3341
Sök

Bentliis Mitsubishi Evo 8 FQ320MR "Förfina samt trimma"

Köpte mig denna skönhet i våras, nu när man åkt med den en sommar känns det som att det är dags att sätta planerna i verket, att bygga min drömbil så som jag vill ha den! Med goda vänners hjälp kommer det säkerligen bli grymt... Visa mer

33 571 Visningar
Projektet avslutat 22 oktober 2013
We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
18 november 2012
Bentlii skrev:
Railow skrev:
Det går frammåt smile Fortsätt i den takten smile

Ha'de

Slow but safe;-)
Nattmeck is the shit, höll på från 00 till 02

Det är rätt ! big_smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

89 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Jaha nu kommer det gå lite långsammare pga att jag åkt på en diskbuktning uppe vid nacken. Men ska kämpa på så gott man kan och orkar! Bilder lär komma när jag är i garaget nästa gång!

269 Inlägg
20 november 2012
Bentlii skrev:
Jaha nu kommer det gå lite långsammare pga att jag åkt på en diskbuktning uppe vid nacken. Men ska kämpa på så gott man kan och orkar! Bilder lär komma när jag är i garaget nästa gång!

Krya på dig grabben! Hoppas det blir bättre och kämpa på smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

89 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Railow skrev:
Bentlii skrev:

Krya på dig grabben! Hoppas det blir bättre och kämpa på smile

Ha'de

Tack så mycket! Jodå ska göra så mycket jag kan, man vill ju få klart bilen till nästa säsong:D

368 Inlägg
20 november 2012
jag tar & hoppar in med en prem här, alltid kul me evos o detta ser ju bra ut big_smile

89 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
jag tar & hoppar in med en prem här, alltid kul me evos o detta ser ju bra ut big_smile

Hehe evos är alltid kul:-) ja de är bara att hänga på för bättre lär de förhoppningsvis bli;-)

89 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59830/59830-2ade679503e8d487cbc307b2d3fe15f4.jpg
Fick paket från England idag, nya mätarhållaren för A-stolpen:-)
Nu saknar jag bara min koppling, skvalpplåt och coilovers...
Har väntat i tre veckor nu på att JapTuning ska skicka de!

269 Inlägg
23 november 2012
Härligt att du hittade en hållare! smile Bara vänta och se glad ut inför resten wink

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

89 Inlägg
1 december 2012
Trådstartare
Var ett tag sen jag skrev, har stått rätt stilla men har fått reda på att min koppling och skvalpplåt är skickat nu  så bör komma nästa vecka.
Har även beställt ny pollybussningar till motorfästena samt en Tomei btr.
Bilder kommer sen:-)

368 Inlägg
2 december 2012
härligt att grejer är på väg hem du big_smile blire lite mecka nästa helg då smile ?

89 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
härligt att grejer är på väg hem du big_smile blire lite mecka nästa helg då smile ?

Som det ser ut så bör det bli massa meck nästa helg, vill ha ur motorn så fort som möjligt men har så mycket annat som tar tid med, bland annat jobb och sen håller jag även på med min CE behörighet...

89 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Blir så sjukt trött på saker som ska klydda. Har väntat på min koppling osv från japtuning i 5 veckor nu, idag fick jag ett sms från dhl att grejorna ligger hos mitt ombud men vad tror ni står i slutet, jo obs paketet hämtas ut mot 9475 kr... Skojar ni eller jag har redan betalt 16058 kr i förskott vilket var hela summan.
Så ringer till Dhl och dom förklarar att japtuning då har satt den summan och att jag får ringa dom, visst sagt och gjort ringer dom och får en telesvarare i örat med att dom har tele tid mellan 5-8 i mån av tid.
Så nu har jag mailat dom för det är verkligen ingen summa jag kommer betala...

269 Inlägg
4 december 2012
Riktigt tråkigt när sånt händer hmm Hoppas det löser sig !

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

643 Inlägg
4 december 2012
Bentlii skrev:
Blir så sjukt trött på saker som ska klydda. Har väntat på min koppling osv från japtuning i 5 veckor nu, idag fick jag ett sms från dhl att grejorna ligger hos mitt ombud men vad tror ni står i slutet, jo obs paketet hämtas ut mot 9475 kr... Skojar ni eller jag har redan betalt 16058 kr i förskott vilket var hela summan.
Så ringer till Dhl och dom förklarar att japtuning då har satt den summan och att jag får ringa dom, visst sagt och gjort ringer dom och får en telesvarare i örat med att dom har tele tid mellan 5-8 i mån av tid.

Omfg, bara på de jävlarna smile

89 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Evets skrev:
Bentlii skrev:

Omfg, bara på de jävlarna smile

Har ringt dom sisådär 10 ggr idag, dom har ju bara telefontid mellan 17-20 i mån av tid...
Men dom har ju verkstad osv här nere i Skåne antingen fixar dom fram mina varor eller mina pengar;)

89 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59830/59830-71872909169f6a8137447bee2597b915.jpg
Act kopplingsskit samt Tomei skvalpplåt

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59830/59830-3bfe61735a96b0c32a0416ed3670eda4.jpg
ACT Kopplingsskit

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59830/59830-091494010660bd6ae02d41c1ac01ccec.jpg
Tomei Skvalpplåt

Ja idag äntligen fick jag hämtat mitt kopplingsskit och skvalpplåt:)
Kopplingen ska vara god för ca 800 Nm så de bör väl räcka ett tag:)
Skvalpplåten köpte jag mest ifall man får för sig att ha lite roligt utan att behöva oroa sig för att oljan ska försvinna, var inte många extra kronor på den så:)

Kassa mobilbilder jag vet, får duga så länge:)

368 Inlägg
10 december 2012
den kopplingen blir nog klockren big_smile

89 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
hemmafixarn skrev:
den kopplingen blir nog klockren big_smile

Det blir den alldeles säkert big_smile
Har bara hört bra saker om ACT kopplingarna så de blir nog bra:)

480 Inlägg
10 december 2012
kostade den kopplingen 16000??? enkelskivig sinter? vad är den exakta modellbetäckningen?

89 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
eksten skrev:
kostade den kopplingen 16000??? enkelskivig sinter? vad är den exakta modellbetäckningen?

Nej fan! Det var med coilovers och skvalpplåten med.
köpt på japtuning så kolla där!

Sök