3177
Sök

Regga trafikförsäkring under helg?

32 Inlägg
28 maj 2005
Trådstartare
Hej,

Köpte en beg. bil igår kväll, bes o skatt.

Problemet är att jag inte har någon trafikförsäkring än, pga. länsförsäkringars öppetider. Finns det någon slags "jour" där man kan teckna trafikförsäkring under helgen (har letat som en dåre på deras hemsida, men icke)?

Om inte, tecknas en automatisk trafikförsäkring av bilen till på måndag? Kommer ihåg att när min trafikförsäkring för en annan bil tog slut en två veckor innan jag kom på att ställa av den, så tvingades jag betala en svindyr trafikförsäkring hos..tror det var vägverket eller nåt. De sa att den var automatiskt pålagd på varje påställd bil som inte var försäkrad.

Om det stämmer så borde jag ju åtminstone kunna köra den i helgen, eller?

Tack,
Danne

1 639 Inlägg
28 maj 2005
Japp så är det, du får pynta svindyrt per dygn så länge du inte har en TF...
Vet att bilfirmor kan teckna försäkring när som helst via dator, men vetifan hur det är för privatpersoner...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

126 Inlägg
7 juni 2005
Ring till ditt försäkrings bolag du får tala in på en telefonsvarare, och tala in ditt namn och person nummer och bilens reg nummer.. och från det tillfället så gäller TF.. det fick ja göra köpte själv en ny bil i fredags kväll. det kan vara anorlunda på olika bolag, ja har iaf länsförsäkringar.

9-5 aero

Jägermeister
910 Inlägg
7 juni 2005
Typ alla försäkringsbolag har en funktion på sin sida där man kan teckna försäkring och beräkna premier. Kostar annars 50kr per dag genom trafikförsäkringsföreningen, och du får inte köra om du inte har tagit försäkring men du får ändå en räkning från trafikförsäkringsföreningen för dom dagarna du inte hade en giltig försäkring... Dom e så skumma...

En gång är ingen gång...

Mångsysslare
303 Inlägg
7 juni 2005
Man kan teckna försäkring via datan ja , har gjort de 2 gånger, börjar gälla vid datumet du tar försäkringen... tex

http://www3.lansforsakringar.se/Gotebor … fault.htm# ta "räkna & försäkra"

125 Inlägg
18 juni 2005
det är bara att vänta till mån då den förra ägarens försäkring gäller typ 2 dagar efter du köpt bilen. har då aldrig fått någon straffskatt då jag köpt bil på helgen och inte försäkrat den för än på måndagen efter.

6 851 Inlägg
19 juni 2005
Håller med ovanstående, men hans försäkring gäller tills ägarebytet har trätt i kraft, när de fått pappret på ny ägare.Själv så körde jag utan egen försäkring i en vecka..(jag é lite glömsk med sånt)

Sök