3695
Sök

Bmw 318is går konstigt

5 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
Tjena! Jag har en 318is -93 Som beter sig lite konstigt just nu.. När jag startar den så börjar den direkt varva upp, och lägger sig stadigt på ca 2500rpm..

Har varvat till några gånger för att se om det händer något, men ingenting..
Hade igång bilen i ca 2 min för att se om det skulle ordna sig, vilket det inte gjorde.
Stängde av bilen och försökte starta igen, men den ville inte starta när den var varm.
Testade några timmar efter så startade den enkelt, men varvade lika mycket, och testade om den startade nu igen, men icke!

senast jag hade den igång så gick den utmärkt, och det var inga som helst problem

Någon som har en aning om vad det kan vara?..

Kan tillägga att Jag har hällt i ca 10L bensin då jag trodde det var där problemet var..

Tack på förhand!

866 Inlägg
26 oktober 2012
läckerl mellan spjäll och motorn troligen vevhus slang ellet tomgångsmotorn  lyssna efter sug ljud när den motorn går så vet du var det läcker :-)

BMW Fanatiker
191 Inlägg
26 oktober 2012
Testa det som tekniknissen säger, en flaska startgas kan hjälpa, spraya lite på div. insugsdetaljer, varvar motorn så har du hittat en läcka smile

5 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
läckerl mellan spjäll och motorn troligen vevhus slang ellet tomgångsmotorn  lyssna efter sug ljud när den motorn går så vet du var det läcker :-)

okej, tack för svar så snabbt smile Men då borde den väl ändå starta när den är varm? .. Ska ut och testa nu iallafall smile

866 Inlägg
26 oktober 2012
Lmm mäter för lite luft då det inte går igenom dem, Men när motorn är kall så kompenserar den på kallstars tilägget så den startar men när den år varm så får den för lite bränsle för att starta.

5 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Glömt bort att uppdatera. Problemet var kallstartsgivaren som var trasig.

Sök