3523
Sök

Renovering av VW Bubbla -66

Bubblan ska få sig en uppfräshning av både plattan och karossen!

216 968 Visningar
Projektet avslutat 23 december 2013
36 Inlägg
21 december 2012
Okej låter fint! smile

820GARAGE
Volks Of Hälsingland - Plate Scrapers Division
East Coast Meet 16 - East Coast Meet 17 11-13 Augusti

10 Inlägg
21 december 2012
Roligt projekt kommer följas ! smile

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
21 december 2012
Hakiki skrev:
Har som tur är fått tag i en helt ny i ordning gjort platta, som är blästrad och lackad.. och till en 66a smile Så den ska jag köpa, de kommer spara mig mycket tid och gå jämt upp med vad ja kommer får lägga ut på min platta! smile

Låter ju mycket bra big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

510 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Japp, ska iväg i morrn bitti och köpa den smile Så nu har jag min platta jag måste bli av med, och papper på den.. de borde man väl kunna få nån hundring för ?

-MATS- skrev:
Hakiki skrev:
Har som tur är fått tag i en helt ny i ordning gjort platta, som är blästrad och lackad.. och till en 66a smile Så den ska jag köpa, de kommer spara mig mycket tid och gå jämt upp med vad ja kommer får lägga ut på min platta! smile

Låter ju mycket bra big_smile

510 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Är på jakt efter en 12V generator! Hojta gärna till om ni har en till salu eller vet om nån smile

10 Inlägg
23 december 2012
Börje i östansjö har MASSOR! av grejor till bubbla åk till östansjöbilskrot och prata med någon som jobbar där så får du säkert ett nummer till han. smile

510 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Taaaaadaa, helt ny renoverad platta, blästrad och lackad smile Kommer spara mig väldigt mycket tid, så nu ska ja beställa nya bromsrör och lite annat smått och gott smile Blir att lämna in lite saker på blästring, framvagnns detaljer och svärd smile  God jul på er! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/89/88103/88103-eeaad16dea75b074d066da0f02ca33e8.jpg

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
23 december 2012
Hakiki skrev:
Taaaaadaa, helt ny renoverad platta, blästrad och lackad smile Kommer spara mig väldigt mycket tid, så nu ska ja beställa nya bromsrör och lite annat smått och gott smile Blir att lämna in lite saker på blästring, framvagnns detaljer och svärd smile  God jul på er! smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/89/88103/88103-eeaad16dea75b074d066da0f02ca33e8.jpg

*G*R*A*T*T*I*S* big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
, . .·´¯`·..

510 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Tack:) Känns faktiskt väldigt skönt att slippa de "tråkiga" smile  Blir att beställa de där, men vet inte om de är rätt bromsrör? Fanns för IRS också men de vet jag inte vad det är? Vet du vilka jag ska ha ? http://www.vwimporten.se/typ1/broms/bro … -trumbroms
http://www.vwimporten.se/typ1/broms/bro … -svingaxel
-MATS- skrev:
Hakiki skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/89/88103/88103-eeaad16dea75b074d066da0f02ca33e8.jpg

*G*R*A*T*T*I*S* big_smile

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
23 december 2012
Hakiki skrev:
Tack:) Känns faktiskt väldigt skönt att slippa de "tråkiga" smile  Blir att beställa de där, men vet inte om de är rätt bromsrör? Fanns för IRS också men de vet jag inte vad det är? Vet du vilka jag ska ha ?

Jag har inte kollat länkarna, men du har väl en s.k. svingaxel (dvs. kapslade drivaxelrör med rörliga leder endast inne vid växellådan)?!

IRS står för Indipendent Rear Suspension (alltså delad bakaxel med rörliga leder dels vid växellådan, dels ute vid hjulen) wink

, . .·´¯`·..

510 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Ja då har jag swingaxel smile Då vet jag vad jag ska beställa också! Ska försöka bli klar med plattan och allt med den i Januari smile

-MATS- skrev:
Hakiki skrev:
Tack:) Känns faktiskt väldigt skönt att slippa de "tråkiga" smile  Blir att beställa de där, men vet inte om de är rätt bromsrör? Fanns för IRS också men de vet jag inte vad det är? Vet du vilka jag ska ha ?

Jag har inte kollat länkarna, men du har väl en s.k. svingaxel (dvs. kapslade drivaxelrör med rörliga leder endast inne vid växellådan)?!

IRS står för Indipendent Rear Suspension (alltså delad bakaxel med rörliga leder dels vid växellådan, dels ute vid hjulen) wink

510 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
La nyss en beställning från VWimporten, På bla, bromsrör,bromsslangar, gummilist till karossen och strålkastarna, kaross brickor/skruv och lite annat nytt.. kommer bild på allt när de kommer till mig smile Står rätt så still just nu eftersom jag inte har några grejer hemma .. får hoppas de kommer snart så man har nått att göra smile  God fortsättning på er alla! smile

621 Inlägg
510 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Tackar! Japp dom finns kvar.. väntar på dom nya plåtarna till nya plattan smile

aero85 skrev:
Mycket bra byggtråd har du alla plåtar till den gamla platan kvar?

510 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Ska köpa nya dämpare runt om.. nån som har tips på vilka man ska ha ? Ska man köra med original eller ska man köra med några andra nu när man kör kortad och sänk framvagn ?

621 Inlägg
1 januari 2013
Hakiki skrev:

aero85 skrev:

Vilka plåtar ska du byta på nya platan?

510 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Skickat PM till dig!

aero85 skrev:
Hakiki skrev:

aero85 skrev:

Vilka plåtar ska du byta på nya platan?

186 Inlägg
1 januari 2013
Fan inte nyttigt att läsa projekttråden man blir alldeles för sugen själv på att göra i ordning allt på min big_smile  Bra tempo med du har i mekandet.

510 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
hehe bara att sätta igång då;)  Just nu står de helt still tyvärr för har inte fått min beställning från VWimporten.. pga jul och nyår men den borde komma i veckan tycker jag smile Men sen jävlar ska ja sätta fart igen smile

Hogge_ skrev:
Fan inte nyttigt att läsa projekttråden man blir alldeles för sugen själv på att göra i ordning allt på min big_smile  Bra tempo med du har i mekandet.

Sök