3546
Sök

Coilovers Audi A4 B7 Tips?

69 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
#1
Tjenare!

Jag letar lite efter coilovers till min Audi och det finns mycket mer kunnigt folk där ute än jag , så jag undrar helt enkelt vilka coils som är bra och för rätt rimligt pris inget överdrivet! Vmaxx? är det något att ha? smile

Tack i förhand! smile


BMW entusiast
579 Inlägg
34 Inlägg
31 oktober 2012
#3
Ebay har vell som dom hade te min billigt


69 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
#4
TomteMums skrev:
Ebay har vell som dom hade te min billigt

jo det finns rätt billigt .. men vill helst ha några man inte behöver byta inför besiktning smile


302 Inlägg
31 oktober 2012
#5
JOM har TÜV-godkända coilovers till A4 B7.
Bra kvalité till bra pris, men dem kan inte jämnföras med tex koni, men koni är pris *3.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

69 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#6
xciso skrev:
JOM har TÜV-godkända coilovers till A4 B7.
Bra kvalité till bra pris, men dem kan inte jämnföras med tex koni, men koni är pris *3.

okey.. men behöver man byta dem inför besiktning?


302 Inlägg
1 november 2012
#7
Det behövs inte.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 november 2012
#8
Den märkningen har väll inget med besiktningen i SVERIGE att göra. TUV står väll för att den klarar dom TYSKA kraven.

SBP struntar fullständigt i det såvitt jag vet. Det är på papper fortfarande olagligt, men kommer falla helt och hållet på vilken gubbe som besiktigar.
Senast redigerat av LeafBox (1 november 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

302 Inlägg
1 november 2012
#9
Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

BMW entusiast
579 Inlägg
1 november 2012
#10
xciso skrev:
Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Det är upp till besiktningsmannen att bestämma om man har försämrat fjädringen eller inte. Har man dessutom en bil som är helbilsgodkänd så har man inte mycket att säga till om, man får helt enkelt chansa varje gång man åker in och besiktar bilen.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 november 2012
#11
dfine skrev:
xciso skrev:
Du har på sett och vis helt rätt LeafBox.
TÜV-godkänd betyder att bland annat att produkten är byggd och kontrollerad av en extern kontroll organisation. Ungefär som ISO9001 osv.
Du kommer till 99.9% att kunna besiktiga bilen utom några problem.
Så länge allting är monterat väl på bilen så har besiktningen ingenting att klaga på.

Man får montera likvärdigt eller bättre än original. Är coilovers bättre? Eller sämre? Kan inte bilprovningen bevisa att det är sämre så är det godkänt, och dem kommer inte slå ner på detta så länge allt sitter som det ska.

Det är upp till besiktningsmannen att bestämma om man har försämrat fjädringen eller inte. Har man dessutom en bil som är helbilsgodkänd så har man inte mycket att säga till om, man får helt enkelt chansa varje gång man åker in och besiktar bilen.

Precis det jag skulle säga. En helbilsgodkänd bil får man väll tekniskt sett inte byta en pryl på - För att bilen bara är godkänd med just dom delar som satt där vid registrering.
Senast redigerat av LeafBox (1 november 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök