Uppfrässchning av min brukis, få den lite vassare och få den att sticka ut ur mängden. Detta blir ett rullande långtidsprojekt, som jag redan tjuvstartar lite på.. Ska även tillägga att detta är min första turbobil. Skall även... Visa mer
Polyuretanbussningen till övre motorfästet, och det undre motorfästet har kommit!
Att göra lista:
Byta till vinterdäck Montera stänkskydd bak/fram Byta ut de spruckna dimljuset mot det nya Montera bussningen till övre motorfästet Montera det nya undre motorfästet
Tror det kommer synas vilken som är bytt, men de är ju bara att prova så ser man
Jo, det syntes klart och tydligt vilket som var bytt (nyss bytat) Det nya är ju "klarare" än de gammla,,som är mer "mjölkigt" i glaset.. skillde lite i ljuset med, så får bli att köpa ytterligare ett nytt!
Då va det dags för att rätta till den bakre lambdasonden...
Såhär satt den, ser inte så farligt ut, men avståndet mellan sonden och betonggolvet är cirka 5-6cm.. så den drog i.. inte bra! speciellt inte nu till vintern...
Såhär blev det nya lambdauttaget.. fick borra upp och svetsa i ett nytt "uttag" biltema hade för rimlig peng Det nedre pluggade hålet satt alltså lambdan i innan..
Såhär blev till slut resultatet! (ursäkta den dåliga bilden)