3489
Sök

SIGNALJORD defekt.

10 287 Inlägg
7 november 2006
Har du kopplat slutstegets remote direkt till tändningen så slår du ju på steget direkt du slår på tändningen. Och då kommer det att knäppa när du slår på cd:n.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

67 Inlägg
7 november 2006
Sharky skrev:
Har du kopplat slutstegets remote direkt till tändningen så slår du ju på steget direkt du slår på tändningen. Och då kommer det att knäppa när du slår på cd:n.

/Göran

Okej, jag hoppas det är det felet då skulle bli mycket glad smile

som sagt ska kolla direkt i morgon bitti så jag slänger iväg en komentar då!

föresten du vet inte hur minnes kabeln ser ut? vilken färg alltså?
tack

67 Inlägg
8 november 2006
Hade kopplat fel på en remote! kablarna som sitter bakom cdn var ett herv! massa om kopllade så färgerna var missvisande!

Tack för hjälpen nu knärter det inte!

4 Inlägg
16 april 2010
hej har typ samma problem med min stereo när jag startar stereon så slår basen till och när jag har igång bilen så surrar basen i takt med att jag gasar kan det vara att signaljorden har gått och hur ska jag kunna fixa till det?

4 074 Inlägg
16 april 2010
Robinvan89 skrev:
hej har typ samma problem med min stereo när jag startar stereon så slår basen till och när jag har igång bilen så surrar basen i takt med att jag gasar kan det vara att signaljorden har gått och hur ska jag kunna fixa till det?

Schysst tråd lyft! smile
men de är ju de sök funktionen är till för.
Ett enkelt sätt att kolla det är att sätta en kabelbit på yttre höljet på lågnivå utgången på cd´n och sen jorda andra änden på kabeln i karossen,försvinner ljudet då så har du hittat felet!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

stRaend
16 april 2010
testa dra ur lågnivåkabeln ur steget annars. försvinner ljudet så är det fel på stereon, om inte så är det fel på steget / dålig jord.

4 Inlägg
16 april 2010
stRaend skrev:
testa dra ur lågnivåkabeln ur steget annars. försvinner ljudet så är det fel på stereon, om inte så är det fel på steget / dålig jord.

det slutar låta med annan stereo och när jag drar ut kablarna ur min stereo.

hur ska man fixa detta då? går det?

4 074 Inlägg
16 april 2010
Robinvan89 skrev:
stRaend skrev:

det slutar låta med annan stereo och när jag drar ut kablarna ur min stereo.

hur ska man fixa detta då? går det?

Du kan laga det provisoriskt genom att göra som jag skrev!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök