2596
Sök

Bra kompromiss mellan feta och bra dubbdäck till 4x4?

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Hej.

Är på jakt på vinteruppsättning till Navaran. Utseende passar ju bäst med 20-22 tummare. Dubb är ett måste.

Försöker hitta en bra avvägning mellan att kunna ha finare fälgar och ändå ha vettiga däck som går att köra med.
Dubbdäck på 20-22 tum är ju ingen mängdvara. Ligger runt 4000:- stycket och ligger på 295 eller 305 på bredden.
Kanske inte det bästa i snömodd...

Känns oklokt att lägga 15 papp utöver fälgkostnad på kanske rent av trafikfarliga däck...

Någon som har bra erfarenhet av att köra på bredare vintersulor till 4x4 eller är det bara inse att man ska ner till 18" för att hitta dubbdäck till suv?

Har för mig att förra pickisen hade 245:or runtom på vintern. Helt okej men då var det rejäla grovmönstrade suv-däck. 295:or och 22" verkar vara mer högprestandadäck och inga suv-mönster jag hittar...

Kan bli intressant att köra oplogad vinterväg med sistnämnda, kanske svävar ovanpå snön lol

Tips och råd mottages tacksamt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
23 oktober 2012
Dagens vinterdäck går ju mer eller mindre på snön än skär igenom den, så i mina ögon ska det inte spela någon roll. Men samtidigt så hade jag varit du så hade jag skaffat typ 16" fälgar och tokfeta däck till vintern. smile

Ont om hästkrafter är det gott om.

Sök