekt, och ett orginal block måste alltid ar-borras eftersom dem e uppslagna i lagerlägena så du får dåligt oljetryck, vevaxeln måste bytas till en ny med motvikter lr balanseras för dem flexar, orginal oljepumpen räcker inte långt heller, lägg sen till packningar och diverse lager och skit så springer priset iväg, säger dock inte att du kommer undan billigare, men bara en original renovering av en motor går lös på cirka 20k,
sen beror de ju på hur mycke effekt du hade tänkt dig!
har två nästan fabriksnya motorer (den ena har gått 12 timmar sen ny!) så dom behöver man inte ar-borra
grejerna kostar ju men, portning, större ventilsäten, fräsa upp blocket för större cylindrar,sprickor i toppar kan vi svetsa. så allt arbete som cnc maskiner kan jag göra själv, dvs plana, porta, ar-borra mm
Senast redigerat av Brohmee (23 oktober 2012)