Efter lite krabbande så fick jag upp bilderna så här kommer de:)
Nya styrväxeln som ska upp.
Det som är kvar av den gamla styrväxeln o annan bråte.
Tattarrostlagning som tidigare ägare gjort.
Styrväxel uppe.
Dags att byta kam o kamrem.
Nolla motorn o lossa remhjulet
Remhjul borta dags att lossa kamdrevet och sedan ta bort remmen.
Sen blev jag lite dålig på att ta bilder så här är när allt är ihopsatt och jag bankar lite på fördelarn som satt fast så den kunde komma i mitt position hade tändningen lite galet innan då mellanaxel drevet inte stog efter sina märken när jag satte på toppen efter att jag planat den så fick ställa fram tändningen massor. Så denna gången nollade jag det drevet också så allt stog rätt och behövde knappt flytta på fördelarn från sitt mittenläge.
Fräser lite insug hade lite litet fräshuvud var det största vi hittade om vi inte skulle tagit en 4skärig hårdmetall fräs men det låter så förjordat då. Så vi fick köra i 4 vändor först övre och bakre delen och sen undre och bakre delen då bordet inte gick att flytta tillräckligt för att ta allt på 2 vändor.
Fräser bort väggen till vattenkanalen då den ska pluggas.
Färdig fräst lite kanter och annat finlir som tas med slipstift.
Suddig bild men nästan klart lite kvar innan de skarpa kanterna på väggen till vattenkanalen är borta.
Platta för förgasarna tillverkad och förgasarna testade så de passar. Gasstaget på dom tror jag är från en 140 är inte helt säker på vilket som är vilket. Nu är det bara att vänta på insuget ska svetsas ihop då verken farsan eller jag är precis duktiga på att svetsa aluminium så överlåter vi det till någon annan. Tar någon vecka nu innan jag har tid att göra klart resten av insuget då jag har annat att göra nästa helg men kanske därefter att det blir färdigt.
Ska försöka bli bättre på att ta bilder på vad jag gör är svårt när man håller på och pilla att komma ihåg att ta upp mobilen o ta ett kort eller 2.
Ha de gött så länge