3111
Sök

Vilka firmor eller privat personer trimmar och säljer V8 motorer?

15 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
Vilka firmor eller privat personer trimmar och säljer V8 motorer? Tänkte lägga i en trimmad v8 i min trans am och även en bättre låda därtill.

Skriv gärna om ni vet någon som håller på med sånt.

Vad rekommenderar ni att man ska ha för motor?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
26 oktober 2012
Vi gör sånt, Motorslip Kristianstad AB.

Fassan skruvar även väldigt mycket v8 och har mycket erfarenhet, han driver Åhusmarina AB ring han och snacka lite så sätter han ihop en schysst maskin till dig smile Alla slip jobb fixar jag på mitt jobb.

vilken motor du ska satsa på beror lite på vad du är ute efter... vilken effekt vill du uppnå ? vilken karaktär vill du ha på motorn osv.
Senast redigerat av CHEEVA (26 oktober 2012)

15 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:

Fassan skruvar även väldigt mycket v8 och har mycket erfarenhet, han driver Åhusmarina AB ring han och snacka lite så sätter han ihop en schysst maskin till dig smile Alla slip jobb fixar jag på mitt jobb.

vilken motor du ska satsa på beror lite på vad du är ute efter... vilken effekt vill du uppnå ? vilken karaktär vill du ha på motorn osv.

oki nummer till han? vet inte vad som e bäst? 400? med 400-500hk?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
1 november 2012
Gubben55 skrev:
CHEEVA skrev:

0734-247000 smile Han kan va svår att få tag på ibland, så svarar han inte skickat ett sms så ringer han upp

Racebo
420 Inlägg
1 november 2012
hansen racing i stockholm säljer väldigt mkt delar till v8.
JAMS i Uppsala/alunda fixar motor och låda men har inget nr elr så till honom

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

15 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Gubben55 skrev:
CHEEVA skrev:

0734-247000 smile Han kan va svår att få tag på ibland, så svarar han inte skickat ett sms så ringer han upp

Okej ska testa ringa han

Sök