3867
Sök

IPad 3 wifi + iPhone 4S = Bra Navigator?

145 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Hej!

Om man köper "Navigon" motsv till paddan och använder mobilens wifi, kan man ha paddan som navigator ner på turn-by-turn nivå?

Jag har läst både ris och ros om detta och vill gärna höra era erfarenheter.

Jag har öppet köp i någon vecka till, alternativet är att byta till en 4g. Dock finns inte behovet av 4g utöver navigator-behovet...

Eller extern gps?

Som sagt, erfarenheter tas gärna emot hmm

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

16 197 Inlägg
25 oktober 2012
måste vara MYCKE billigare att köpa ett vanligt nav big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

145 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Ha ha, ja, jo... Det är det nog. Men vi köpte inte Paddan för att ha den som navigator utan som home-entertainment och liknande.

Det är mest för att min vanliga gamla navigator börjar bli till åren och istället för att uppdatera kartorna i den så kan jag lika gärna, för en billigare peng, köpa nya kartor till paddan big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
25 oktober 2012
Jag har kört med min iPhone som GPS (med original kart-appen som är gratis) i 2 år utan problem. Tycker det har funkat lika bra som min gamla TomTom GPS. Nu med senaste uppdateringen av iOS så är ju GPS:en bättre, men kartorna är lite sämre. Men det jobbar dom nog för fullt på smile Det som jag inte vet är huruvida det funkar bra att köra på iPad via iPhonen.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 435 Inlägg
25 oktober 2012
Det fungerar, iPaden ska även plocka iPhonens gpssignal när man kör internetdelning mellan dem.

Jag har kört navigon på iPhone utan bekymmer.

Waze är en gratis turnbyturn naviapp med fartkameravarnare annars, finns på appstore.

145 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Waze skall prövas, tackar.

Sök