Slänger upp en uppdatering direkt!
Har nämligen fixat grillen! Finns ju att köpa från Speedparts till exempel men gillar att testa själv först! Blir ju bra mkt billigare om man lyckas!
Tyckte att orginal grillen såg lite "gubbig" ut och tänkte att det kommer bli bra mkt snyggare med en helsvart grill med lite nät bakom!
Så här såg den ut innan jag började!
Sedan var det bara att hugga in! Läste på många ställen att man var tvungen att plocka ner hela fronten för att lossa grillen men det gick bra att bara lossa dem fem plastnitarna ovanför grillen! Bara att köra ner handen och lossa försiktigt!
Började med den stora delen!
Sågade av alla ribborna med en multimaskin!
När ribborna var borta var det bara att börja slipa ner kanterna! Efter slipning kom det på lite mattsvart färg!
Och sist av allt slängde jag på nätet! Satte tillbaka Saabloggan i grillen igen för att se hur det såg ut
Blev rätt fräsigt!
men kör utan för tillfället!
Sedan var det samma visa med dem små delarna i grillen! tog ett tag att få det klart men aldrig fel med lite pyssel under helgerna!
Här kommer en bild på slutresultatet!
Blev enligt mig en klar förbättring men smaken är ju som baken! Tycker att det helt klart var värt jobbet istället för att köpa en dyr grill som är färdig!
Ha de gytt!