Uppdatering.
& då var värmepaketet på plats...... tog ”bara” ca 3 timmar & böka dit det.
Eftersom allting bara skulle jävlas, små muttrar i väldigt små utrymmen & för stora fingrar är ingen bra kombo.
Efter att jag äntligen fick skruvat fast allt så skulle slangarna på anslutningarna.
Ja, men då kan man ju klä in slangarna en bit från torped väggen, tänkte jag, bara för att få dom lite mer kamouflerad, sagt & gjort, blev rätt så bra.
Första slangen inga problem, när jag skulle krypa över till andra sidan för å få på den andra slangen, då blev det tvär stop.
Då ska slang jävel knäckas ca 160 grader för att få på anslutningen.
Det var bara att åka iväg & få tag på en 90 graders böj så jag kunde få ihop den sidan åxå.
& resultatet?
Dom kamouflerade slangarna syns lite vid höger sidan. Annars verkar det som det är tänkt.
Även Alu flexrören blev bra, passar som en smäck.
Nästa grej som tog inprincip resten av dagen.
Äntligen på plats.
Det blev en del å ordna med Wiren under soffan, sen ville ju inte skruven gå i som det var tänkt..... Men till slut så.
Var allt på plats.
& sedan kom jag på, sidorna som ska sitta på soffan hade jag heeeeelt glömt bort.
Ner i källaren & fick rotat fram dom i förrådet.
Det blev till att kapa bort en del på höjden,
Ca 2 cm & lite till på sina ställen.
När detta var gjort så kom jag på att jag skulle få i knappen till vindrutespolaren.
Sagt å gjort, borra hål, i med kabel å koppla, färdigt, prova den biten blir en annan dag.
Började att pilla med dom främre luft nipplarna till bromsarna, tror man hade fått solsting, den ena nippeln satt som jag vet inte vad.
Tanken var att byta samtliga nipplar.
Sprayade lite rostlösare på den som satt fast.
Gick över till andra sidan & fick loss den, bad min käääääära fru om lite pumphjälp.
Jo, vad händer? INGENTING, Molgan, vad f-n e de nu då? Har jag vänt någon tätring eller något när jag gick igenom huvudcylindern?
Ja, ja blir morgondagen bekymmer.
Det kanske är någon här som har någon teori ang. bromsarna?
Det blir mer uppdatering inom kort.