3623
Sök

Snapp off ratt. Ja / nej ?

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Hej.

Tänkte kolla lite vad folket tycker om snapp off ratt.
Anledningen till att jag tänkte skaffa en är för att jag inte vill att bilen ska vara lätt stulen smile
Ja / nej? Motivera smile

KHRacing
31 oktober 2012
Om du köper ett Snap-Off rattnav av den svenska designen så är det 100%
godkänd av alla svnska bilprovningsföretag. det finns till o med i deras datorsystem.
= inga intyg behövs som ej heller går att uppbringa på andra rattnav med avtagbar funktion.

Så JA.. Snapp-Off alla dagar i veckan

PLUS... i många fall så får du billigare självrisk av ditt försäkrningsbolag

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
godkänd av alla svnska bilprovningsföretag. det finns till o med i deras datorsystem.
= inga intyg behövs som ej heller går att uppbringa på andra rattnav med avtagbar funktion.

Har du någon koll på vart det finns för bra pris? Samt någon fin ratt? (vill inte ha någon sån här "smashad" ratt som är oval aktig) smile

276 Inlägg
31 oktober 2012
KHRacing skrev:

Dock känns de ganska ovärt på en 740 med tanke på att kostanden för ett snap-off nav av bra kvalite kostar typ 2000:-, har trådskaparen dessutom ingen sportratt/nav i bilen nu så tillkommer yttligare en tusing. Kände på några snap-off nav på Elmia i påskas av sämre kvalite för typ 500 spänn, skulle aldrig sätta sån glappskit i min bil...

Random Hero
4 047 Inlägg
31 oktober 2012
kör på de! men att göra detta för att få en 740 mindre stöldbegärlig ? originalratten ger vika innan man knäcker rattlåset på de där....

Dog food lid. Backwards

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Henjer skrev:
KHRacing skrev:

Dock känns de ganska ovärt på en 740 med tanke på att kostanden för ett snap-off nav av bra kvalite kostar typ 2000:-, har trådskaparen dessutom ingen sportratt/nav i bilen nu så tillkommer yttligare en tusing. Kände på några snap-off nav på Elmia i påskas av sämre kvalite för typ 500 spänn, skulle aldrig sätta sån glappskit i min bil...

Nej har inget sådant liggandes men har lite pengar över så skulle kunna skaffa, har kört en bil som har haft ratt glapp och aldrig igen känner jag för att göra det.

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
DusanMandick skrev:
kör på de! men att göra detta för att få en 740 mindre stöldbegärlig ? originalratten ger vika innan man knäcker rattlåset på de där....

Jag hade tänkt göra den mindre stöldbegärlig ja smile Vill ha kvar bilen så länge som möjligt

Random Hero
4 047 Inlägg
31 oktober 2012
Jiiimmie skrev:
DusanMandick skrev:

Jag hade tänkt göra den mindre stöldbegärlig ja smile Vill ha kvar bilen så länge som möjligt

köp ett externt rattlås, eller lägg pengar på en bättre försäkring

Dog food lid. Backwards

1 067 Inlägg
31 oktober 2012
Montera en dold knapp till exempelvis bränslepump eller liknande..  Knapp av..  Startar den inte..

KHRacing
31 oktober 2012
Henjer skrev:

De för 500kr är INTE svensktillverkade Snap-Off nav.

http://snapoff.com/?page_id=13

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 oktober 2012
Jiiimmie skrev:
DusanMandick skrev:

Är det inte lite jobbigt att släpa med sig en ratt vart man än skall?  Genom lunchbuffén, på banken, hos läkaren eller på solsemestern till Alanya? lol

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
31 oktober 2012
ett larm kanske?
så svårt är det inte att montera och fungerar utmärkt.
gjorde lite special på min när jag monterade ett cg950s så bilen blir helt muppig om man försöker koppla ur larmet eller om larmet går smile

tog 2timmar att koppla in och man slipper att bilen får fötter

Kör fort så hinner inget hända...

Team Breehäng
1 623 Inlägg
31 oktober 2012
torpis skrev:
Jiiimmie skrev:
DusanMandick skrev:

Är det inte lite jobbigt att släpa med sig en ratt vart man än skall?  Genom lunchbuffén, på banken, hos läkaren eller på solsemestern till Alanya? lol

lollollol

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

5 119 Inlägg
31 oktober 2012
Räcker ju nästan med å slänga den i skuffen på en sedan:-P kollar pundarpelle efter en bil å åka till polarna med så tror jag han väljer en bil medratten på plats;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 282 Inlägg
31 oktober 2012
Montera blinkade larmdioder i dörrarna fram. Gjorde jag på min 200SX, var ingen som snodde den trotts att den stod ute i 6 månader.

1 067 Inlägg
31 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
Montera blinkade larmdioder i dörrarna fram. Gjorde jag på min 200SX, var ingen som snodde den trotts att den stod ute i 6 månader.

Eftersom den stod still så länge utgick väl buset från att ramlagren och motorn var skrot big_smile

155 Inlägg
31 oktober 2012
För att klargöra en del saker så är snap off ett varumärke. Så när vi diskuterarar rattkopplingar så är snap off ett specefikt märke. Blir en hel del förvirring annars.

Hur som haver! Min kompanjon och vapendragare har i sin bil snap off, det fungerar helt underbart. Inget glapp eller något. Har en bekant med en billigare rattkoppling, där är det glapp och det fungerar inte så jätte bra. Kan kärva när man ska sätta dit det och ta bort det.

Snap off är enligt mig det enda altenativet.

1 282 Inlägg
31 oktober 2012
Hool skrev:
Vita_Vargen skrev:

Eftersom den stod still så länge utgick väl buset från att ramlagren och motorn var skrot big_smile

Den stod inte still men parkaredes ute istället för i garaget tongue
Finns ju rätt mycket löst folk i Botkyrka minst sagt så dioden verkar ha haft lite effekt iaf.

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
torpis skrev:
Jiiimmie skrev:
DusanMandick skrev:

Haha nah det tycker jag inte ^^ Men det är mest funderingar och jag vill höra vad andra tycker innan jag bestämmer mig smile

1 830 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Har funderat på larm också men vad ska man ha för någon och vet inte hur man ska koppla sådant smile
Vet dessutom inte vad priserna är på larm.

Sök